AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg bare må ha noe søtt, nå! Og jeg river ut alt i kjøkkenskapet for å lete etter den sjokoladen som jeg gjemte bort i fjor..... I mange år var jeg så avhengig av sukker at jeg måtte spise store mengder daglig. For litt over et år siden kuttet jeg ut sukker helt. Men så har det hendt at jeg har spist ute eller på besøk og jeg har fått i meg sukker. Neste dag er jeg helt rabiat og må ha mer! Jeg hater dette! Det er umulig å slappe av. Men jeg forstår ikke dette. Jeg trodde sukkeravhengighet kun satt "i viljen", men hvordan kan det ha seg at jeg blir så gæren etter sukker når jeg ikke vet om jeg har fått det i meg eller ikke? Kommer jeg til å være avhengig resten av livet? Og hvordan kan jeg få bort de magesmertene og oppblåstheten som kommer etter sukkerinntak? Anonym poster: 81973b1e8f4063a1d2de4e2a255a0739
Gjest Reza08 Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Du kommer ikke til å være avhengig resten av livet, det kan du ta helt med ro. Å ha lyst på sukkerholdige varer er ikke uvanlig, mange kjenner på denne følelsen. Inkludert meg selv. Spiser sjelden potetgull og sjokolade, men drikker en god del brus. Fyisisk avhengighet utvikler man over lengre tid med inntak av diverse ting. Sukker får man i seg, uansett om du ikke spiser godteri eller drikker brus. Hvis du vil kutte ned på sukkerinntak, bare innstil deg på å ikke spise så mye. Det er ikke noe galt i å spise litt sjokolade f.eks, så lenge det er med måte. Det med magesmerter og oppblåsthet kan lindres ved å ta smertestillende, gå på do jevnlig, ta en pause og puste ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå