Gå til innhold

Er Pearly/ladycomp noe for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente som sliter noe enormt med bruken av hormonell prevasjon. Jeg har prøvd 5 forskjellige p-piller. Har de normalt innhold av hormoner så blør jeg omtrent hele tiden og har de litt høyere innhold så blir jeg ordentlig deprimert og paranoid og det som verre er..

Jeg har forsøkt å forklare dette til legen min. Hun nekter likevel å gi meg kobberspiral siden jeg ikke har fått barn..

Så leste jeg om ladycomp og pearly på nettet og det høres fantastisk ut!! Det er bare et lite problem.. Det blir ikke anbefalt av de med uregemessig menstrasjon. Jeg husker når jeg ikke gikk på p-piller så kunne jeg få mensen både noen dager før og etter det var gått fire uker.. Stort sett mellom 2-5 dager før eller etter. Kan jeg da ikke bruke ladycomp?

Vil helst slippe å bruke kondom hver gang vi har sex, for oss er det bare ikke like godt når vi bruker kondom..

Håper noen har noen gode råd, jeg er så fortvila over dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ladycomp virker bra dersom man er helt regelmessig, og en graviditet ikke er krise.

Men klarer man å holde seg unna de gule/røde dagene, noe som vil være nesten hele syklusen dersom man er uregelmessig, er det ganske trygt. Så det værste du risikerer er at dere stort sett må bruke kondom likevel.

Årsaken til at det er slik er at man er fruktbar i opp til en uke før eggløsning, eggløsningsdagen og dagen etter. når disse dagene ikke kommer helt regelmessig vil det være umulig for ladycomp å bli kjent med din kropp.

Skrevet

Ladycomp virker bra dersom man er helt regelmessig, og en graviditet ikke er krise.

Men klarer man å holde seg unna de gule/røde dagene, noe som vil være nesten hele syklusen dersom man er uregelmessig, er det ganske trygt. Så det værste du risikerer er at dere stort sett må bruke kondom likevel.

Årsaken til at det er slik er at man er fruktbar i opp til en uke før eggløsning, eggløsningsdagen og dagen etter. når disse dagene ikke kommer helt regelmessig vil det være umulig for ladycomp å bli kjent med din kropp.

Takk for svar! Utrolig kjedelig, da kan jeg jo bare la vær å kjøpe den. Huff, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre egentlig.

Skrevet

Takk for svar! Utrolig kjedelig, da kan jeg jo bare la vær å kjøpe den. Huff, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre egentlig.

Nå er jeg ingen ekspert. Men jeg tenker som du at spiral kan være tingen. Ut i fra hva jeg har hørt er dette med at man må ha født for å kunne bruke spiral noe gammeldags, men det er mulig at det er annerledes med kobberspiral?

Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert. Men jeg tenker som du at spiral kan være tingen. Ut i fra hva jeg har hørt er dette med at man må ha født for å kunne bruke spiral noe gammeldags, men det er mulig at det er annerledes med kobberspiral?

Jeg spurte legen min om kobberspiral men ville ikke gi meg det.. Kanskje det hjelper å bytte lege? :) Kan jo fortsette å prøve med p-piller også men.. Frister ikke etter så mye dårlig erfaringer, man gir liksom opp håpet litt!

Skrevet

Jeg hadde litt uregelmessig sykluss, men valgte å prøve ladykomp da det ikke var noen krise at om jeg ble gravid...

Den fungerte utmerket i 8 mnd! Nå sitter jeg her høygravid, på tross av at vi hadde sex den dagen jeg ventet mensen, og ladykompen lyste grønnt...

Anonym poster: 0b42414a22feb57eaa873c1d579bad6b

Skrevet

Jeg hadde litt uregelmessig sykluss, men valgte å prøve ladykomp da det ikke var noen krise at om jeg ble gravid...

Den fungerte utmerket i 8 mnd! Nå sitter jeg her høygravid, på tross av at vi hadde sex den dagen jeg ventet mensen, og ladykompen lyste grønnt...

Anonym poster: 0b42414a22feb57eaa873c1d579bad6b

Oi såpass!! Jeg har hørt at den skal være neste like sikker som p-pillen, og folk har jo vært så uheldig å blitt gravid på pillen også. Kanskje du bare hadde skikkelig uflaks, selv om du sikkert er glad for det når barnet kommer da :)

Graviditet er jo ikke krise, men jeg vil jo gå på prevansjon for en grunn.. Tror jeg må ta en ny prat med legen min gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...