Kittykat Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Her sitter jeg kl 05:30 om morgenen med tannverk. Jeg har tannverk overalt i munnen, men smerten stråler ut fra en/to tann/tenner. Jeg har fra før trukket 2 tenner på en side og 1 tann på den ene siden. Jeg har vondt i den bakerste tannen på den siden jeg har trukket 2 tenner. Jeg gnisser tydeligvis tenner om natten og det er derfor jeg har vondt i de bakerste tennene på begge sidene i perioder. Dette er et stort problem for meg. Jeg har fått en plate for å lette vekten fra overkjeven mot underkjeven sånn at de bakerste tennene ikke skal bli helt ødelagt pga presset. Men nå vil jeg bare trekke de bakerste tennene ut fordi de er så smertefulle fra tid til annen. Smertene er så vonde at jeg må ta smertestillende og da tar jeg ibux og paracet. Ofte må jeg ta dobbel og trippel dose av hver smertestillende før det i det hele tatt har noen effekt. Ja, det er mye, men jeg spiser ikke smertestillende 24/7 til vanlig heller. Men jeg tar så mye for at det skal virke. Først tar jeg gjerne dobbel dose og venter en stund. Virker ikke den, så tar jeg 400 mg/500 mg til av hver. Ofte så funker ikke trippel dose en gang. Det tar bare vekk toppen av smerten, så sitter jeg igjen med resten av smerten. Og hver gang så varer smertene fra 2-3 uker. Hver sabla gang... Tannlegen min vil ikke gi meg sterkere smertestillende enn paralgin forte og til og med det har veldig liten effekt på min tannverk. Jeg fatter ikke hvorfor. Det er kjipt når tannlegen er skeptisk og jeg føler at hun ikke tror på meg når jeg sier at det gjør vondt selv om jeg tar smertestillende. Kan jeg "kreve" at tannlegen trekker de to tennene ut pga smertene selv om det ikke er noe mer galt med dem? Jeg orker ikke mer. De bakerste tennene mine er veldig ømme og det minste press gjør vondt/gjør tennene irritert. Samboeren vil jeg skal vente og at jeg vil lage helsikens problemer og ikke minst dyre problemer den dagen jeg må erstatte de tennene som er trukket fra før hvis jeg trekker de bakerste tennene nå. Jeg tenker som så at jeg får krysse den broen når jeg kommer til den..... Jeg må ringe tannlegen når de åpner og håpe på time i dag for jeg har hatt vondt i hele natt og har ikke fått sove pga smertene. Det er en stikkende smerte ned i kjeven fra den ene tannen bak og. Det er den tannen som er verst. Jeg har ikke visdomstenner lenger heller. Jeg vil ha disse faenskapene ut nå! I tillegg: finnes det noe som funker som et underverk på vond vond tannverk som ikke går bort med vanlig smertestillende? Hilsen desperat.... Endret 12. oktober 2012 av Kittykat
BunnyBlue Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Nesten fristet til å be deg forklare det til fastlegen din, kanskje han kan gi deg resept på smertestillende? Da kan vel ikke tannlegen nekte deg å ta dem før timen? Forstod ikke helt hva smerten skyldes, men om det var tanngnissingen og tygging i søvne, så kan du prøve å massere kinnene, en finger på hver side av kinnet. Det hjelper hos meg ihvertfall. Er det tennene som er gnisset i stykker, og verkinga sitter der, så har jeg ingen ideer..
Kittykat Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2012 Nesten fristet til å be deg forklare det til fastlegen din, kanskje han kan gi deg resept på smertestillende? Da kan vel ikke tannlegen nekte deg å ta dem før timen? Forstod ikke helt hva smerten skyldes, men om det var tanngnissingen og tygging i søvne, så kan du prøve å massere kinnene, en finger på hver side av kinnet. Det hjelper hos meg ihvertfall. Er det tennene som er gnisset i stykker, og verkinga sitter der, så har jeg ingen ideer.. Jeg gnisser tenner i søvne. Og siden jeg har måttet trekke 2 jeksler fra den ene siden og 1 jeksel fra den andre, så har det blitt mer press på de bakerste tennene. Det er et smertehelvete og jeg har hatt dette av og på i et par år nå... Ringte tannlegen og de skulle ringe tilbake og det er 2 timer siden......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå