Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. november 2012 #101 Skrevet 17. november 2012 Det er ikkje så veldig vanskeleg å kjenne seg smart på KG...
Gjest Summers Skrevet 17. november 2012 #102 Skrevet 17. november 2012 (endret) Det er ikkje så veldig vanskeleg å kjenne seg smart på KG... Er jo det som er problemet, alle overvurderer jo seg selv. Endret 17. november 2012 av Summers
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. november 2012 #103 Skrevet 17. november 2012 Er jo det som er problemet, alle overvurderer jo seg selv. Det er mogleg, men du må vera einig i at her på KG er det mange som framstår som lite smarte. Enten det er bevisst eller ubevisst.
Gjest hogwash Skrevet 17. november 2012 #104 Skrevet 17. november 2012 Det er ikkje så veldig vanskeleg å kjenne seg smart på KG... Sånt kan fort komme av lav selvinnsikt også! 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. november 2012 #105 Skrevet 17. november 2012 Sånt kan fort komme av lav selvinnsikt også! haha!morroklump!
Steinar40 Skrevet 17. november 2012 #106 Skrevet 17. november 2012 Det er ikke mulig å kommunisere med dumme folk.
Genesis Skrevet 17. november 2012 #107 Skrevet 17. november 2012 (endret) Smarte menn liker smarte damer, det er ikke noe å lure på engang. Jeg har ca samme IQ som deg (som jo er smart nok, men ikke akkurat nobelprisverdig) og i tillegg en semi-nerdete jobb, og får bare komplimenter for det. Tror faktisk hjernen min har mer sex appeal enn resten av kroppen min. Det skaper absolutt ingen problemer i forhold i det hele tatt, det har bare vært pluss når det gjelder både å få seg en mann og å holde på han. Man må jo selvsagt finne en på noenlunde samme intellektuelle nivå som seg selv, men det er i min erfaring en hel haug å ta av på vår hylle. Men det virker som det er her det stopper litt opp for deg, du ser ikke det store utvalget. Du klager litt på at problemet er at du ikke liker nerder og manga eller hva det nå var, følgelig passer du ikke med menn med samme høye IQ som deg. Dette er det dummeste jeg har lest på en stund (kanskje bortsett fra det Katten skrev med at intelligente folk har forlatt sitt indre barn. LOL.). Jeg kjenner en lang rekke mennesker som jeg anser for å være intelligente, og de er alle slags typer fra alle slags miljøer - de holder ikke alle til på realfagsbygget ditt for å si det sånn. Og innenfor realfagsbygget så finnes det nok forøvrig også noen smartinger som liker å ta seg en fest, pule rundt og dra på backpacking i India. Du trenger ikke passe inn i en bås for å få deg kjæreste, og du må heller ikke putte alle andre inn i båser og lete etter kjæreste ut fra det. Det er dette som er problemet ditt slik jeg ser det. Ja, vi setter veldig lett folk i bås basert på utvendige karakteristikker som passer til en spesiell gruppe (også kjent representativness heuristics), og anser det som mest sannsynlig at personen tilhører den gitte gruppen. Det er derfor vi ofte tillegger litt sjenerte, stille folk med briller en høyere intelligens enn de egentlig har. På samme måte tillegget vi badboyene og de litt viltre ofte lavere intelligens enn de egentlig har. Nå skal jeg ikke påberope meg ekstrem intelligens, men jeg har hvertfall scoret mellom 125 og 130 på en rekke anerkjente iq-tester, og jeg vet jeg systematisk blir oppfattet som mindre begavet enn dette av folk som ikke kjenner meg spesielt godt. Denne fella tror jeg også mange over middels intelligente som TS kan gå i. Dessuten finnes det mange typer intelligens, noen er gode på det verbale, noen er gode på praktiske oppgaver og romforståelse, og andre er gode med tall og mer abstrakte begreper. En annen ting er at folk som selv ikke er veldig intelligente er mye mer bastante, mens en person med svært høy intelligens vil være mer kritisk, å ønske og se en sak fra alle mulige perspektiver for å gjøre seg opp en mening. Noe som også er grunnen til at man i lederroller stort sett ønsker folk som er litt over middels, men ikke altfor intelligente. Endret 17. november 2012 av Genesis 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #108 Skrevet 17. november 2012 Smarte menn liker smarte kvinner Heldigvis for meg! Anonym poster: 9a85209039a3155e1fe174d6084e81b6
makkapakka Skrevet 17. november 2012 #109 Skrevet 17. november 2012 Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...! Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden. Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre. Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det... På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut? Hilsen IRRITERT Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Det handler nok bare om at de mannfolka du treffer ikke er smarte nok til å få makta over deg!
kristian82 Skrevet 17. november 2012 #110 Skrevet 17. november 2012 (endret) Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...! Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden. Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre. Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det... På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut? Hilsen IRRITERT Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Jeg har aldri følt meg truet av smarte damer, men noen "smarte" damer blir man raskt lei. Har du mye fokus på hvem som er smartest i forholdet? Gjør du ofte ting om til en konkurranse om å være best? Går du generelt rundt og tenker "jeg er usedvanlig smart/smartere enn han!" ? I så fall kan du jo fort ha en væremåte som er svært lite tiltalende. Du sier jo selv at du ofte tar oppmerksomheten vekk fra partneren din i sosiale lag, kanskje blir du for mye "meg meg meg" og fremhever deg selv for mye - på andre sin bekostning? Høy IQ lav EQ ? Generelt vil jeg si at smarte folk ikke har noe fokus på det å være smart/est. De som er veldig opptatt av det er gjerne ikke de smarteste. Blir litt som han paradise hotel Petter som 24/7 gikk rundt og sa "jeg har veldig høy intelligens, jeg er den mest intelligente her"...før han i neste åndedrag ut av det blå avslørte at han var svært velutstyrt Endret 17. november 2012 av kristian82 1
Gjest Lille-pus Skrevet 17. november 2012 #112 Skrevet 17. november 2012 Finnes det smarte damer, da? Har du ikke møtt noen av dem ennå ? It takes one to know one sier de
pinar Skrevet 17. november 2012 #113 Skrevet 17. november 2012 Sånt kan fort komme av lav selvinnsikt også! Haha! Godt poeng!
mammamora90 Skrevet 17. november 2012 #114 Skrevet 17. november 2012 Da kan du umulig være så intelligent som du hevder. Anonym poster: 7d2bed6ff4a014fe36d17a77736b141c Visste noen kom til å komme med den kommentaren så fort noe parti ble nevnt. Da er visst jeg også idiot da, jeg stemmer AP, men har også sansen for høyre i enkelte saker. Det føles veldig trist å være idiot, men heldigvis kan vi trøste oss med at vi umulig kan være så idiot som den jeg har sitert her.
PrimoFanten Skrevet 18. november 2012 #115 Skrevet 18. november 2012 Visste noen kom til å komme med den kommentaren så fort noe parti ble nevnt. Da er visst jeg også idiot da, jeg stemmer AP, men har også sansen for høyre i enkelte saker. Det føles veldig trist å være idiot, men heldigvis kan vi trøste oss med at vi umulig kan være så idiot som den jeg har sitert her. *kremt* AP ja ..litt for mange useriøse ministere i de rekkene der. Samt dem har i en årrekke diskriminert enslige gjennom skattesystemet. Er du 2 om noe så blir det halvvert, er du enslig så må du selge ettersom du ikke får den "rettmessige" halveringen av den totale beskattningen som par vil få. Det finnes og forøvrig andre typer mennesker enn dem som har småbarn fra 1-6år. Finnes vel like få smarte kvinner som menn vil jeg anta ...hehe
Kosemose Skrevet 18. november 2012 #116 Skrevet 18. november 2012 Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...! Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden. Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre. Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det... På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut? Hilsen IRRITERT Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Nå vet vi jo ikke mer om deg enn det du velger å fokusere på, men ut fra det du skriver i hovedinnlegget ditt, så syns jeg det høres ut som om problemet ikke er at du er så smart og flink, men at du er litt for bevisst på hvor smart og flink du er i forhold til de fleste andre. Det er jo ikke sikkert at du blir dumpet fordi du er så smart og flink. Og det er ikke sikkert at de mest framtredende egenskapene til hun han heller ville ha er at hun er tomhodet bimbo uten ambisjoner? Jeg tror ikke gutter og menn er så kalkulerende og bevisst når det kommer til sånne ting. Jeg tror gutter og menn vil være sammen med de som de tenner på, som de trives sammen med og som de tiltrekkes av. At de liker deg i starten og fasineres av at du er så smart, tyder vel i allefall ikke på at de skremmes av hjerne. Jeg tror ikke de dumper deg fordi du er for smart, men fordi de ikke føler seg så vel sammen med deg som de først trodde. Kanskje du får de til å føle seg dumme og mindre verdt? Det går an å ha en høyere iq enn noen uten å få den med lavere iq til å føle seg dum. Jeg tror uansett du bør se på deg selv og tenke etter om det er ting du kan jobbe med med deg selv. Da det nok er lettere å justere deg selv enn alle verdens menn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #117 Skrevet 18. november 2012 TS, drøyt 120 i IQ er ikke spesielt høyt, så du trenger ikke bekymre deg så mye - vær heller lykkelig over at den ikke er høyere. Lover deg at det er verre med 135-140. Hilsen kvinne Anonym poster: cce80ed4d5311532fada0becc23aa1ab
Gjest Corto Maltese Skrevet 18. november 2012 #118 Skrevet 18. november 2012 Har ingenting i mot smarte damer.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #119 Skrevet 18. november 2012 Joda, vi er mange menn som liker smarte kvinner. Jeg ønsker meg en smart kvinne, men hun må være mer enn bare smart. Det holder ikke å være doktor i fysikk, hun må også være lidenskapelig, ha empati, kunne holde en normal samtale om annet en faget sitt, være oppegående på annet enn faget sitt, kunne diskutere alt mellom himmel og jord og være i stand til å elske av hele sitt hjerte. Jeg ville ikke blitt skremt av en smart kvinne, men jeg ville blitt drit lei av en kvinne som ikke kunne snakke om, og fokusere på, annet en faget sitt... Anonym poster: a001ef5585b39c314e099357e1b95c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå