Gjest mari kontrari Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Hei! jeg vurderer å kjøpe meg en kaffekvern, men har strengt tatt ikke peiling på hva jeg bør se etter. Det jeg vet jeg vil sette pris på er om den er kjapp (evt. litt stillegående), at den er litt liten og nett i designet, og ikke minst at den helst ikke koster mange tusen. Også bør den jo selvsagt fungere bra, både i bruk og med tanke på rengjøring. På forhånd takk for alle tips og innspill
Kvist Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Men hva skal du bruke kaffen til? Det er jo litt vesentlig for valg av kvern. Jeg har f.eks en espressomaskin som setter litt ekstra krav til en god kvern, så for meg var muligheten for å fininnstille malningsgrad veldig viktig. Helt generelt vil jeg anbefale å gå for en kvern du kan stille inn. Mange av de små rimelige er egentlig bare en slags mini-foodprocessor, dvs at du får finere malningsgrad ved å la den gå lengre. Dvs, helt håpløst å få like fint malt kaffe hver gang.
Gjest mari kontrari Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Ah, skal bruke den i kaffetrakter hovedsakelig. Men kvern som kan stilles inn er notert som nødvendig, takk
denn Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Kjør på med Wilfa CGR-1 http://www.klikk.no/mat/drikke/article642462.ece
Frk. Belle Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Kjør på med Wilfa CGR-1 http://www.klikk.no/...ticle642462.ece Denne har jeg også! Kjempefornøyd Selvfølelig maler den ikke like jevnt som en til flere tusen, men til mitt bruk (Bialettikanne og presskanne) er den super. STOR forsjell på nymalt kaffe og ferdigmalt...
Gjest gjest17 Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Kverner eller hakker/kutter denne kaffekvernen dere har linket til?
Frk. Belle Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Wilfaen maler ja.. Er en ordentlig kvern og ikke en hakker. Men tror de "proffe" kvevenene oft er keramiske mens kverna på denne er i metal..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå