AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Hei. Jeg og mannen har bestemt oss for å endelig hoppe i det og gifte oss. Vi har landet på at vi ønsker å gifte oss nå, heller enn å spare penger noen år for en skikkelig prinsessefest, og dermed blir bryllupet veldig enkelt og nedtonet. Vi ser for oss å rett og slett annonsere for venner og familie at den xx.xx.xx gifter vi oss på tinghuset, og så vil vi ha "åpent hus" med noe enkel mat og masse kaker og kaffe hjemme hos oss etterpå for de som skulle ønske å dele dagen med oss. Dersom noen ønsker å være med på tinghuset er de selvsagt også velkommen til det, men utgangspunktet er altså at vi gifter oss enkelt, og feirer med de som vil komme og feire med oss. Høres dette skikkelig kjipt ut, eller høres det ut som en grei løsning? Som sagt stod valget mellom årevis med sparing for en ordentlig fest, eller veldig enkelt og greit bare "stikke nedom tinghuset". Jeg ønsker å ha på meg en fin, men kort og enkel brudekjole, mannen vil bære dress. Vi vil som sagt lage noe enkel middag, gryterett eller noe, og ha masse gode kaker og kaffe og brus stående fremme, så får folk komme og gå som de vil. Så, hva tror dere? Anonym poster: de1a1492110282e3da10cc2729511d6d 1
NewYorkNewYork Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg syns det høres helt supert ut! Men jeg ville hatt en form for RSVP på innbydelsene. Det er kjedelig om det kommer mange fler enn dere regner med, eller mange færre. Det setter litt brems på stemningen om det er alt for lite mat eller tydelig at dere har så mye mat at dere regnet med at flere kom. 2
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Det høres koselig ut. Alkoholfritt da eller?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, jeg har også tenkt på det, hvordan vi skal løse det. Men i utgangspunktet hadde jeg ikke engang tenkt å sende ut innbydelser, tenkte mer på ... en event på facebook eller å skrive det i en statusoppdatering der inne eller noe. (Det siste var egentlig en spøk, vi har ikke helt en plan for den delen enda.). Kanskje det hadde vært greit med noen veldig uformelle innbydelser? Mer som et brev, egentlig, der vi bare forteller at vi har planer om å gifte oss og at de er velkomne dersom de har lyst og anledning? Nei, den deler er litt vanskelig, merker jeg, Vi bor langt borte fra mine nærmeste venner og familie. Derfor går jeg ikke ut i fra at det vil komme så veldig mange, tror jeg har en viss idé om hvem som vil komme til å dukke opp, både herfra og fra mitt hjemsted. Men som du sier, dumt om vi har alt for lite eller alt for mye mat ... Anonym poster: 0f454a0088a9b533fca5f5fcc1d23024
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Ja, alkoholfritt. Kanskje en liten dæsj champagne å skåle i, eventuelt. En hyggelig ettermiddag i koselig selskap med dem som måtte ønske å komme, helt uformelt og trivelig, ser vi for oss. Anonym poster: 0f454a0088a9b533fca5f5fcc1d23024
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Kom gjerne med forslag om hvordan vi kan annonsere det på best mulig måte, så vi får frem at det er hyggelig dersom noen vil dele dagen med oss men at det ikke blir noen stor tilstelning eller forventninger og pynting og gaver og slikt. Anonym poster: 0f454a0088a9b533fca5f5fcc1d23024
NewYorkNewYork Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Hm, om dere sender ut en epost eller et brev så ville jeg kanskje skrevet noe som "Det hadde vært hyggelig om dere sender en epost eller en sms dersom dere planlegger å komme innom". Og så synd jeg det er en god idé med champagne til å skåle i, men dere trenger ikke noe mer enn det (og husk det alkoholfrie alternativet til de som skal kjøre eller ikke drikker av andre årsaker). Jeg syns dette høres veldig hyggelig ut! 2
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Hva med å lage en invitasjon selv på Word også kan du jo lime inn personlige bilder i innbydelsen. Er mange fine rammer på word og fine skrifttyper også kan du jo printe det på litt tykkere papir. Innbydelsene kan du jo levere selv til de som bor nærmest så sparer du frimerker. Synes det er pent når det er rullet med en sløyfe rundt eller du kan finne på noe annet kreativt. Det kan f.eks stå: Innbydelse til uformell hyggelig ettermiddag for oss nygifte da og da. Blir enkel servering og kake/kaffe. Det enkle er ofte det beste. (kanskje smiletegn) Håper dere kan komme og dele denne dagen med oss bla bla bla. Antrekk, pent/casual.
NewYorkNewYork Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Det kan jo kanskje være mulig å bruke litt forskjellige media ettersom hvem dere forteller det til? Venner kan kanskje inviteres til en event på FB, foreldre kan kanskje få en epost og besteforeldre kan kanskje få et brev? Men dere kan jo skrive stort sett det samme på FB-eventen, i eposten og i brevene. Gjør det lett og hyggelig (her kommer mitt forslag): Hei alle sammen! Gjett hva? Vi skal gifte oss! Og i den anledning ønsker vi oss ikke gaver eller stivpyntede gjester. Det vi ønsker oss er at de som har anledning kommer innom hos oss (dato og sted og tidspunkt) for å ta en skål i champagne med oss og ellers dele det vi vet vil bli en flott dag. Dersom dere ønsker, er dere selvfølgelig også velkomne til selve vielsen på tinghuset (dato og sted og tidspunkt). Det er ingen dress code eller noen registrert ønskeliste (aner ikke hva det heter på norsk), men det hadde vært fint om dere sendte en epost eller en melding (på FB-eventen at de svarer "attending") dersom dere kommer innom. Hilse x og y 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Åh, supre forslag! Tusen takk, nå har vi litt mer å basere eette på. Kjenpeflott. :-) Og godt å høre at dere ikke synes deg høres ut som tidenes kjipeste unnskyldning for en bryllupsfest. Anonym poster: 0f454a0088a9b533fca5f5fcc1d23024
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Folk må få lov til å feire som de vil. En fest til 2000 kan blir like gøy som en til 200 000. 2
Myosotis Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Så lenge det er KAKE så er jo alt bra. :D 4
Petalouda Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Syns det høres helt supert ut jeg, håper jeg kjenner deg og får invitasjon 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Tusen takk, jenter! Vi synes jo det høres veldig koselig og greit ut, så godt å høre at andre ikke synes vi er helt på bærtur. Anonym poster: 0f454a0088a9b533fca5f5fcc1d23024
Nattergalen Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 Synes det høres om som en super plan, men tenk litt på hvor mange dere annonserer dette til. Har dere mye bekjente/familie i nærheten så kan det jo fort bli veldig mange som stikker innom... Så viktig å ha plass og mat, sen vår/sommer/ tidlig høst kan jo være kjekt da man da kan benytte uteområdet hvis dere har det. Selv hadde vi noe lignende, vielse på tinghuset og sosialt samvær med spekematbuffet (veldig enkelt å gjøre i stand på forhånd). Vi sendte invitasjoner da, utskrevne ark limt på litt pen kartong. Infoen var tid for vielsen og at det ble servert mat, i tillegg ville vi gjerne ha svar om folk kom. Og angående dette med gaver, for vår del så fikk vi utrolig mye så det er greit å ha tenkt gjennom hva man ønsker seg hvis man får spørsmål. For selv om man sier at man ikke vil ha så er min oppfatning at folk gir gave når det er bryllup i nær omgangskrets/familie selv om det ikke er storslagen fest... Vi fikk gaver i flere måneder i etterkant...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #16 Skrevet 12. oktober 2012 Er mange fine rammer på word nei, det er det faktisk ikke. Anonym poster: 489e590177eab70a28dba04e621cc57e 5
Gjest Tigress Skrevet 13. oktober 2012 #17 Skrevet 13. oktober 2012 Eg synest det høyrest veldig fint ut, eg!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #18 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg bare lurer litt på hva som er vanlig.... Dersom man skal ha et super enkelt bryllup, så får man ikke gaver? Anonym poster: 4442a8831b4b7f833a19c5ac4c35d2a3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #19 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg bare lurer litt på hva som er vanlig.... Dersom man skal ha et super enkelt bryllup, så får man ikke gaver? Anonym poster: 4442a8831b4b7f833a19c5ac4c35d2a3 Selvfølgelig får man gaver Anonym poster: cbcd90145b19326e863ae283a09b3879 1
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2012 #20 Skrevet 13. oktober 2012 nei, det er det faktisk ikke. Anonym poster: 489e590177eab70a28dba04e621cc57e Jeg får ikke lov til å synes at det er fine rammer på Word? Neivel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå