Gå til innhold

Skappeljakken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ingen som har kjøpt skappeljakken som kan legge ut oppskriften da? ;)

Nå er det vel håp om å få tak i garn til denne også, siden de ikke har lagt ut oppskriften på nettet ennå :D

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så andre skal kjøpe for at du skal få det gratis???

Anonym poster: c896f1767a8e0e68c3641f76ff79be1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper gjerne kitet jeg.. Men det ble utsolgt samme dag som det ble lagt ut. Og forresten så betaler vel ingen for oppskriften? Dt er garnet og pinnene du betaler for, og det må man betale for uansett hvor man kjøper det.

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper gjerne kitet jeg.. Men det ble utsolgt samme dag som det ble lagt ut. Og forresten så betaler vel ingen for oppskriften? Dt er garnet og pinnene du betaler for, og det må man betale for uansett hvor man kjøper det.

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

Klart du betaler for oppskriften!

Skappel-jentene ble vel lei av at alle andre skulle sko seg på deres suksess. Ved å kun selge oppskriften sammen med garnet sørger de for at de får inntektene selv - smarte jenter. Det er jobb å tenke ut et design og ikke minst å skrive en god oppskrift, og klart de skal ha betalt for det.

Det er akkurat på samme måte som at du må kjøpe garnet for å få kjøpe oppskriftsheftene til Dalegarn og Sandnesgarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du betaler for oppskriften!

Skappel-jentene ble vel lei av at alle andre skulle sko seg på deres suksess. Ved å kun selge oppskriften sammen med garnet sørger de for at de får inntektene selv - smarte jenter. Det er jobb å tenke ut et design og ikke minst å skrive en god oppskrift, og klart de skal ha betalt for det.

Det er akkurat på samme måte som at du må kjøpe garnet for å få kjøpe oppskriftsheftene til Dalegarn og Sandnesgarn.

Man betaler som regel for oppskriften ja, men tror ikke de har tatt betalt for den? Det kan i såfall ikke værre så mye. Jada, skjønner at de vil ha inntiekten for garnet. Jeg bare svarte hun over, som trodde jeg ikke ville betale. Det handlet altså ikke om det. Er inne hver dag for å se om de har fått inn igjen. Men siden det stadig er utsolgt, så lurte jeg på om det var mulig å få tak i det på annet vis. Så det så ;)

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler som regel for oppskriften ja, men tror ikke de har tatt betalt for den? Det kan i såfall ikke værre så mye. Jada, skjønner at de vil ha inntiekten for garnet. Jeg bare svarte hun over, som trodde jeg ikke ville betale. Det handlet altså ikke om det. Er inne hver dag for å se om de har fått inn igjen. Men siden det stadig er utsolgt, så lurte jeg på om det var mulig å få tak i det på annet vis. Så det så ;)

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

Beklager, mulig jeg blanda sammen anonym og anonym :)

Selv om en designer ikke tar betalt for selve oppskrifta så eier de fremdeles designet sitt og har både copyright og distribusjonsrettigheter. Det er ikke greit å legge ut ei oppskrift fordi den er vanskelig å få tak i - det er faktisk ulovlig.

Og det er en ganske vanlig at uavhengige designere kun tilbyr oppskriftene sine som del av en garnpakke, f.eks flere av de kjente danske sikrer seg inntekt på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, mulig jeg blanda sammen anonym og anonym :)

Selv om en designer ikke tar betalt for selve oppskrifta så eier de fremdeles designet sitt og har både copyright og distribusjonsrettigheter. Det er ikke greit å legge ut ei oppskrift fordi den er vanskelig å få tak i - det er faktisk ulovlig.

Og det er en ganske vanlig at uavhengige designere kun tilbyr oppskriftene sine som del av en garnpakke, f.eks flere av de kjente danske sikrer seg inntekt på denne måten.

Jada, jeg er klar over dette :) Nå har jeg funnet en lignende oppskrift, så da er jeg fornøyd ;)

Anonym poster: 24105b71be48b178c73f5f5b764554b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at man trenger en oppskrift hvis man allerede har strikket genseren...? Det er jo nesten helt likt!

Anonym poster: 572ef7dda9a9ad9b6e7f41cf912b14a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...