Gå til innhold

Antrekk til jobbintervju


FantasDick

Anbefalte innlegg

Jeg skal på et intervju i morgen. Jeg har naturligvis veldig lyst på denne jobben og vil gjerne se ok ut på intervjuet. Det er en kundekontakt-stilling med litt sekretær-oppgaver i tillegg (innen IT). Ut fra en ansatt jeg allerede kjenner, samt telefonsamtaler med daglig leder, så virker det ikke til at de er spesielt formelle i denne lille bedriften. Jeg har dessverre ikke mulighet til å snike på ansatte for å se hvordan de går kledd før intervjuet, ellers hadde jeg sikkert gjort det. :ler:

Jeg er egentlig ikke dress-typen, så lurer på å tone den ned litt. Kan jeg gå med noe slikt som dette, tro? Jeg er 26 år om det skulle være av betydning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typen min jobber i et kjempestort IT-firma, og selv om sjefene går i dress, så går de fleste i helt normale hverdagsklær, de fleste med ei dressjakke over.Typen min bruker skjorte hver dag, men det er ikke koden, han er ny og vil bare "skinne" litt ;p

Så ja, det der så veldig bra ut :) Kanskje du kunne valgt et sprekere skjerf? Jeg liker å vises litt når jeg kommer gående :)

Anonym poster: fdf23b83bc4d69e02311fa6b04cb385c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Ah, takk for svar! Har ikke helt bestemt meg enda, men tenker det blir noe lignende som antrekket jeg postet, da. Jeg skal ta en titt på det med et annet skjerf. :)

Har jobbet i en av Europas største IT-bedrifter tidligere, men der har de en veldig avslappet kleskode, bortsett fra selgerne og konsulentene, så det varierer jo en del fra bedrift til bedrift. Vil jo helst ikke være verken under- eller overdressed på intervjuet, liksom. :)

Edit; tenkte også beige neglelakk, myk soting i brunt, håret løst og noen ringer i gulltoner. Satser på at det blir bra!

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Oh! Fin bukse!

Jeg hadde bare hatt genseren og ikke jakken til, men det er fordi jeg ikke synes det er fint med overplagg i samme farge,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Fin bukse!

Jeg hadde bare hatt genseren og ikke jakken til, men det er fordi jeg ikke synes det er fint med overplagg i samme farge,

Thanks! :) Jo, ja, jeg er egentlig enig med deg angående jakken, men det er jo så kaldt ute nå! Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette - ikke kaldt nok for en ordentlig ytterjakke heller, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Dersom du dropper giga-skjerfet, så kan du ha på deg ordentlig ytterjakke/kåpe eller en fin strikket ulljakke i brunt feks?

Hvor finner jeg forresten en sånn bukse? Har du en slik? I såfall, er den god å ha på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

^ Ah, takk for svar! Har ikke helt bestemt meg enda, men tenker det blir noe lignende som antrekket jeg postet, da. Jeg skal ta en titt på det med et annet skjerf. :)

Har jobbet i en av Europas største IT-bedrifter tidligere, men der har de en veldig avslappet kleskode, bortsett fra selgerne og konsulentene, så det varierer jo en del fra bedrift til bedrift. Vil jo helst ikke være verken under- eller overdressed på intervjuet, liksom. :)

Edit; tenkte også beige neglelakk, myk soting i brunt, håret løst og noen ringer i gulltoner. Satser på at det blir bra!

Høres jo riktig sexy ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du dropper giga-skjerfet, så kan du ha på deg ordentlig ytterjakke/kåpe eller en fin strikket ulljakke i brunt feks?

Hvor finner jeg forresten en sånn bukse? Har du en slik? I såfall, er den god å ha på?

Ja, jeg kan vurdere det også. :) Pga flytting har jeg dessverre en begrenset garderobe for tiden, men jeg skal se hva jeg kan grave opp. :)

Buksen på bildet er denne, faktisk. Jeg elsker den; har den i tre farger. :biggrin:

Høres jo riktig sexy ut :fnise:

Er det sarkasme jeg aner her? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Er det sarkasme jeg aner her? Hm.

Over hode ikke, jeg mente at det hørtes ut som et classy sexy antrekk, og liker det jeg hører! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hode ikke, jeg mente at det hørtes ut som et classy sexy antrekk, og liker det jeg hører! :)

Ah ok, tusen takk! :)

Jeg byttet forresten ut den sorte genseren med en kremhvit tynn strikkegenser og beholdt blazeren og skjerfet. Så bra ut. :)

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det da? :)

Haha, søt du er som spør. :)

Det gikk kjempefint, fikk jobben, så begynner i prøvetid neste uke. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
Gjest RamaLama

Haha, søt du er som spør. :)

Det gikk kjempefint, fikk jobben, så begynner i prøvetid neste uke. :)

Har ikke vært inne her på en stund... Gratulerer! Nå har du vel også vært på prøvejobbing, så må jo spørre om du også trives? haha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært inne her på en stund... Gratulerer! Nå har du vel også vært på prøvejobbing, så må jo spørre om du også trives? haha. :)

Haha, så søt du er. :) Jeg har faktisk ikke begynt i prøvetiden enda (ble litt utsatt), men jeg har første dag i morgen, så nå planlegger jeg antrekk igjen, lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...