Gå til innhold

de som ikke har oxford advanced learners dictionary


Gjest blackbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde denne på VGS. På universitetet hadde jeg Websters College Dictionary, mye bedre!

Anonym poster: 38179328e2ac323798169a6c8ca34229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg hadde denne på VGS. På universitetet hadde jeg Websters College Dictionary, mye bedre!

Tja? Det handler jo også litt om preferanser og hva man vil ha. For Webster er jo en amerikansk ordbok, mens Oxford er britisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken, jeg skriver norsk oppgave fra engelsk pensum om dagen, så jeg sitter å googler en del for å få en god definisjon så jeg kan oversette godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja? Det handler jo også litt om preferanser og hva man vil ha. For Webster er jo en amerikansk ordbok, mens Oxford er britisk.

Andre enn deg har lov til å ha en mening!

Jeg vet også at Oxford er britisk engelsk og Webster er amerikansk, men det har lite med saken å gjøre.

Det er mange grunner til at Websters er bedre. Den er av bedre kvalitet, den har bedre ordforklaringer og den er mye mer oversiktlig.

Anonym poster: 38179328e2ac323798169a6c8ca34229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg hadde denne på VGS. På universitetet hadde jeg Websters College Dictionary, mye bedre!

Anonym poster: 38179328e2ac323798169a6c8ca34229

Som min lærer på universitet sa: Sett deg ned med forskjellige ordbøker og finn den som passer deg og ditt bruk. Vi er alle forskjellige og har forskjellige preferanser, også når det gjelder ordbøker.

Jeg har forøvrig Longman som enspråklig hovedordbok, fordi det er den jeg liker best av de jeg ble anbefalt den gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Andre enn deg har lov til å ha en mening!

Jeg vet også at Oxford er britisk engelsk og Webster er amerikansk, men det har lite med saken å gjøre.

Det er mange grunner til at Websters er bedre. Den er av bedre kvalitet, den har bedre ordforklaringer og den er mye mer oversiktlig.

Hva??? Hvis det er EN ting jeg mener her i verden, så er det virkelig at absolutt alle har lov til å han mening. Og FAKTISK, det gjelder meg selv også. så dermed uttrykker jeg den på et DISKUSJONSforum, som KG jo faktisk er.

Og hvorfor er Webster bedre, etter din oppfatning? At den "er av bedre kvalitet" er jo ikke et argument på noen om helst måte - det er jo bare total sirkelargumentasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??? Hvis det er EN ting jeg mener her i verden, så er det virkelig at absolutt alle har lov til å han mening. Og FAKTISK, det gjelder meg selv også. så dermed uttrykker jeg den på et DISKUSJONSforum, som KG jo faktisk er.

Og hvorfor er Webster bedre, etter din oppfatning? At den "er av bedre kvalitet" er jo ikke et argument på noen om helst måte - det er jo bare total sirkelargumentasjon.

Det første gidder jeg ikke å kommentere en gang.

Selve boken er av bedre kvalitet, den er stødige og har skikkelige ark i motsetning til Oxford. Klart nok for deg nå???

Anonym poster: 38179328e2ac323798169a6c8ca34229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Selve boken er av bedre kvalitet, den er stødige og har skikkelige ark i motsetning til Oxford. Klart nok for deg nå???

Hehe, nei, på ingen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja? Det handler jo også litt om preferanser og hva man vil ha. For Webster er jo en amerikansk ordbok, mens Oxford er britisk.

Nei, Oxfords er en "internasjonal" ordbok med både britisk og amerikansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei, på ingen som helst måte.

Nei, det var vel ikke overraskende.

Anonym poster: 38179328e2ac323798169a6c8ca34229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden. Går det faktisk an å krangle om en ordbok :sjokkert: Ikke rart det er krig i verden :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Collins Cobuild, fordi skolen krever at kun den kan brukes på eksamen, og jeg orker ikke å kjøpe to stykker. Synes dog den er helt grei. Hender jeg bruker oxford hvis jeg sitter på skolen, men synes eksemplene til Colbuild er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...