AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #21 Skrevet 13. oktober 2012 OK, jeg gir opp å finne rapport-knappen. Har aldri rapportert en side, så vet ikke hvor den befinner seg, så jeg får overlate det til dere å rapportere siden. Anonym poster: ea10b6180b065f9cbf6080a8ba8c40d1 Oppe til høyre ved siden av Melding. Du ser et hjul og pil ned, trykk der og Rapporter side kommer opp. Anonym poster: eacf9a99d2842c7dcdf50628448bee55 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #22 Skrevet 13. oktober 2012 Rapporter knappen finnes samme plass som "send melding". Jeg valgte "plager en venn av meg". OK. Takk. Rapporterte inn siden, og valgte veldig sterke virkemidler for å gjøre FB øyeblikkelig oppmerksom på siden. Valgte Selvmordrelatert innhold. Og det er jo på sett og vis sant. Anonym poster: ea10b6180b065f9cbf6080a8ba8c40d1 1
Gjest gjest17 Skrevet 13. oktober 2012 #23 Skrevet 13. oktober 2012 Teachers ran to her aid, but she remained in the "ditch", where her father eventually recovered her. After arriving home, she drank bleach, and was taken to hospital by ambulance for treatment. Upon returning home, she discovered that the incident was reported on Facebook, with such remarks as "she deserved it", "did you wash the mud out of your hair?", and "I hope shes dead." Todd then moved again to live in another city with her mother. Six months after the incident, people were still posting images of bleach, Clorox, and ditches, and tagging her with such comments as "She should try a different bleach", "I hope she dies this time and isn't so stupid.", and "They said I hope she sees this and kills herself". Fy søren, er det mulig!? 7
Gjest avocadoen Skrevet 13. oktober 2012 #24 Skrevet 13. oktober 2012 Jepp, fullt navn. Virker som det er en guttegjeng som sitter og lager bilder som de legger ut. Har rapportert siden noen ganger nå. Den er helt grusom. Jeg er så jævlig forbanna. Jeg ønsker dem stor smerte! Ser ut som om noen av disse guttene som poster dette er rundt 11-12 år. Skulle gjerne røsket disse guttene i nakkeskinnet altså! 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #25 Skrevet 13. oktober 2012 folk bør passe seg mer for hva de sier dog. å ønske å banke opp personen bak siden eller be han dø ekke så ulikt hva noen gjorde mot amanda. just sayin'. rapportering holder lenge. Anonym poster: 33b459fb9014edda87e9d1e104fec2b4
Gjest Blue Jeans Skrevet 14. oktober 2012 #26 Skrevet 14. oktober 2012 Hvordan kan folk bli sånn. Den siden der var ille, jeg ble kvalm. Jeg får så vondt. Mobbing er det verste som finnes, det får virkelig fram det verste i folk. Det er mobbere som får meg til å tro at ondskap faktisk kan eksistere, ren ondskap altså. Tenk på familien som kanskje så den siden? Åh, jeg vil bare at alle skal ha det bra. Kan ikke folk bare behandle andre med respekt:( 2
Gjest Blue Jeans Skrevet 14. oktober 2012 #27 Skrevet 14. oktober 2012 Ser ut som om noen av disse guttene som poster dette er rundt 11-12 år. Skulle gjerne røsket disse guttene i nakkeskinnet altså! Om det er tilfellet, burde både guttene og foreldrene få straff. Jeg nekter å tro at foreldrene gjør alt i kan i oppdragelsen om ungene kan gjøre noe sånt. Det burde vært et ordentlig bra, hardt og bra opplegg som funker,for folk som mobber. Ikke bare straff, og kanskje ikke fengsel heller. Men noe. Skulle ønske mobbing kunne ta slutt, om alle hadde stått i sammen og vært enige om det, den ene tingen så hadde verden vært et bedre sted å leve i.
Meridian Skrevet 14. oktober 2012 #28 Skrevet 14. oktober 2012 Ser ut som om noen av disse guttene som poster dette er rundt 11-12 år. Skulle gjerne røsket disse guttene i nakkeskinnet altså! Jeg lurer på - hvor er foreldrene/foresatte??? 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #29 Skrevet 14. oktober 2012 Om det er tilfellet, burde både guttene og foreldrene få straff. Jeg nekter å tro at foreldrene gjør alt i kan i oppdragelsen om ungene kan gjøre noe sånt. Det burde vært et ordentlig bra, hardt og bra opplegg som funker,for folk som mobber. Ikke bare straff, og kanskje ikke fengsel heller. Men noe. Skulle ønske mobbing kunne ta slutt, om alle hadde stått i sammen og vært enige om det, den ene tingen så hadde verden vært et bedre sted å leve i. Jeg syns det blir feil å straffe foreldrene, da det er flerer faktorer som spiller inn. Jeg vet om et tilfelle der far var et rasshøl og mor var underdanig og nedpsyket, og sønnen mobbet alle ... og når man skulle konfrontere foreldrene ville ikke faren høre. Moren ble innlagt på psykiatrisk til slutt... Anonym poster: da99213a69fdd328c9828e3db6ab6ffe
Gjest Nenya82 Skrevet 14. oktober 2012 #30 Skrevet 14. oktober 2012 Ja,det er ikke bare en side,men flere.Har prøvd å rapportere så mange som mulig. Forstår virkelig ikke hva folk tenker med. Uff,blir helt satt ut av hvor ekle og onde folk kan være 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #31 Skrevet 14. oktober 2012 Ja,det er ikke bare en side,men flere.Har prøvd å rapportere så mange som mulig. Forstår virkelig ikke hva folk tenker med. Uff,blir helt satt ut av hvor ekle og onde folk kan være Kan du linke til disse sidene? Jeg vil også rapportere disse. Anonym poster: eacf9a99d2842c7dcdf50628448bee55
Gjest Nenya82 Skrevet 14. oktober 2012 #32 Skrevet 14. oktober 2012 Kan du linke til disse sidene? Jeg vil også rapportere disse. Anonym poster: eacf9a99d2842c7dcdf50628448bee55 Ja,klart det. http://www.facebook.com/FellingDownCloroxHasYourBack http://www.facebook.com/pages/Do-you-even-flash/390132081057769 http://www.facebook.com/AmandaCloroxTodd?fref=pb http://www.facebook.com/DoYouEvenAmandaTodd?fref=pb http://www.facebook.com/urgetingbleach?fref=pb Vet ikke om det er alle,for ser det ut som det blir laget nye hele tiden 4
Gjest meh Skrevet 14. oktober 2012 #33 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg nekter å tro at foreldrene gjør alt i kan i oppdragelsen om ungene kan gjøre noe sånt. Isåfall må man jo også straffe besteforeldrene hvis nålevende ettersom det er jo tross alt de som oppdro foreldrene til jenta som tok selvmord, det er et dilemma ved å tenke slik. Endret 14. oktober 2012 av meh 1
Nusseli Skrevet 14. oktober 2012 #34 Skrevet 14. oktober 2012 Jag tror att detta har blivit någon sjuk "trend" på facebook. För ett tag sedan såg jag att en av mina vänner på facebook skrev ett illsint inlägg på en gruppe sida. Denna sidan visade sig handla om ett litet flickebarn som blev bortrövad och misshandlad och våldtagen för att sedan bli dödad på ett groteskt sätt. "Typiska Engla" kallade dem den sidan och det var också "små pojkar" som startat den sidan. Facebook borde verkligen ta mer ansvar och sätta upp en åldersgräns där man behöver mer än bara ett påhittat födelselår för att göra en grupp! Om de inte ändrar detta så borde dem i alla fall ansätta flera som verkligen tar sig av att ta bort sidor som detta. Det är fruktansvärt vad sånt leder till! På svenska forumet flashback så var det för ca ett år sedan en kille som ville ta livet av sig. Folk skrev att han borde göra det och pushade honom. En del gjorde det säkert på skämt och en del bara för att de var allmänt grova och käften och gav f. Han hängde sig medan tusenvis av folk fick se det live, flera försökte få dit polisen med utan adress så var det försent när polisen stormade in. Helt förfärligt att internet används på det viset och att folk inte fattar bättre. Jag har sett många sådana tendenser hos användare här också, som inte verkar förstå allvaret. Tack och lov är åldersgruppen här högre och flera folk förstår men om man låter ett gäng 11åringar som inte förstår bättre slå sig helt lös så förstår jag att det kan gå fel. 3
