Steinar40 Skrevet 12. oktober 2012 #61 Skrevet 12. oktober 2012 Ja, jeg forstår. Du bekrefter jo det jeg skrev, nemlig at menn verdsetter det ytre mer enn høy iq hos kvinner. Det er sikkert ganske så riktig, ja. For hvilken nytte har jeg som mann av at dama er supersmart? Det er nemlig andre egenskaper hos henne som er viktigere.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #62 Skrevet 12. oktober 2012 Det er sikkert ganske så riktig, ja. For hvilken nytte har jeg som mann av at dama er supersmart? Det er nemlig andre egenskaper hos henne som er viktigere. Helt greit, men da må menn slutte å gnåle om at kvinner ser etter andre kvaliteter hos de, slik som penger, at dere er høye og pene enn at dere er "nice guys" Anonym poster: a54e7c7804937ddcb0bc190acfbe9ab9 1
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2012 #63 Skrevet 12. oktober 2012 Helt greit, men da må menn slutte å gnåle om at kvinner ser etter andre kvaliteter hos de, slik som penger, at dere er høye og pene enn at dere er "nice guys" Anonym poster: a54e7c7804937ddcb0bc190acfbe9ab9 Jeg skrev ikke noe om at det bare er overfladiske egenskaper som er viktige hos kvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #64 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg skrev ikke noe om at det bare er overfladiske egenskaper som er viktige hos kvinner. Flink gutt Anonym poster: a54e7c7804937ddcb0bc190acfbe9ab9
Steinar40 Skrevet 12. oktober 2012 #65 Skrevet 12. oktober 2012 Flink gutt Anonym poster: a54e7c7804937ddcb0bc190acfbe9ab9 Poenget mitt var bare det at jeg har liten eller ingen nytte av ei supersmart dame. Hovedsaken er at hun er intelligent nok. 2
Miley Cyrus Skrevet 12. oktober 2012 #66 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg tror ikke det går så mye på direkte "smarthet", men kanskje mer på hvordan det påvirker kjemien. For hva er negativt med å være med en smart dame? Det må da være en bonus, hvis noe. 4
Genesis Skrevet 12. oktober 2012 #67 Skrevet 12. oktober 2012 Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...! Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden. Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre. Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det... På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut? Hilsen IRRITERT Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Selv dater jeg utelukkende smarte damer, og jeg tror de fleste menn setter pris på at dama har litt oppi øversten. Nå kommer det an på hva du definerer som smart, for hvis du som du sier har planer om å ta doktorgrad i et realfaglig emne er du ikke bare normalt smart, da er du veldig smart, og det kan faktisk gjøre det vanskeligere for deg selv. Nå aner jeg ikke hvordan du er som person, men de få jeg kjenner som er eksepsjonelt intelligente har en tendens til å skulle optimalisere alt mulig, også ting i dagliglivet som ikke spiller så stor rolle. Enkelte av dem har også problemer med å se seg selv utenfra, fordi det som virker selvsagt og normalt for en med iq på 150, ikke nødvendigvis er det for en som er mer normalt utstyrt. Det kan føre til at man lever på litt forskjellige planeter inniemellom. Dessuten synes jeg det faktum at du kalle andre kvinner "tomhodede bimboer", kan tyde på at du har en litt ovenfra og ned holdning til folk som ikke er på ditt eget nivå, og er det hovne kvinner synes de fleste menn er turn-off. Til overskriften din; de fleste trives best med noen som i nogenlunde samme mentale headspace som dem selv. Jeg tror du tjener på å ta en ny kikk på deg selv i speilet fremfor å skylde på at menn ikke liker smarte kvinner. Dette er tull, men det faktum at du er smart fritar deg ikke fra å inneha andre kvaliteter som menn finner attraktive. Du begår en ganske grov slutningsfeil her. "Jeg har ikke suksess med menn" - "Jeg er smart"-" Menn liker ikke smarte kvinner." Det kan være tusen grunner til at du ikke har funnet en match enda, og det har sannsynligvis ingenting med intelligensen din å gjøre. 5
Genesis Skrevet 12. oktober 2012 #68 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Mye fornuftig du skriver her. Du beskriver det mye som jeg føler. Tok forresten nettopp en iq-test på Mensa sine hjemmesider...dette etter snart en flaske rødvin... Scoret 123... har tatt tilsvarende tester tidligere i livet på forskjellige tidspunkt, og har scoret +- 125 da også. Så jeg er jo ikke superduperintelligent. Men siden snittet i befolkningen er ment til å ligge på 100, så er jeg nok mer oppvakt enn de fleste da kanskje... PS: Jeg kommer ikke til å fortelle til en eneste mann at jeg har scoret så bra på en IQ-test, så fremt han ikke graver og spør! -TS Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Så ikke denne, så tror jeg må modere innlegget mitt litt. Du faller ikke innenfor den kategorien jeg beskrev. Bare så du vet det, du har ALT for lav iq til å tilskrive noen av din problemer med menn dette. Du er også et godt stykke unna mensa nivå. Jeg synes du skal fokusere på andre ting enn at du er så "utrolig smart", og jobbe med deg selv på andre måter. Endret 12. oktober 2012 av Genesis 6
Gjest Lille-pus Skrevet 12. oktober 2012 #69 Skrevet 12. oktober 2012 Noen erfaringer fra 'en gammel dame': Menn har ingen problemer med faglig dyktige, høgt utdannede kvinner som sådann. Problemene oppstår dersom den mentale balansen erndres, og den endres ikke av 40 studiepoeng eller av 80. Den endres, eller forrykkes, dersom den ene parten anser den andre som mindreverdig. Den endres av selvfølelsen hos menneskene; en mann med svak selvfølelse vil fortere føle seg 'truet' av en kvinne med mye formalkompetanse og høyere lønn dersom hans indre 'verdibarometer' er knyttet til disse egenskapene. En mann som har en god og sunn selvfølelse vil se på en faglig dyktig, fremgangsrik kvinne som et gode. Møter han derimot en faglig dyktig, fremgangsik kvinne som er mest opptatt av å hevde sin overlegenhet så skygger han banen. Og jeg forstår ham godt, for ingen liker å bli overkjørt til stadighet. Når en i utgangspunktet meget interessant, og for begge parter, berikende diskusjon går over til å bli en krangel hvor det gjelder å 'vinne' og sette den andre behørig på plass fordi vedkommende ikke har 'rett' i sin måte å betrakte situasjonen på. Vampen har gitt gode råd her Jeg ville lest dem en gang til, og fundert over om kunne ha noe å si og gi deg Lykke til med 'jakten', TS 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2012 #70 Skrevet 12. oktober 2012 Fatter ikke at det har blitt side opp og side ned om dette her. Svaret er klart: NEI, mange "bad-boys" ser ikke på smarthet som en viktig kvalitet. Virker som du lever i en litt kjedelig verden, hvor menn enten er bad-boys eller nerder. Det finnes da mange som er mellomting; let etter dem! Anonym poster: fcd8cd594e6565d25f7d44e3e233634b 3
Ivana Skrevet 13. oktober 2012 #72 Skrevet 13. oktober 2012 Folk på samme intelligensnivå har ofte bedre samtaler og passer bedre sammen:) 1
Dreaming Skrevet 14. oktober 2012 #73 Skrevet 14. oktober 2012 Tviler på at det er intelligensen din som er problemet, derimot det alt for høye ambisjonsnivået! Greit nok at du er intelligent, går på universitet for å utfordre hjernen osv. Men frivillighet og alt mulig annet blir for mye av det gode. Men nå er jeg jo pussig nok ikke i din målgruppe, snart ferdig med siving så det blir vel for høy utdanning? Like barn leker best!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #74 Skrevet 14. oktober 2012 Nå er det like før jeg gir opp og forbereder meg på et liv som ensom...! Er en ung kvinne som holder på med et realfaglig masterstudium og elsker det jeg studerer overalt. Kommer muligens til å ta en doktorgrad i fremtiden. Samtidig har jeg interesse for det meste annet, og er blant annet dyktig til å spille et musikkinstrument (som mange anser som femimnint og sexy). Er generelt opplyst og kan mye om det meste, selv om jeg er veldig påpasselig med å ikke virke smartere enn alle andre. Mange menn faller for intelligensen min i starten, og sier at det er fantastisk at jeg har både utseende og forstand samtidig. Men etterhvert så blir det at jeg er smartere enn dem et problem. Har vært mye krangling og drittslenging i tidligere forhold. Er også ganske utadvendt og tar fort oppmerksomheten vekk fra partneren min i sosiale sammenhenger, uten at jeg mener å gjøre det... På en måte er jeg lykkelig siden jeg har så mye. Samtidig sitter jeg her og gråter, heller nedpå med rødvin og lurer på om jeg skal gi opp mannfolk totalt. Har nettopp blitt dumpa av en fyr til fordel for en tomhodet bimbo uten ambisjoner. Flott. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at menn føler seg truet av smarte damer? Kanskje jeg bare skal begynne å holde kjeft, spille dum og sitte og se søt ut? Hilsen IRRITERT Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5 Jeg har litt inntrykk av at menn sier en ting og mener noe annet når det gjelder dette. Har ikke tall på hvor mange menn jeg har møtt som har rost smarte jenter - slike som ikke maser og gnåler og som kan føre en oppegående samtale - opp i skyene. Og hvem finner de seg som livsledsager? En gnålete dame med ok utseende og middelmådig inteligens. Ikke om jeg begriper det.. Men mensa er neppe svaret, ts. Hvor smarte er folk som samler seg i en eksklusiv klubb og løser teoretiske iq-oppgaver..? Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518
Steinar40 Skrevet 14. oktober 2012 #75 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg har litt inntrykk av at menn sier en ting og mener noe annet når det gjelder dette. Har ikke tall på hvor mange menn jeg har møtt som har rost smarte jenter - slike som ikke maser og gnåler og som kan føre en oppegående samtale - opp i skyene. Og hvem finner de seg som livsledsager? En gnålete dame med ok utseende og middelmådig inteligens. Ikke om jeg begriper det.. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518 Noe som altså viser at for (oss) menn er ikke kvinners intelligens noen motiverende faktor når det gjelder valg av kjæreste. Endret 14. oktober 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #76 Skrevet 14. oktober 2012 Og hvem finner de seg som livsledsager? En gnålete dame med ok utseende og middelmådig inteligens. Ikke om jeg begriper det.. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518 Grunnen er at det er de damene det er flest av, Anonym poster: cebcc41f257a9687a18a7ca50a453a20 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #77 Skrevet 14. oktober 2012 Noe som altså viser at for (oss) menn er ikke kvinners intelligens noen motiverende faktor når det gjelder valg av kjæreste. Joda, men denne gnålinga og generelle "jeg greier ikke noe - du sterke mann må hjelpe meg" (og jeg ser at den er smigrende innledningsvis, altså) blir irriterende etter noen år, når den første forelskelsen er borte og en sitter der med en kone som maser om at det må måkes snø, klippes plen, fikses bil og males hus - for hun er jo fremdeles hjelpeløs og gnålete. Folk (også kvinner) forandrer seg ikke. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #78 Skrevet 14. oktober 2012 Grunnen er at det er de damene det er flest av, Anonym poster: cebcc41f257a9687a18a7ca50a453a20 Ja, jeg ser at den jevne mann må finne seg en gjennomsnittlig kvinne - men flere av disse (ikke alle) hadde hatt mulighet for noe annet, om de ville. Så det måtte gå på preferanse, rett og slett. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518
Dragonfly84 Skrevet 14. oktober 2012 #79 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg mener ikke å være slem med dette innlegget, men heller vise deg hvordan andre kan tolke deg. Dette er inntrykket jeg får av deg etter å ha lest noen av dine innlegg her: Du fremstiller deg selv som intelligent og smartere enn de fleste. Du har IQ på rundt 125, som er høyere enn gjennomsnittet, men ikke dramatisk høyt. Du framstiller ditt eget fagfelt som bedre enn andres - du studerer realfag, men finner deg menn med det du kaller lette utdannelser. La oss nå si at du er bifil og jeg hadde møtt deg - ei jente som studerte realfag og som elsket det, så hadde det antakeligvis gått noe slik som dette: jeg hadde tenkt at det var bra for henne at hun likte det hun holdt på med. Jeg hadde syntes det var sexy at hun var så engasjert, helt til jeg hadde fått følelsen av at hun mente det jeg holder på med ikke er bra nok for henne, under henne i status, enda jeg med min samfunnsvitenskaplige utdanning er opptatt av samfunnet rundt meg og elsker en god diskusjon. Men hun har realfaglig utdannelse, og mener at hun er mer intelligent enn meg bare pga hennes realfaglige interessefelt, og at hun i tillegg er mer kapabel til å diskutere samfunn og politikk enn det jeg er, fordi hun er realfaglig smart. I sosiale sammenhenger ser det ut til at hun ikke bryr seg om å høre på mine argumenter eller historier, fordi hun er for opptatt av å få frem sine egne argumenter. Hun tar all oppmerksomhet i sosiale sammenhenger, og jeg føler meg ikke velkommen i hennes vennekrets. I tillegg ser hun litt for lenge på nærmeste bad boy i baren, og jeg får følelsen av at hun heller skulle vært med ham i stedet for meg. Hun vil altså heller ha en som behandler henne som dritt og har luft mellom øra enn å være med en oppegående, snill person som meg. Fornærmende. Når jeg begynner å tvile på hele greia anklager hun meg for å ikke like hennes intelligens. Jeg føler at hun ikke anerkjenner at jeg kan være smart selv om jeg ikke er interessert i realfag, og at hun ikke respekterer eller interesserer seg for mitt fagfelt. Jeg dumper henne og finner meg noen som ikke er så opptatt av at hun føler seg smartere enn alle andre bare fordi hun gjør det bra i studiesammenheng. 10
Steinar40 Skrevet 14. oktober 2012 #80 Skrevet 14. oktober 2012 Joda, men denne gnålinga og generelle "jeg greier ikke noe - du sterke mann må hjelpe meg" (og jeg ser at den er smigrende innledningsvis, altså) blir irriterende etter noen år, når den første forelskelsen er borte og en sitter der med en kone som maser om at det må måkes snø, klippes plen, fikses bil og males hus - for hun er jo fremdeles hjelpeløs og gnålete. Folk (også kvinner) forandrer seg ikke. Anonym poster: 8b7891bcf82ca69f8c102e73a1292518 hehe Ja, du har helt rett. Men det er også riktig som en annen AB sier over her; altså at det er flest av denne typen kvinner. Med andre ord har den gjennomsnittlige norske kvinne i dagens samfunn mye av dette i seg. Som jeg ser det er hovedproblemet at folk (også kvinner) i dag er bortskjemte, kravstore og materialistiske. Og da er det viktig å konkurrere med alt ifra slekt og venner til naboer og kolleger etc. Dermed blir det fort mye gnål ifra mange dessverre. Noe mer demotiverende kan jeg faktisk ikke tenke meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå