Gå til innhold

Flis i hele leiligheta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fliser har noen fordeler.

De blir ikke stygge.

(matte fliser kan få skomerker som er vanskelig å få bort muligens....vi har matte fliser i gangen....supert).

Du kan vaske med mye vann (sørpete klut).

Du må ha undergolv som ikke bøyer ned noe særlig, for å unngå fliser som sprekker opp.

Fliser er jo kaldt å gå på. Fint om sommeren, men i kaldeste laget ellers, men bruker du tøfler til vanlig er det ikke noe problem...

Furu og parkett blir hakkete og stygg. Laminat (og parkett som ikke har lakk over seg) tåler ikke vann mellom fugene over tid).

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har fliser på gulvet i alle rom nå, og ville heller hatt noe annet pga rengjøring. Synes aldri det blir rent når jeg vasker, for støv og skitt samler seg i fugene.

Varmemessig er det ikke noe problem siden jeg har varmekabler under, men uten de hadde det vært fryktelig gulvkaldt.

Når jeg skal kjøpe leilighet en gang skal jeg absolutt ikke ha fliser på alle gulv, til det er det for mye irritasjon for min del.

Gjest plastboka
Skrevet

Hva med flis på en vegg da, med parkettgulv, hvis veggen er en murvegg?

Er ikke det pent da, bare for å få inn litt naturlige materialer, og gjøre et rom interressant. Den veggen bak senga, på bildet jeg linka til er ganske pen.

Skrevet

Varmekabler er et must når man har flisgulv. I dag kan du få flis som ser ut som tregulv, jeg syns disse flisene fra Marazzi er kjempefine:

Treverk_M7WQ-207-copia-1024x768.jpg

Skrevet

Hva med flis på en vegg da, med parkettgulv, hvis veggen er en murvegg?

Er ikke det pent da, bare for å få inn litt naturlige materialer, og gjøre et rom interressant. Den veggen bak senga, på bildet jeg linka til er ganske pen.

Nei, det finnes ikke pent. Dritstygt er heller ordet.

Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3

Gjest plastboka
Skrevet

Varmekabler er et must når man har flisgulv. I dag kan du få flis som ser ut som tregulv, jeg syns disse flisene fra Marazzi er kjempefine:

Treverk_M7WQ-207-copia-1024x768.jpg

Er det ikke litt å overdrive at flis, som minner om stein og nesten er som porselen, skal ligne på et tregulv.

Jeg tror jeg vil ha flis i gangen/entreen, badet og på kjøkkenet, men parkett på soverommet og stua.

Skrevet

Er det ikke litt å overdrive at flis, som minner om stein og nesten er som porselen, skal ligne på et tregulv.

Jeg tror jeg vil ha flis i gangen/entreen, badet og på kjøkkenet, men parkett på soverommet og stua.

Jeg personlig ville aldri hatt flis noe annet sted enn gangen og badet, men om man først skal ha flis er det jo greit om de er litt kule. I dette innlegget kan dere se bilder av de "treflisene" på et bad, jeg syns det er utrolig kult.

Men så liker jeg helhet i alle rommene da, så om flisene hadde tilnærmet samme farge som parketten utenfor syns jeg det er 100 ganger finere enn vanlige fliser.

Skrevet

Jeg har bodd i en slik leilighet, og det a) ser for j***** ut, uansett. B) det er kaldt, og dermed unødvendig dyrt i varmekabler. C) helvete å vaske pga alle fugene.

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet

Du må jo velge det du selv syns er pent, da det er du som skal bo der. Men om du tror det blir aktuelt å selge i ikke alt for uoverskuelig fremtid bør du i hvertfall ta med i betraktning at mange, meg selv inkludert ikke orker tanken på å måtte kvitte seg med et "flisehelvete" før man kan bo der.

Gjest Mariahamm
Skrevet

Hvis man er litt taktisk angående valg av fliser trenger da ikke fagene være et problem :)! Ville aldri hatt lyse fuger!

Skrevet

Vi har fliser i gangen og på kjøkkenet. Da vi pusset opp badet, valgte vi bevisst å ikke legge flis. Når vi er ferdig med å pusse opp de andre rommene i huset, skal jeg begynne å spare til å fjerne flisene i gangen og på kjøkkenet.

Vi har laminatgulv som tåler masse fuktighet på de fleste rommene i huset, og jeg skulle ønske jeg visste om dette gulvet før vi pusset opp gang og kjøkken i 2000.

Vi har sett på et hus til salgs, men der er det hvite, blanke fliser overalt på to bad, så vi kommer ikke til å gi bud, for det blir både dyrt og mye jobb å pusse opp disse badene på nytt (De er pusset opp i 2009) Men jeg kan ikke ha et bad som har hvite fliser på gulv og vegger, for det er det styggeste jeg vet. Og så på begge badene...

Skrevet

Det er mye spennende man kan gjøre med et rom uten å legge flis.

Gjest plastboka
Skrevet

Ja, tror jeg går bort ifra ideen om flis på stua og soverommet, og entreen/gangen.

Men jeg synes at flis generelt kan bli veldig flott. Her er et bilde ifra Villeroy & Boch, litt speselt kanskje men synes liksom at det har litt klasse og luksus. Tror dt er fem forskjellieg bilder der iallefall.

http://www.villeroy-boch.com/da/dk/home/fliser/produkter/badevaerelse.html?vb_product2%5Bsid%5D=979&vb_product2%5Baction%5D=detail&vb_product2%5Bbackpid%5D=2904

Skrevet

Ja, tror jeg går bort ifra ideen om flis på stua og soverommet, og entreen/gangen.

Men jeg synes at flis generelt kan bli veldig flott. Her er et bilde ifra Villeroy & Boch, litt speselt kanskje men synes liksom at det har litt klasse og luksus. Tror dt er fem forskjellieg bilder der iallefall.

http://www.villeroy-...2[backpid]=2904

Ja? Fire bad og et kontor! Ikke noe som tilsier at det passer andre steder i hjemmet.

Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...