AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg skal til Dublin for første gang om et par uker. Noen som har noen tips å komme med? Vi er et par i begynnelsen av 30-årene, og er interessert i både shopping, kultur og mat. Anonym poster: 3fee2f74eb283725a27781d01f916aa0
Working Girl Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Hei, Heldiggriser! Dublin er fantastisk Klassisk turistfelle er Temple Bar distriktet. Veldig koselig område på dagen/ettermiddagen, små, hyggelige butikker, en haug med pub'er, bl.a selveste Temple Bar (må nesten besøkes hvis dere er i nærheten) Kan være noe bråkete på kvelden, men stort sett bare happy folk. Fancy Shopping: Grafton Street med tverr/sidegater St. Stephens Green - Nydelig park, og fine, ikke alt for dyre hoteller i området rundt (ett steinkast fra Grafton Street, to steinkast fra Temple bar. St. Patricks Cathedral - Vakkert både ute og inne Dublin Castle Guinness bryggeriet evt Jameson for de som liker sånt. Phoenix Park (med Dublin Zoo (hvis det er åpent på vinteren?)) Er dere interessert i historie anbefales f.ex the Celtic tour, som er en dags guidet busstur i området utenfor Dublin. F.ex Hill of Tara, Dogheda, Trim Castle, New Grange etc. Masse lignende bussturer å velge mellom. Veldig bra turistkontor rett over gaten for Trinity college (som forøvrig også er veldig pent) Når det gjelder mat har jeg ikke så mye å komme med, ender stort sett opp med hotellfrokost og pubmiddag Men det er en søt liten milkshake bar i Dame Street. Kos dere masse!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Tusen takk for tips! Vi reiser imorgen og jeg gleder meg! Tipsene dine er notert og sjekket ut på tripadvisor, og flere av tingene har vi planer om å få med oss Anonym poster: 3fee2f74eb283725a27781d01f916aa0
Puserjenta Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Anbefaler ikke Dublin zoo, syntes synd på dyrene da vi var der:( men likte Kilmainham Gaol veldig godt! Hvis dere liker thaimat anbefaler jeg http://www.koh.ie/ Dere får det kjempefint:)
That yoke Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Dyrene i Dublin zoo lider nok ikke. En av de dyreparkene i verden som tar best vare på dyrene og har folk som vet utrolig mye om naturlige habitater for dyr og gjennskaper de habitatene i parken. De dyrene som trenger det har store områder å boltre seg i. Shopping: - Grafton street og området rundt der, med st.stephens green shopping centre og powerscourt shopping centre - Henry street, med Ilac og Jervis shopping centre - Kan også være verdt å ta den grønne linjen på trikken (Luas) til Dundrum town centre, som er det største kjøpesenteret i Irland og en av de største i Europa. Av puber så er disse verdt å sjekke ut: - The Auld dubliner - Stag's head - International bar - Cobblestone - Grogan's - Hogan's - Kehoe's - Whelan's - John Kavanagh - Og den eldste puben i Dublin, Brazen Head. Noen pubcrawls: http://publin.ie/2011/pub-crawls/ Samtidig er 1916 rebellion walking tour veldig bra: http://www.1916rising.com/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå