Gå til innhold

Liker ikke menn smarte damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det virker som om du overtenker det faktum at du er smart. Om det skinner igjennom på noe vis, så kan det eventuelt være turn off'en.

Er lenge siden jeg har tenkt på at jeg er smart i det hele tatt... Frem til jeg nylig ble dumpa. Omgås daglig smarte folk på skolen, så føler meg ikke noe spesielt begavet der. Er bare når jeg bestemmer meg for å date noen utenfor universitetsmiljøet at jeg merker noe til det...og jeg omtaler ALDRI meg selv som smart...det er det mannfolka jeg dater som gjør.

-TS

Anonym poster: 6d22f50fde70b66a20a0982cc8d42ef5

Skrevet

Så bra da. Var ikke meningen å antyde at du ikke var åpen for andres syn. Hva slags parti holder du med forresten? Jeg tipper mellom Venstre og AP, selv om disse er på hver sin "side". Bra at du drikker med måte. Kan hende nettopp det irriterer noen mannfolk, men det hadde absolutt ikke irritert meg.

Har faktisk tidligere vært medlem av unge høyre...

Er imidlertid ikke noen kapitalist i den forstand. Vakler litt mellom Arbeiderpartiet og Høyre. Er ganske usikker faktisk. Men parti i ytre fløy, som Rødt og FrP passer meg ikke.

Skrevet

Er imidlertid ikke noen kapitalist i den forstand. Vakler litt mellom Arbeiderpartiet og Høyre. Er ganske usikker faktisk. Men parti i ytre fløy, som Rødt og FrP passer meg ikke.

Er medlem i Venstre, men vurderer skifte til AP. Litt usikker på akkurat det punktet,

Skrevet

Da kan du umulig være så intelligent som du hevder.

Anonym poster: 7d2bed6ff4a014fe36d17a77736b141c

• Liker 4
Skrevet

Er lenge siden jeg har tenkt på at jeg er smart i det hele tatt... Frem til jeg nylig ble dumpa. Omgås daglig smarte folk på skolen, så føler meg ikke noe spesielt begavet der. Er bare når jeg bestemmer meg for å date noen utenfor universitetsmiljøet at jeg merker noe til det...og jeg omtaler ALDRI meg selv som smart...det er det mannfolka jeg dater som gjør.

-TS

Isåfall er nok ikke problemet at menn ikke liker smarte damer, eller at du må finne en i MENSA. Det handler nok heller om at du velger menn med en litt annen bakgrunn enn deg selv. Det betyr ikke at en eventuell partner må ha høyere utdanning. Det kan gå helt fint med forskjellig utdanningsnivå og type utdanning. Men jeg tror allikevel at det ofte er enklere om man befinner seg på sånn cirka samme utdanningsnivå.

Så om noe, så ville jeg ha sett litt på hva slags menn du faktisk velger. Er det type badboys med en helt annen bakgrunn enn deg, så kan det være så enkelt som at du har valgt menn som er feil for deg.

• Liker 1
Skrevet

Da kan du umulig være så intelligent som du hevder.

Anonym poster: 7d2bed6ff4a014fe36d17a77736b141c

Ædda bædda, ja ikke sant.

En ting jeg vertfall er smart nok til å forstå - eller skal man kanskje si ha nok livserfaring til å ha observert - er at POLITISK TILHØRIGHET HAR INGEN VERDENS TING MED IQ Å GJØRE.

Politisk tilhørighet har mer å gjøre med hvordan du er vokst opp, hvor du bor og hva venner og familie mener.

Gjest Katten.
Skrevet

Vet du hva jeg finner viktigere enn å ha en superduperintelligent samtale med min signifikante andre?

Å ha det morsomt med henne.

Min erfaring med såkalte smarte damer, er at de har en tendens til å overtenke alt, klarer ikke å koble ut og har forlatt sitt indre barn.

I tillegg er det uaktuelt å vente til langt utti tredveårene før jeg skal ha barn, for min del.

• Liker 6
Skrevet

Isåfall er nok ikke problemet at menn ikke liker smarte damer, eller at du må finne en i MENSA. Det handler nok heller om at du velger menn med en litt annen bakgrunn enn deg selv. Det betyr ikke at en eventuell partner må ha høyere utdanning. Det kan gå helt fint med forskjellig utdanningsnivå og type utdanning. Men jeg tror allikevel at det ofte er enklere om man befinner seg på sånn cirka samme utdanningsnivå.

Så om noe, så ville jeg ha sett litt på hva slags menn du faktisk velger. Er det type badboys med en helt annen bakgrunn enn deg, så kan det være så enkelt som at du har valgt menn som er feil for deg.

Du sier noe sant her... Jeg har dessverre en dårlig vane med å falle for mannfolk uten høyere utdannelse, evt en bachelorgrad innen noe "enkelt" , for å bruke det ordet. Føler meg bare så lurt når jeg drister meg til å prøve å få det til å funke med en mann uten særlig utdannelse. De er jo sååå sjarmerende og kommer med masse komplimenter om både utseeende og intelligens i starten. Mens etterhvert blir det bare krangling fordi han misliker at jeg vet mer enn han.

Kanskje jeg ender opp lykkeligere om jeg satser på de med samme utdanningsmessige ambisjonsnivå som meg selv. Det er imidlertid viktig at han ikke er typisk nerd, og at han har en litt rampete side ved seg.

Jakten er begynt...

Takk for råd og at dere har gitt meg friskt mot alle sammen <3

-TS

Skrevet

Vet du hva jeg finner viktigere enn å ha en superduperintelligent samtale med min signifikante andre?

Å ha det morsomt med henne.

Min erfaring med såkalte smarte damer, er at de har en tendens til å overtenke alt, klarer ikke å koble ut og har forlatt sitt indre barn.

I tillegg er det uaktuelt å vente til langt utti tredveårene før jeg skal ha barn, for min del.

Jeg er verdens mest tullete menneske! Vitser og kødder om alt som er. Er langt ifra noen typisk smart, nerdete biblotekar-dame.

Skjønner imidlertid godt at mange menn ikke vil vente til halvveis uti livet med å få barn. Jeg må vel prøve å finne noen som matcher mine ønsker :)

-TS

Gjest Katten.
Skrevet

Det viktigste er faktisk at han passer deg. Ikke intelligensen din :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det virker som om du overtenker det faktum at du er smart. Om det skinner igjennom på noe vis, så kan det eventuelt være turn off'en.

Ja, hun overtenker det, men hun har jo nettopp blitt dumpa til fordel for en uten utdannelse og da er det lov å være trist, sur, tenke stygt om den nye jenta og tro at man er for smart.

Men TS, man har bare lov å sutre i en liten periode og etter det bør du innse at det du skriver er piss. Om du ikke gjør det så får du fasiten her: det er positivt om jenta er oppegående, ingen menn kommer til å bry seg om mastergraden din ved valg av partner. Man får ikke følelser for noen bare fordi de har høyere utdannelse, det er imponerende, men man får ikke følelser.

Anonym poster: cebcc41f257a9687a18a7ca50a453a20

• Liker 3
Skrevet

Ja, hun overtenker det, men hun har jo nettopp blitt dumpa til fordel for en uten utdannelse og da er det lov å være trist, sur, tenke stygt om den nye jenta og tro at man er for smart.

Men TS, man har bare lov å sutre i en liten periode og etter det bør du innse at det du skriver er piss. Om du ikke gjør det så får du fasiten her: det er positivt om jenta er oppegående, ingen menn kommer til å bry seg om mastergraden din ved valg av partner. Man får ikke følelser for noen bare fordi de har høyere utdannelse, det er imponerende, men man får ikke følelser.

Så du mener at det er mer legitimt å bry seg om f.eks. puppestørrelse, enn en mastergrad, ved partnervalg?

Tror forresten du har misforstått meg litt... Jeg irriterer meg ikke over at folk uten høyere utdannelse "vinner" over meg på kjærestefronten... Er mer det at jeg føler at mitt akademiske ambisjonsnivå _ødelegger_ i forhold til mannfolk.

Bra at vertfall du driter i jenter med mastergrader da...

Skrevet

Så du mener at det er mer legitimt å bry seg om f.eks. puppestørrelse, enn en mastergrad, ved partnervalg?

Tror forresten du har misforstått meg litt... Jeg irriterer meg ikke over at folk uten høyere utdannelse "vinner" over meg på kjærestefronten... Er mer det at jeg føler at mitt akademiske ambisjonsnivå _ødelegger_ i forhold til mannfolk.

Folk er forskjellig. Hva de ser etter i en partner er forskjellig. For noen er sikkert puppestørrelse mer viktig enn en mastergrad. For andre er ingen av delene det viktigste. Det er legitimt, fordi valg av partner handler om personlige preferanser. Det er derfor du må finne menn som passer deg, og som har verdier, ambisjoner og preferanser som matcher deg og ditt.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke noe som heter mer legitimt når det kommer til kjærlighet, man kan ha hvilke preferanser man vil.

Men kan jeg spørre om du er etnisk norsk?

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe som heter mer legitimt når det kommer til kjærlighet, man kan ha hvilke preferanser man vil.

Men kan jeg spørre om du er etnisk norsk?

Ja, jeg er etnisk norsk. Hvordan det?

-TS

Annonse
Skrevet

Har samme erfaringen som deg ts. Bortsett fra at jeg foretrekker smarte, litt nerdete menn og overhode ikke "badboys".

Virker som en del menn blir skremt rett og slett.

Anonym poster: e95eb45231f18f54334e0c0e08c52e41

Skrevet

Ja, jeg er etnisk norsk. Hvordan det?

-TS

Gjettet på sørøstasiater:-)

• Liker 1
Skrevet

Smarte damer er turnon!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er den selvutnevnte intelligensen din som er problemet. Heller det at du virker selvsentrert og usikker at du er nødt ti å fremheve din allsidige personlighet som ambisiøs, men likevel så folkelig iom at du overhodet ikke har tenkt å avslutte partyløvetendensene med det første. Sistnevnte er nok også mye av grunnen. Og grunnen til at såkalte smarte kvinner ikke kan få badboys er at badboysene gjennomskuer det at kvinner som går for dem ikke egentlig er istand til å benytte seg av det eventuelle vettuge de skal ha mellom ørene. Better luck at MENSA

• Liker 6
Skrevet

Jeg er smart, men har som sagt ikke noe trang for å bevise det overfor andre hele tiden. Men jeg orker heller ikke å late som om jeg ikke vet noen ting om et tema som diskuteres, bare for å unngå å virke smartere enn mannen...

Jeg har absolutt tid til å bli mor, men ikke før jeg er langt oppi 30-åra. Er nå i første halvdel av 20-åra. Dette har ikke noe med intelligensen min å gjøre, men heller med at jeg ønsker å leve livet - reise til fjerne steder der det ikke egner seg å ha med barn, bli kjent med nye kulturer, delta i frivillig arbeid som krever tid og innsats...og samtidig så ELSKER jeg å ta meg en skikkelig fest, og har ingen planer om å slutte med dette med det første.

Et annet problem jeg har er at jeg IKKE faller for nerder. Jeg er personlig null interessert i dataspill, anime, og hva enn nerder driver med. Foretrekker nesten bad-boys...Kanskje litt der problemet ligger? Vurderer faktisk å melde meg inn i MENSA for å finne menn som liker smarte damer...men der er det sikkert bare nerder...og det greier jeg ikke å tenne på :(

Er det eneste alternativet mitt å lære meg til å like nerder?

- TS

Er det ikke litt ironisk at du som nerd har bestemt deg for at du ikke liker nerder?

Høres jo ut som om problemet ligger i nettopp det at du finner deg noen som ikke har forståelse for det du interesserer deg for, og dermed føler seg mindre smarte når de ikke har noe å tilføre i en diskusjon du er med i. En flørt fungerer jo helt fint på "et feste, ha det gøy og snakke om trivielle ting"-plan, men for et langvarig forhold er det vel viktig at man forstår hverandre når man kommuniserer, kan snakke om det meste og har noe å tilføye og lære hverandre.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...