Gå til innhold

Betennelse i lungene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt betennelse i lungene og mye slim i lufrøret og hoster til jeg spyr..

crp på 32 for 4 år siden og legen kalte det angst...

idag ny lege og bare crp på 10 og en hoste som var over alle høyder..

fikk jeg penicilin og inhalator...

forskjell på legene gitt

kunne bli så forbanna at jeg sprakk slik jeg sleit med pusten for 4 år siden.. og mange ganger siden.

Anonym poster: 59a29c839289ffe79de3a9301392ae23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ha noe med at CRPen din var lav? Jeg forstår at du har symptomer, misforstå meg rett, men iblant har leger kun harde fakta å forholde seg til. Når jeg hadde lungebetennelse så hadde jeg 210 i CRP med 41,9 i feber. Antibiotika fungerer jo kun for bakterielle infeksjoner. Har du vært til annen undersøkelser av lungene? - ikke kun konsultasjon med lege. Har selv opplevd å bli veldig forskjellig behandlet av leger, men det er jo flaks vi kan bytte fastlege og finne en vi liker! :)

Skrevet

ja men crp var lavere i dag da de endelig ga meg medisin.

Nei jeg har ikke blitt henvist videre til undersøkelse av lungene. Da må jeg vel henvises av lege, eller gå privat?

Skrevet

Ja, man må vel ha henvisning av fastlegen eller gå til privatklinikk. Jeg ble henvist til røntgen noen måneder senere for kontrollundersøkelse siden jeg hadde smerter i brystet. Jeg tenkte at det hadde vært en tanke å snakke med fastlegen din om å ta noen flere undersøkelser siden det virker som om du har vært plaget med dette i lang tid :)

Skrevet

Crp på 32 er ikke spesielt høyt. De fleste leger vil bare sende deg hjem med den slags resultat.

Anonym poster: 43e05e77ae9642174f76b97da7b65ba3

Skrevet

det var crp på 10 idag...

Skrevet

En så lav crp heller vel mer mot virus infekjson og da er ikke antibiotika det rette. http://www.lommelegen.no/artikkel/c-reaktivt-protein-crp

Det er ikke sikkert at det er noe med infeksjon eller virus heller. Om du ikke merker bedring innen få dager ville jeg anbefalt å gå til legen igjen og be om bredere utredning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...