Avalon Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Har tannverk fra helvete, smertestillende fungerer ikke (Ibux og paralgin forte er det jeg har). Har ikke fått tannlegetime før mandag så jeg trenger noen tips før jeg smeller hele hodet i en murvegg =(
Lillevaffel Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Huffameg. Jeg hadde betennelse i ei tann jeg også, for et par år siden, og det var veldig lite som hjalp. Smerten brøyt seg fram igjennom alle mulige slags smertestillende. Det eneste som funka for meg, som gjorde at smerten faktisk var overkommelig var noe som heter "Naproxen". Du får kjøpt det reseptfritt på apoteket om jeg ikke husker feil. :-)
La Guapa Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Tannlegevakta- det kan bli vanskelig å vente helt til mandag Har bare hatt tannverk en gang- det var helt ubeskrivelig vondt. Du kan evnt bøtte innpå med
Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Enig med hun over,kontakt tannlegevakta! Høres ikke ut som noe du kan gå med helt til mandag.
Avalon Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2012 Ja, har tenkt å ringe tilbake til tannlegen imorgen å si at jeg ikke kan vente til mandag og så evt ringe til tannlegevakten. Jeg fant bare telefontid dit til lørdag og søndager, det stod ingenting om hverdager, men får prøve lykken imorgen tidlig! Jeg kan ikke drikke vin og sånn pga. at jeg får migrene av det aller helst skulle jeg ha tatt tannen ut og lagt den på et glass whiskey, det hadde sikkert gjort susen! Kan det hjelpe å skylle munnen, evt dyppe tannbørsten i munnvann og dra over? Har sånn corsodaily greie. Blir nok mye banning utover kvelden/natten gitt... kjenner ikke hvilken tann det er heller pga. den festlige nerven vi har der. Det er i hvertfall ikke visdomstannen, da den ble trukket for noen år siden.
Cho Kon It Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) I min kommune er tannlege- og legevakt under samme tak, jeg hadde prøvd å ringe legevakten og høre om de kan sette deg i kontakt med tannlegevakten. Det kommer litt an på hvorfor du har tannverk, om det hjelper med munnskyll eller ikke. Sist jeg hadde tannverk i et gedigent hull i visdomstannen hjalp det veldig med munnskyll, men da jeg hadde betennelse i en kanal etter en rotfylling hjalp det ingenting. Det skader i hvert fall ikke å prøve! God bedring, tannverk er djevelens verk.. Endret 11. oktober 2012 av Cho Kon It
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå