Gjest MajaKaja Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er 23 år gammel og begynte å jogge i fjor sommer. Tok det gradvis, og økte tiden etterhvert som kondisen kom seg. Etter en fjelltur klarte jeg å "vri" kneet, slik at jeg måtte legge joggingen på hylla noen uker pga. det var vondt. Da høsten kom, fortsatte jeg med joggingen. Da hadde jeg økter på 45-70 minutter 4-7 ganger i uken. Jogget alltid i skogen - aldri på asfalt. Brukte en knebeskytter av denne typen hele tiden: Clas Ohlson I februar i år fikk jeg vondt/ubehag i øvre del av låret og kneet, som resulterte i at jeg ikke ble helt bra igjen før i mai. Hadde helt treningspause denne perioden, noe som var uutholdelig. Fra mai til august syklet jeg og gikk masse bratte skog- og fjellturer. Kondisen kom seg igjen, og jeg kjente ikke noe ubehag i kneet. Prøvde meg på en times joggetur i slutten av august, og dagen etter kjente jeg ubehag i kneet (denne gangen i et annet kne). Istededenfor å ta det med ro, hadde jeg 3 sykkelturer etter dette på ca. 2 mil hver gang. For hver sykkeltur ble det bare verre, og jeg så at kneet var tydelig opphovna. Etter en tur til legen, kunne han konstantere at det var vann i kneet (Bursitt). Fikk betennelsesdempende tabletter og en bandasje, og hevelsen gikk deretter ned etter 3-5 dager. Dette er nå et par uker siden, og jeg har virkelig lyst til å trene ordentlig igjen. Har gått noen bratte skogturer med denne knestøtten: Boots Apotek og det har funket fint. Sykle kan jeg ikke gjøre når snøen kommer, så da er jogging et bra alternativ. Spørsmålet mitt er om det er idiotisk av meg å prøve å jogge igjen? Noen som har vært borti noe lignende? Vil helst ikke ende opp med knevondt enda en gang. Det skal sies at jeg ikke har jogget med spesialtilpassede sko, og har funnet ut at jeg overpronerer når jeg løper. Hvis jeg kjøper skikkelige joggesko som er beregnet for overpronasjon, tror dere at det kan være løsningen? Begynner å bli frustrert nå, og vil gjerne komme ordentlig i gang med treninga igjen. Elsker jogging, så det er kjedelig å måtte legge det på hylla :/ Håper at noen orker å lese hele innlegget, og jeg håper på fornuftige råd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå