Gå til innhold

Medarbeidersamtale med bismak.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært igjennom en medarbeidersamtale.

Fikk vite om samtalen dagen før, men fikk ikke delt ut noe skjema,

sånn at jeg fikk forberede meg.

Googlet litt sånn at jeg visste hva som skulle komme...

Underforstått for meg var at det var min leder som skulle delta i denne samtalen,

men så viser det seg at det er to i ledelsen som skal delta når vi skal starte.

Fikk meg dessverre ikke til å kommentere dette.

Pga. at de var to, og den som ikke er min leder førte ordet, så sitter jeg igjen med en ekkel følelse i etterkant av samtalen.

For min del hadde det vært mye bedre å få snakke med en person, mer likeverdig på en måte, enn at de var to. Må legge til at pga nettopp de to har arbeidsmiljøet blitt dårligere på arbeidsplassen.

Samtalen var vanskelig og da jeg gikk, var det ikke noe kjekt at de satt igjen og snakket om meg.

Har jobbet der i årevis og dette er første gang medarbeidersamtale blir gjennomført.

Virket som at de tok det på sparket pga dårligere arbeidsmiljø.

Hvordan opplever dere medarbeidersamtaler?

Anonym poster: ff5c1931153c0f85899fe4ecc04b6ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter opp denne;)

Skulle jo gjerne vært uten nicket mitt... * tabbe

Anonym poster: ff5c1931153c0f85899fe4ecc04b6ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dette hørtes bare feil ut. På min arbeidsplass får vi delt ut en blekke med spørsmål ca en måned i forveien så vi skal få mest mulig ut av samtalen. Det er spørsmål som stort sett går på hvordan vi har det, ønske om kompetanseheving, om det har skjedd noe i jobben som leder bør vite etc. Medarbeidersamtalen er altså for vår del. Det er i uformelle omgivelser, og det skal alltid være nøytralt kontor. Ikke mitt kontor, og ikke sjefen sitt kontor. Synes det du forteller om bare høres ubehagelig ut.

Edit: høres også feil ut at de var to. Jeg jobber for tett på min nærmeste leder, så hun har ikke medarbeidersamtaler med meg. Har med lederen over henne, og han har taushetsplikt overfor min nærmeste leder om hva vi snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fjernet innlegget fra tidligere tråd (fordi du ønsker å bruke denne tråden), men kopierer det hit..*

Har dessverre direkte dårlig erfaring med medarbeidersamtaler. Opplever det som en anleding for leder å hakke løs på alt h*n ikke liker, og det er ikke alltid sakelig.

Fristende å ta opp samtalen, men jeg vet ikke om det er lov...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe nick her jeg, så ingen skade skjedd. :kose:

Min erfaring når det gjelder medarbeidersamtaler er at jeg får utdelt skjema fra min nærmeste sjef et par dager før samtalen skal finne sted. Det er bare hun og jeg som er til stede under selve samtalen.

Det du opplevde høres ikke greit ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får beskjed en god stund i forveien, og skjemaet som skal arbeides med ligger på intranett. Det er kun meg og min nærmeste overordnede til stede under samtalen, som gjerne foregår over en kopp kaffe.

Slik du opplevde det, TS, skal det ikke være. Jeg ville tatt opp opplevelsen med verneombud, og bedt denne gå videre til personalsjef med saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...