super-s Skrevet 14. oktober 2012 #35 Skrevet 14. oktober 2012 Fy faen, dette provoserte meg så jævlig! Har rapportert alle gruppene dere har lagt ut link til nå. Rart at de fremdeles er åpne, det må jo være svært mange som har rapportert dem!! 4
Nusseli Skrevet 14. oktober 2012 #36 Skrevet 14. oktober 2012 Fy faen, dette provoserte meg så jævlig! Har rapportert alle gruppene dere har lagt ut link til nå. Rart at de fremdeles er åpne, det må jo være svært mange som har rapportert dem!! Ja, men facebook tar sån tid. De grupperna har säkert blivit rappoterade sedan dag 1 och det var säkert många veckor sedan. De flesta som skrivit i tråden här har ju också rappotert. Jag tycker det är alldels för dåligt av facebook också, till viss grad har ju de också ett ansvar mot sånt här!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #37 Skrevet 14. oktober 2012 Ja,klart det. http://www.facebook....oroxHasYourBack http://www.facebook....390132081057769 http://www.facebook....roxTodd?fref=pb http://www.facebook....ndaTodd?fref=pb http://www.facebook....gbleach?fref=pb Vet ikke om det er alle,for ser det ut som det blir laget nye hele tiden Takk for linkene. Har rapportert samtlige nå. Anonym poster: eacf9a99d2842c7dcdf50628448bee55 3
MissMas Skrevet 14. oktober 2012 #38 Skrevet 14. oktober 2012 Har ikke de som styrer, og har laget facebook midler til å spore opp hvem det er som noensinne har laget sånne grupper? Politiet og facebook burde ha et tett samarbeid over hele verden. Mobbing er noe av det verste jeg vet, virkelig. Synes så synd på denne jenta, det er en fryktelig tragisk hendelse. Håper rettferdigheten seirer til slutt! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #39 Skrevet 14. oktober 2012 En ting er sikkert, jeg har mistet ALL respekt for Facebook. Tydelig at de kun tenker profitt, for jeg rapporterte en av sidene (er sjokkert over at det er flere, fy f***!) og brukte sterke virkemidler som å melde at det dreide seg om selvmord og da tok jeg det for gitt at de har egen alarm for rapporterte innlegg/ sider som blir rapportert som "selvmord" og ville da ta affære nesten umiddelbart. Men nei da. De bare står der fortsatt og en av drittungene skriver på siden at de synes det er gøy med masse sinte meldinger og sinte innlegg. Det er like før jeg skriver en mld til Facebook og be dem begynne å ta slike meldinger på alvor! Og få ut fingeren og ikke ha hodet full av money. Når de har en slik nettsted, med alle slags brukere, da har de faktisk en ekstra ansvar og de burde ha mange nok folk til å overvåke hva folk i "risiko"-grupper foretar seg, og søke kontinuerlig etter sider som inneholder bestemte ord. Alle vet jo at det finne j*vla drittunger som synes det er morsomt å gjøre slike dritt-streker, spesielt etter slike type saker dukker opp i media. F*ck Facebook! Til helvete med dere! Anonym poster: ea10b6180b065f9cbf6080a8ba8c40d1 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #40 Skrevet 14. oktober 2012 Ikke første gangen slikt skjer. Blir nok ikke siste heller. Anonym poster: c521a21913aee51bca94ecd1f5ab8642
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå