Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38+5 i dag. Har hatt vondt i halsen og vært snørrete noen dager, men i natt og i dag har det blitt skikkelig ille i halsen og stemmen er helt borte nå. Forferdelig vondt å hoste også.

Jeg skal til vurdering for igangsetting av fødsel mandag morgen, fordi jeg har slitt med intense maserier i lang tid nå og kroppen er sliten.

Men så er det halsbetennelsen da... hadde det vært hverdag hadde jeg uten tvil dratt ned på legekontoret og hørt med dem om det er noe som kan/bør behandles. Sånn med tanke på at jeg bør ha krefter til å føde snart og ikke "bruke meg opp" på å være syk. Men fastlegen har jo lørdagsfri hun også. Er dette noe jeg burde bruke penger på å ta opp hos f.eks Volvat?

Vil de kunne si noe annet enn drikk te, ta en paracet og slapp av? Er det noe vits i å dra?

Jeg har jo ikke lyst til å ta noe behandling/piller bare for å ta det, om det ikke er bra for både meg og barnet i magen. Men jeg har jo heller ikke særlig lyst til å gå igjennom en fødsel med viskestemme og vondt i halsen.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, det løste seg jo greit :sur:

Volvat her i byen har stengt i helgene. Og jeg finner ingenting annet enn legevakta som har lørdagsåpent...

Skrevet

Har du feber da? Eller er det kun vond hals? Hvis det kun er vond hals da tror jeg at jeg hadde prøvd å slappe av så godt som mulig, og sett det ann til mandag. Skjønner det ikke er no stas og få dette nå hvis det blir fødsel til uka, men det er nok ikke så mye de gjør med det.

Anonym poster: 116d077e991383b969d9c4b8ab29cc8d

Skrevet

God bedring forresten :-)

Anonym poster: 116d077e991383b969d9c4b8ab29cc8d

Skrevet

Kjør på med alternative greier. gurgle varmt saltvann, få i deg vitaminrik drikke, f.eks. solbærtoddy, spis på vekk i morgen tabletter og alt sånt der.

Skrevet

ta en titt på mandlene dine (med lommelykt) Om disse er bare røde er det vanligvis bare virus = ingenting legen kan gjøre noe med, om de har masse store hvite flekker da er det vanligvis bakterier = bør behandles.

Jeg hadde tatt meg en tur til legevakt dersom du har feber over 39 og disse hvite flekkene.

God bedring, halsbetennelse er aldri kjekt.

Anonym poster: 1dc329da2122db7686986e781d108325

• Liker 2
Skrevet

Hvis det bare er forkjølelse, spis masse C-vitaminer!

Skrevet

Eller ta en tlf til legevakten og hør med dem.

Jeg ville kjørt på med det jeg kunne selv uten lege som halslinser, paracet, varm toddy /te osv uansett men tatt en tlf til legevakten. I mine øyne som helsepersonell og gravid er legevakten et fint sted å ringe om man er litt i tvil men jeg hadde ikke sittet der i det lange og det vide om ikke jeg virkelig måtte.

Skrevet

Takk for fine svar alle sammen.

Føler ikke helt at jeg er syk nok til å orke køen på legevakta. Telefonsamtale utgår, i og med at jeg bare har hviskestemme i dag :ler:

Ingen feber da heldigvis, så håper halsen blir bedre til i morgen. Hvis ikke tror jeg at jeg får ta meg en tur innom eller få mannen til å ringe for meg.

Skrevet

Men seriøst, gurgle saltvann.

Skrevet

Så lenge du ikke har feber så er det neppe streptokokker, og da er det ikke så mye å få gjort utover å bedrive egenpleie. :)

Skrevet

Men seriøst, gurgle saltvann.

Som gravid med hyperaktiv brekningsrefleks? Neitakk ;) Det frister faktisk mindre enn halsbetennelse akkurat nå :) Men skal huske på det til neste gang!

Skrevet

Og så lenge du er gravid så nytter det ikke å foreslå Jägermeister heller... Det smaker virkelig høgg, men pleier jo å være vidundermiddel mot det meste av bassilusker. ;)

Skrevet

Jeg vet alt om brekningsrefleks, hehe, den er forståelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...