Gå til innhold

Soppinfeksjon som ikke går bort

Fremhevede innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Har dere noen tips til noe jeg kan prøve? Soppinfeksjonen min går ikke bort, og jeg har hatt det i flere mnd. Har gått på to kurer til nå. Har ingen store plager, men det er sårt og klør. Har ingen kjønnsykdommer, så tror det må være soppinfeksjon. Jeg har gått på flere antibiotikakurer, så regner med det er derfor jeg sliter sånn med det. Er redd for å ha samleie uten kondom, for jeg vil ikke smitte.

Legen sa jeg kunne komme tilbake etter å ha prøvd flere kurer, for å få piller. Men må vel finnes noen alternativer? Er så lei av å gå på kur konstant, spesielt for partneren min sin skyld.

Så, har dere noen gode tips? Noe spesielt du har gjort for å bli kvitt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er yoghurt naturell. Kjøp et beger og skaff deg engangsprøyter (uten spiss såklart;)). Fyll opp ei 2ml sprøyte hver kveld i ei ukes tid og sprut yoghurt inn i skjeden, gni og litt rundt kjønnsleppene og bakover. Er litt kliss, så det beste er å gjøre dette om kvelden. Ikke bruk truseinnlegg selv om det er klissete.

Var selv veldig plaget med gjentatte soppinfeksjoner og brukte mye canesten. Etter at jeg gjorde dette har jeg så og si ikke hatt det (bare et par ganger ifm antibiotika) på 10 år.

Andre gode tips er å bruke bomullstruser, sove uten truse, ikke bruk trange bukser hele tiden, vær forsiktig med såpe nedentil..

Og det er viktig at både du og evt typen behandles mot sopp hvis du har soppinfeksjon, hvis ikke vil han resmitte deg og det blir en evig runddans med soppinfeksjon.

• Liker 1
Gjest döderlein
Skrevet

Mitt beste tips er yoghurt naturell. Kjøp et beger og skaff deg engangsprøyter (uten spiss såklart;)). Fyll opp ei 2ml sprøyte hver kveld i ei ukes tid og sprut yoghurt inn i skjeden, gni og litt rundt kjønnsleppene og bakover. Er litt kliss, så det beste er å gjøre dette om kvelden. Ikke bruk truseinnlegg selv om det er klissete.

Var selv veldig plaget med gjentatte soppinfeksjoner og brukte mye canesten. Etter at jeg gjorde dette har jeg så og si ikke hatt det (bare et par ganger ifm antibiotika) på 10 år.

Andre gode tips er å bruke bomullstruser, sove uten truse, ikke bruk trange bukser hele tiden, vær forsiktig med såpe nedentil..

Og det er viktig at både du og evt typen behandles mot sopp hvis du har soppinfeksjon, hvis ikke vil han resmitte deg og det blir en evig runddans med soppinfeksjon.

Det må testes! Selv om jeg er noe skeptisk, haha. Men er desperat nå. Hvor får jeg kjøpt sprøytene?

Skrevet (endret)

Det må testes! Selv om jeg er noe skeptisk, haha. Men er desperat nå. Hvor får jeg kjøpt sprøytene?

På alle apotek:) Si at du skal ha engangsprøyter. Husker ikke helt pris, men det er ikke dyrt:)

(hvis du kjenner noen som jobber på sykehus så kan de sikkert ta med seg noen til deg:))

Sprøyter er veldig vanlig å kjøpe forresten, mange kjøper det for å gi barn flytende medisin. Så ikke frykt for at de på apoteket skal tro du er narkoman:)

Endret av maya76
Skrevet

sprøytene får du på apoteket :)

Anonym poster: 0d71821592a21e3cc27d5c0398ac8f31

Skrevet

Har prøvd med yoghurt selv, men det fungerte ikke. Det ble bare verre =/ Får alltid soppinfeksjon ved mens-tider, rimelig oppgitt. Begynte etter en antibiotika-kur mot uvi for 7år siden.

Fikk resept belagte piller, som skulle taes i forbindelse med mens, de virket der og da, men problemet er jo der fortsatt.

....*sukk*

Anonym poster: a21c472cca6bf73d0495222fb6e700f1

Skrevet

Kjerringråd er yoghurt naturell, sove med et hvitløksfedd i skjeden og å skylle skjeden med eddikblanding. Har etter utallige runder med canesten, diflucan og pevaryl nå gått over til kun yoghurt hver gang jeg får sopp (omtrent hver fjerde mnd) og det blir borte i løpet av tre-fire dager. Klissete, men vel verdt det.

Hvis du prøver hvitløksfedd kan det være ok å dra en ulltråd gjennom så det er lett å få det ut igjen.

Eddiken skal blandes ut med vann, men jeg husker ikke blandingsforholdet.

Edikk og yn har jeg og flere venninner fått anbefalt fra flere forskjellige leger.

Anonym poster: 98cec9cf9d8f17da47e8c7a0da62907b

Skrevet

Rør ut en teskje natron i vann hver dag og drikk det. Natron dreper soppen.

Skrevet

Jeg har i perioder brukt en gel som heter Multi-gyn. Den fører du inn i skjeden med ein applikator, og den holder de kjemiske forholdene i skjeden i sjakk, slik at soppen ikke får så gode betingelser. En bonus er at den også fungerer som glidemiddel. :D

Anonym poster: ada8d5942057dff0e6f67cbd89430050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...