Gå til innhold

Åpne sår. Sy de?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kuttet meg inatt. (Ja, selvskadning) og orket ikke at noen skulle oppdage det. Men ser at flere av sårene skulle vært sydd, men er ikke det forsent idag?

jeg orker heller ikke dra nå, så da må det bli i morgen. Har ikke rørt sårene eller noe, men skal snart dusje da. Har ingen plaster i huset, lette i hele går.

Hva skal jeg gjøre med de? jeg vil jo ikke få betennelse og måtte amputere armen, heller. Det gjør forøvrig ganske vondt og alle er svarte fordi blodet har størkna.

Anonym poster: bf30742c072b0f8dbe5f17884bc19369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med legevakten med en gang og få en vurdering av skadene. Gjør du det ikke i dag, kan det ende med at det blir mye, mye verre senere.

Anonym poster: d7585cc286006377fbf823bae798afa8

Skrevet

I morgen er det hvertfall for sent. Dra nå, det er mye bedre enn å angre i etterkant.

Skrevet

Sår må i utgangspunktet syes innen 8 timer, men er det så store at de burde blitt sydd så trenger de tilsyn fra en lege selv om det er gått over åtte timer. Du burde absolut ringe legevakta nå, ikke vent til i morgen!

Skrevet

Kunne ønske jeg kunne dra nå, men da blir jeg busta..

men hvis jeg gjør det så tidlig som mulig i morgen???

har dusja nå, og det såret som spriker mest blør ikke.

Men ser at det er kommet genserbøss i det, da.

Det er ikke akkurat deilig, men tror jeg klarer holde ut. Det verste er å skjule det egentlig!

Men føler meg så dum også. Jeg gjør det selv, også drar jeg på legevakta fordi det gjør vondt? :s

Skrevet

Hvem blir du avslørt av,om du må på legevakta? Mener du legen?

De ser jo med en gang hva som har skjedd,selv om de kanskje ikke spør deg ut direkte.

Ta vare på deg selv og kom deg til legevakta.

Skrevet

Ja.. og foreldrene mine vil syntes det er rart om jeg drar ut av huset nå.

Skrevet

Det er ikke for sent å sy ennå. Jeg har blitt sydd 1 1/2 døgn etter kutting.

Jeg synes egentlig du burde si det til foreldrene dine (hvor gammel er du egentlig?), men hvis du absolutt ikke vil det akkurat nå, så si at du må hente noe hos en venninne og dra til legevakta.

Der vil du antageligvis få tilbud om videre hjelp, og det synes jeg at du skal ta imot.

Skrevet

Er 22, men klarer ikke juge. Ingen kan hjelpe meg :/

Skrevet

Ingen kan hjelpe meg :/

Hvordan vet du det?

Har du latt noen få sjansen til å prøve?

• Liker 1
Skrevet

Ja, men de sier jeg ikke er motivert nok plutselig. Også sier de at de ikke kan hjelpe meg, siden jeg sier så lite. De gir meg opp.

Skrevet

Ja, men de sier jeg ikke er motivert nok plutselig. Også sier de at de ikke kan hjelpe meg, siden jeg sier så lite. De gir meg opp.

Ikke bra :/

Har du kontakt med fastlegen din?

Kanskje han kan henvise deg videre, f.eks at du blir lagt inn et sted hvor du kan få bedre oppfølging.

Høres ut som om du trenger noen faste personer å forholde deg til som kan gi deg den tiden du trenger for å åpne deg.

Skrevet

Fortell dette til foreldrene dine, dra til legevakten, og i morgen ringer du til fastlegen og ber han/henne om en henvisning til en psykolog. En psykolog skal kunne få deg til å åpne deg (ikke nødvendigvis fort) og hjelpe deg, de skal ikke gi deg opp.

:klemmer:

Anonym poster: bd93b0a89cab39ecb62f0af7082c4d96

Skrevet

Ja, har det. Men han mener liksom at det er egeninnsats som gjelder også. Jeg gjør jo ikke annet enn å prøve, prøve og prøve. Men jeg failer enda mer. Jeg har fler triste dager i året, enn glade..

Har en psykolog allerede. Gått hos henne i et år, men jeg liker henne ikke i det hele tatt. Alt jeg gjør er feil. Skrev masse til henne og åpnet meg engang. Men det tør jeg ikke igjen. Hun kritiserer meg for mye og er frekk....

Hun skal jo legge meg inn, det er planen. Men nå vil ho ikke skrive ferdig siste henvisning, siden ho ikke er overbevis om at jeg vil ha hjelp. (De to andre stedene har sendt "søknaden" i retur..)

HVEM FAEN VIL HA DET SÅNN DA?

Skrevet (endret)

Har du en venn som du stoler på og som kan bli med deg på legevakta?

Det kan hjelpe å skrive ned tanker ,for så la foreldre få lese.

Uansett må du sette din helse først.!

Skift psykolog.Om det ikke klaffer med den ene,kan det være at du finner tonen med noen andre. Ikke gi opp

Endret av Kårky
Skrevet

Nei, har ikke det .. :/

Har tenkt på å bytte. Men er redd for og bli gitt helt opp.. så tør ikke gjøre det. Eneste grunnen til at de har meg der virker det som er fordi at jeg er sucidal. Ellers hadde de bare sagt at jeg ikke kunne hjelpes, og forblir syk.

Skrevet

Vet jeg høres ut som en drittunge... men hva skal jeg si på legevakta når jeg kommer dit? jeg er så pingle, og livredd for å bli avvist heller sett rart på fordi såret ikke er dypt nok eller noe.

Forøvrig så har det tørka inn og jeg får ikke vekk busset, fordi det har "limt" seg fast i huden ..

Skrevet

Vet jeg høres ut som en drittunge... men hva skal jeg si på legevakta når jeg kommer dit? jeg er så pingle, og livredd for å bli avvist heller sett rart på fordi såret ikke er dypt nok eller noe.

Forøvrig så har det tørka inn og jeg får ikke vekk busset, fordi det har "limt" seg fast i huden ..

Si at du har noen kutt som du tror må sys. Du blir nok helt sikkert ikke avvist, de skal jo ha tid til sånt, det er jobben deres. De ser sikkert sånt ofte, så ville ikke bekymret meg så veldig for det.

Anonym poster: 392c0d29f0bd9b6ce63a56a335a76da5

Skrevet

Jo, men det kan jo ikke syes lengre, siden det har gått nesten to døgn :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...