Gå til innhold

Facebook statuser om "being strong" etc. Enig/uenig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere vet de der plakatene som er så populære på facebook, gjerne folk med kroniske sjukdommer, folk på AAP/etc. som poster.

" Pretending to be happy when you are in pain is just an example of how strong you are as a person"

"Being sick just means you have been strong to long"

..og så videre. Finnes en haug med slike sitater der ute.

Er dere enige eller ikke enige i slike "sannheter"?

Jeg for min del tror at NOEN er dette sant for. Men andre (som en på min FB-liste) er det ikke sant. H*n har alltid vært svaklig av seg. Det sier foreldrene også... Men personen poster det som en absolutt sannhet. Hver uke. For personen ser på seg selv om at h*n har vært for sterk tidligere, men plutselig nå tillater seg være svak (har vært sjuk i mange år, fler ulike diagnoser).

ps. Har vokst opp med personen og vet h*n er en skikkelig sutrepave. ;)

Anonym poster: d1fd8f6d1c314b6af62a50d35470d037

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det hjelper den personen å tenke at h*n har vært sterk for lenge, og nå har større problemer som følge av det, selv om det ikke er tilfellet.

Folk får nå styre sitt eget liv og sine egne tanker som de vil, så lenge det hjelper dem på noen måte ser jeg ikke problemet. ;)

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg kan godt si meg enig i selve sitatet, uten å vurdere hvorvidt jeg mener at det stemmer for vedkommende som poster det. Jeg vet jo ikke hvordan vedkommende opplever verden. Da syns jeg ikke at jeg har noen rett til å mene noe om at h*n burde da tåle såpass. Dessuten har jeg møtt meg selv i døra et par ganger, og oppdaget at det var ikke fullt så lett som det så ut som utenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...