Gå til innhold

skjeling - hjelper det med briller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei !

Lurer på om det er noen som har noen erfaringer her angående skjeling og dobbeltsyn? Var å tok synstest for en mnd siden fordi jeg opplever at jeg får dobbeltsyn ofte, spesielt når jeg leser i bøker, ser på tv eller lignende. Hadde -0,25 i nærsynthet og en antydning til skeive hornhinner, optikeren mente at jeg ikke trengte å gjøre noe med det. Hun fant ut at jeg hadde svak øyemusklatur(skjeling) og at jeg burde "trene" opp denne musklaturen ved å fokusere på en blyant for.eks, og at jeg kom til å se resultater etter en uke allerede.

Dette har jeg gjort, men har fortsatt ikke opplevd noen endringer med tanke på dobbeltsynet. Så jeg lurer på om lesebriller kunne hjulpet meg? Noen som har det samme problemet her kanskje?

Anonym poster: c797272526f3dfe21458b69c331cfb11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et søskenbarn som skjeler, og det hun gjorde var å gå med en lapp over det ene øyet da hun var inne. Tror det hadde effekt :)

Anonym poster: 4a28b5a84a177ce3008824cb78648ae6

Skrevet

Det finnes prismeglass som "tvinger" øynene fra hverandre om du skjeler, regner med at optikeren kan gi deg god informasjon om det hvis du spør.

Skrevet

Det at du ikke trenger briller er vanlig for en øyelege å si. Når jeg var liten mente øyelegen at jeg hadde perfekt syn, vell, jeg brukte briller på denne tiden for skjeve hornhinner, sjeling og hadde en styrke på glassene mine på ca +3. Brukte lapp over øyet. Kom deg til en skikkelig optiker. Kan bare si selv at sjelingen min er nesten borte nå, dette er selvsagt takket være min far da det å være optiker er yrket hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...