Gå til innhold

Gir du til veldedighet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gir til narkiser/tiggere jeg går forbi på vei til jobb. Ikke hver dag, men en gang iblant. Gir ikke fast beløp til noen organisasjon og har litt dårlig samvittighet for det kjenner jeg. Hadde ikke blitt fattig av å gi ett par hundre kroner i mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fadder i SOS Barnebyer og gir stort sett penger til TV-aksjonen.

Skrevet

Ja.

"Har du mulighet, er det din plikt å hjelpe andre".

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg gir ikke , har nok med å forsørge meg sjøl

Anonym poster: 38a7e7e17727f9596f6d27ca98d5b1fd

Skrevet (endret)

Forøvrig er jeg også frivillig hos LPP, så jeg gir til de, og jeg har vært aktiv i Røde Kors.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jepp, fast til RSPCA. Gir til Amnesty, UK Cancer Research og UNICEF UK når jeg møter på dem (bøsser i butikker, feks), og til AIDS-forskning årlig (via kampanjer i forbindelse med 1.desember).

Donerer også et pund eller to ekstra til Citizens Theatre og Tron Theatre hver gang jeg kjøper billett der, de pengene går til både restaurering av bygg og til barne/ungdomsteatertilbudet de har (altså at også barn/unge uten rike foreldre kan få være med i teatergruppene deres).

Skrevet

Jeg har et fadderbarn gjennom SOS-barnebyer og ett gjennom en mindre organisasjon.

Skrevet

Jeg er Planfadder for ei jente i Peru, og så eier jeg en delfin.

Hvordan får man eid en delfin? :)

Anonym poster: 11752cda81f28e552bb9b4f8d62f83d9

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Gir fast til Røde Kors, og sporadisk til andre organisasjoner som går med bøsse, står med julegryte osv. Når jeg bodde i utlandet (storby) ga jeg også endel småmynt til fattige på gata, men her i Norge bor jeg på landet uten tiggere, så da blir det ikke så mye av, desverre.

Gjest Disguise
Skrevet

Har ikke troen på organisasjoner. Føler alle pengene går til kaffekopper. Så den eneste veldedigheten jeg driver med er å gi penger til tilfeldige personer på internett som ofte skriver "har ikke råd/om jeg hadde råd".

Skrevet

Jeg gir fast hver måned til Leger uten grenser, Partners in Health (spesifikt til deres Haiti-program) og SOS Barnebyer. I tillegg gir jeg med jevne mellomrom til organisasjoner i Mellom-Amerika og to ganger i året til universitetet jeg tok master ved.

Skrevet (endret)

Ja,jeg har betalt 100 kr i mnd til WWF i ca 5 år nå ;)

Endret av Grethen5
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja, til min frivillige dyrevernorganisasjon.

Høyere beløp enn innslagspunktet for skattefradrag for gaver til frivillige organisasjoner.

Summen blir mellom min organisasjon og meg.

Skrevet

Hvordan får man eid en delfin? :)

Anonym poster: 11752cda81f28e552bb9b4f8d62f83d9

Jeg eier min hos noen i Skottland. Hvis du googler Moray Firth, Scotland så finner du dem. Jeg kjøpte min i 2007, så kan hende de har endret praksis nå. :) Fikk ideen etter at min bror kjøpte en Lama i England. Den er forresten til salgs noen er interessert. :jepp:

Skrevet

Jeg er isbjørnfadder og gir der 200 pr mnd, og har også et fadderbarn i Togo gjennom Plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...