Gjest plastboka Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg tenker på å pusse opp i leiligheta, for å få den mer moderne. Vurderer å ta bort parketten og legge flis i alle rommene. Ganske pen gulvflis, og prøve å ta bort dørstokkene mellom rommene. På soverommet har jeg allerede et gulvteppe, det har jeg også på stua. Tenker at noen gulvtepper samt flis gjør rommene pene og interessante. Virker det som en bra ide?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Nei, overhode ikke. For det første er det ikke pent i alle rom, for det andre vil det bli fryktelig gulvkaldt og for det tredje: jeg regner med at du kommer til å selge leiligheten igjen på et tidspunkt og da kan jeg garantere at de aller fleste kjøpere kommer til å snu i døren. Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3 6
Gjest blah blah Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Nei uff. Gå heller for en pen parkett eller noe Greit å ha fliser i noen rom altså, men selv ville jeg aldri hatt det i f.eks stua. Kjøkken, bad og entre kan gå an, men om man skal ha det i alle tre rommene så skal det være nøye planlagt stilmessig 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Er det seriøst eller? Jeg har allerede flis på kjøkkenet og badet. På soverommet, gangen og stua er det parkett. Drømmer om ganske lyse pene flis, uten de dørstokkene. Det er jo mye mer flis lengre ned i europa. Deter vel mest små barn som lett fryser på føttene. Tenker at flis er renere også, da overflaten er hardere. Tenker at det også vil bli pent med flis, og rene vegger, men at noen vegger har en interesant farge. ts Anonym poster: c5df066e5f1513ac755a42bca443a6e3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Ja, jeg tenker å planlegge det utrolig bra. Altså at det fremstår som stilmessig planlagt. På hoteller så er det ofte flis iallefall. Jeg synes parkett lett kan samle skitt på overflaten. Jeg liker også å ha noen tepper, og synes parkett og tepper blir litt mye mykhet, hvis det går an å bruke det uttrykket. Det er også en leilighet i et murbygg, så det blir ikke sånn som at det er flis i stua i et vanlig trehus. ts Anonym poster: c5df066e5f1513ac755a42bca443a6e3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Nei, det må være en av de dårligste oppussingsideene jeg noensinne har hørt. For ikke å snakke om usedvanlig harry. Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3 6
Jane F. Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg synes det hørtes spennende ut jeg. gjøres det jo riktig kan det bli litt kult. Men husk at selv om flisene er enkle å holde rene er fugene noen drittsamlere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #8 Skrevet 10. oktober 2012 Deter vel mest små barn som lett fryser på føttene. Anonym poster: c5df066e5f1513ac755a42bca443a6e3 Nei. Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3 4
Chloe- Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Du sier at det samler seg mye skitt på parketten. Har du tenkt over hva som kommer til å samle seg mellom hver eneste gulvflis? 2
Leo Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Vi vurderte seriøst flis siden vi har både hunder og katter, men svaret er fremdeles et stort nei. Selv med gulvvarme i alle rom, blir fliser rett og slett helt feil i Norge vinterstid. (Og stort sett om sommeren også...). Skal du selge boligen en dag, vil det heller ikke være noe pluss siden de aller fleste vil ønske å skifte dem ut og å fjerne fliser er ikke bare bare... Se deg heller om på vinylbelegg og laminatmarkedet! Mye som helt sikkert kan brukes. Og forresten tror jeg aldri jeg har sett flis brukt i oppholdsrom i Nord-Europa. Altså som i "sovedelen" på hotellrom. (Og i januar/februar får jeg mange misunnelige blikk når jeg ifører meg dobbeltstrikkede norske ullsokker i sydligere strøk...).
Gjest plastboka Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Når jeg kjenner på flisgulvet på kjøkkenet, så er det litt kaldere enn parketten i gangen ja. Jeg kan kanskje ha parkett på soverommet og stua, og ha veggflis på en murvegg i stua, istedet for en interessant farge? Bra ide synes jeg da. Det er liksom ikke så mye som kan gjøres hvis man pusser opp og vil ha det ekstra pent. Men noe bra flis vil gjøre seg. De fleste vil vel ha hvit himling, og hvite vegger i ei leilighet i dag, sånn nesten helt hvit, bare en anelse eggehvit. Og gjerne uten dørstokker.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Ingenting av dette høres ekstra pent ut. Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3
Gjest plastboka Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg synes dette er litt pent da, men det var litt høy pris på flisene, da det er "merkevarefils", antar jeg. http://modena.no/produkter/iris-brilliant/ Jeg bare mistenker at endel ikke klarer å se for seg hvor pent noe kan bli, og at noen tenker at flis er flis, og at flisene er 20cm x 20cm og litt kaldt og tåler vann, og at parkett er penere.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2012 #14 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg synes dette er litt pent da, men det var litt høy pris på flisene, da det er "merkevarefils", antar jeg. http://modena.no/pro...iris-brilliant/ Jeg bare mistenker at endel ikke klarer å se for seg hvor pent noe kan bli, og at noen tenker at flis er flis, og at flisene er 20cm x 20cm og litt kaldt og tåler vann, og at parkett er penere. Ingen problemer med å se for meg hvordan det vil bli, jeg er bare ikke enig i at det er pent. Tror dessverre for din del, at det ikke er så mange som deler ditt syn. Anonym poster: 61b22a87641d44bd6fe592cc520dcae3 2
Gjest plastboka Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Jeg synes den senga på bildet var litt vel spesiell, og jeg antar at det er vinduer i det rommet. Men ellers så synes jeg at det rommet er penere og mer stilrent enn vanlige rom med parkett, gulvlister, maling og tapet. ts Endret 11. oktober 2012 av plastboka
Gjest Wei Wei Skrevet 11. oktober 2012 #16 Skrevet 11. oktober 2012 Er det seriøst eller? Jeg har allerede flis på kjøkkenet og badet. På soverommet, gangen og stua er det parkett. Drømmer om ganske lyse pene flis, uten de dørstokkene. Det er jo mye mer flis lengre ned i europa. Deter vel mest små barn som lett fryser på føttene. ts Anonym poster: c5df066e5f1513ac755a42bca443a6e3 HVis du mener land i Syden, så er det jo også mye varmere der året rundt. Da har flisene en tillegsfunksjon, nemlig å avkjøle rommet (og bena) når det er varmt ute. Løsningen funker ikke i Norge.
Athene Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Det er vanlig lengre sør, der man behøver mest mulig nedkjøling. Men i Norge? Nei.... Det hadde nesten vært nok til at jeg ikke gikk på visning en gang, da det er et h** å fjerne flis og legge parkett i stedet. Hvis du gjør det må du i alle fall legge parkett under. Uansett hvor mye varme du har på om vinteren er steiner kalde vinterstid i Norge.
Gjest loren Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 Dit jeg flytter nå er det fliser overalt, jeg ville ikke valgt det selv, men siden jeg leier er det andre ting som er viktigere.. Det er varmekabler overalt, og strøm inkludert i leia, så med noen fine tepper her og der skal jeg nok tåle fliser i en periode :-) Men, som andre her sier, jeg ville ikke valgt det selv om jeg skulle pusset opp egen leilighet,,,
Mariahamm Skrevet 11. oktober 2012 #19 Skrevet 11. oktober 2012 Vi har flis i alle rom bortsett fra soverom, er veldig fint faktisk Er heller ikke spesielt kaldt, men nå har vi leilighet og ikke hus. Er varmekabler, men trenger sjeldent å ha de på mye varme, selv på vinteren.
Suzy Skrevet 11. oktober 2012 #20 Skrevet 11. oktober 2012 Det er flott med fliser, men jeg tror for det første at det vil oppleves som gulvkaldt og dernest som hardt. Om du legger varmekabler i gulvene blir det en annen historie - da vil du jo også kunne fjerne ovner på vegg osv og det vil gjøre det lettere å møblere og få det til å se renere ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå