AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Hei damer! Jeg har tenkt å lage et slags spørreskjema til kjæresten, hvor jeg ønsker at han skal svare på viktige spørsmål og tanker han har om livet (barn, fremtiden, prioriteringer osv). Grunnen til at jeg ønsker å skrive ned spørsmålene til han er fordi det er så mye jeg lurer på, ting som er viktige for meg å vite Ofte får jeg til svar at dette har han ikke tenkt på, og så blir det liksom ikke noen dypere prat ut av det.. Det er jo spørsmål som gjerne er vanskelige å svare på, på stående fot, så jeg syns det er helt fair at han ikke har et klart og gjennomtenkt svar på alt jeg spør om Flere av disse tingene er sånn som kjæresten (sikkert menn generellt) ikke tenker like mye på som det jeg gjør, han er mer en sånn som tar livet litt som det kommer. Jeg ønsker rett å slett å gi ham en sjangse til å tenke over disse tingene, og ved å gi ham spørsmålene først, så kan han få tid på seg til å gruble litt og gi meg gjennomtenkte svar. Noen av spørsmålene jeg har kommet på til nå er når han ser for seg å få barn, anntall barn, om han vil være med på fødselen, om han vil døpe barna i kirken, om han vil gifte seg, når han ser for seg å gifte seg, om det er noe han har lysst å prøve ut i senga, hvor ofte han ønsker å ha sex, hvor han ønsker å bo når vi evt. etablerer oss (bor for tiden et stykke unna begges familier), hvilke ting han ønsker å gjøre før han dør, noe spesielt han ønsker å oppleve, hvilke ting han prioriterer høyt i livet, om han vil ha kjæledyr, om han ønsker å jobbe offshore når han får barn osv.. Litt av hvert som dere ser! Ut i fra disse spørsmålene/svarene kan vi prate sammen om fremtiden og se om vi har de samme tankene eller om vi er helt på ulike tanker. Greit å vite hva man går til og hvilke forventninger man har til samlivet! Mange synes sikkert dette er rart, teit eller feil, men det er ikke det jeg ønsker respons på.. Mitt spørsmål er: Hvilke andre ting er relevante å spørre om? Hvor er det viktig for deg å vite hvor mannen står? Hva ville du spurt om dersom det var din mann? Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Har dere vært sammen lenge? Hvorfor ikke snakke sammen, å ta ting som det kommer? Spørsmål? Virkelig? Anonym poster: 8f13cc3655d0fbe049ce54afdb85c691 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Vi snakker sammen, jeg kjenner ham utrolig godt og går ut i fra at jeg vett sånn ca hva han vil svare på mange av spørsmålene. Jeg vet at han vil gifte seg og ha flere barn, men er greit å få litt mer enn bare "ja" og "nei". Har vært sammen noen år, er samboere. Men ærlig talt, ikke alle menn er like enkle å ha dype og alvorlige samtaler med. Det er jo litt vesentlig å vite om han feks vil ha barn? Om han vil ha det i en alder av 25 eller 35? Om han ønsker å gifte seg og døpe barna i kirka når han er oppdratt i kristen familie og jeg i en ateistisk familie? Om din fremtidige mann kommer til å jobbe offshore og være bort 4 uker av gangen, mulig gå glipp av bursdager, første skritt, første skoledag osv. eller om han ser for seg å gå tilbake til sin gamle 7-3 jobb? Mulig det virker kleint for dere, men det er faktisk ting som er viktige for meg å prate om. Jeg mener så klart at disse spørsmålene skal brukes til en ordentlig samtale, men jeg ønsker å skive dem ned sånn at han kan få tenke litt på det og ikke bli "tatt på senga" med mange sånne alvårlige spørsmål på en gang. Jeg vet at mye av dette er ting han ikke klarer å gi meg et ordentlig svar på dersom jeg spør han direkte uten betenkningstid Hadde satt pris på å få svar om det jeg spurte om, istedet for spydige og "tøffe" kommentarer fra single kvinner som lever livet uten videre planer for fremtiden Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a 2
Gjest Red Queen Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg må innrømme at jeg fikk nesten litt klaustrofobi bare ved å lese innlegget ditt TS. Jeg forstår at du er veldig klar for å ta forholdet deres videre og etablere noen konkrete forventninger og rammer rundt forholdet og fremtiden deres, men jeg tror at du står i fare for å pushe fyren i feil retning ved å komme med noe slikt. Men det kommer jo litt an på deres alder og hvor etablert forholdet deres er allerede. Kan jeg få spørre hvor gamle dere er og hvor lenge dere har holdt sammen? Det vil helt klart hjelpe oss å komme med konstruktive råd.
Pene sko... Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Det du ønsker er et sterilt undersøkelsesskjema omtrent som det departementene sender ut for å spørre om hvor mange dyr du har skutt på jakten i år eller hvordan du som ny borger i hovedstaden opplever byen? Alvorlig talt. Jeg hadde kikket veldig rart på deg om jeg fikk noe slikt slengt i fanget eller foran meg på frokostbordet. "Herregud, har dama blitt gal plutselig?". For meg virker du nesten redd. Er du redd for å miste han? 4
Alina X Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 shit, du virker litt psycho...et spørreskjema?seriøst?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Synes ideen er fin jeg, men så er jeg kanskje litt miljøskadd fra memes i blogger, og okcupid :D
Rubies_ Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Don't get me wrong - jeg er helt for at man skal vite hvor den andre står i store, viktige spørsmål som "har du lyst på barn", eller "hvor vil du bo i fremtiden". Men det er andre måter å finne ut sånne ting på. Å gi en kjæreste et spørreskjema høres utrolig kleint ut, og ikke minst unaturlig. Da kan man heller ha en seriøs samtale, ansikt til ansikt, der man fletter inn disse spørsmålene på et naturlig vis.
Gjest RompeRusk Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Vi snakker sammen, jeg kjenner ham utrolig godt og går ut i fra at jeg vett sånn ca hva han vil svare på mange av spørsmålene. Jeg vet at han vil gifte seg og ha flere barn, men er greit å få litt mer enn bare "ja" og "nei". Har vært sammen noen år, er samboere. Men ærlig talt, ikke alle menn er like enkle å ha dype og alvorlige samtaler med. Det er jo litt vesentlig å vite om han feks vil ha barn? Om han vil ha det i en alder av 25 eller 35? Om han ønsker å gifte seg og døpe barna i kirka når han er oppdratt i kristen familie og jeg i en ateistisk familie? Om din fremtidige mann kommer til å jobbe offshore og være bort 4 uker av gangen, mulig gå glipp av bursdager, første skritt, første skoledag osv. eller om han ser for seg å gå tilbake til sin gamle 7-3 jobb? Mulig det virker kleint for dere, men det er faktisk ting som er viktige for meg å prate om. Jeg mener så klart at disse spørsmålene skal brukes til en ordentlig samtale, men jeg ønsker å skive dem ned sånn at han kan få tenke litt på det og ikke bli "tatt på senga" med mange sånne alvårlige spørsmål på en gang. Jeg vet at mye av dette er ting han ikke klarer å gi meg et ordentlig svar på dersom jeg spør han direkte uten betenkningstid Hadde satt pris på å få svar om det jeg spurte om, istedet for spydige og "tøffe" kommentarer fra single kvinner som lever livet uten videre planer for fremtiden Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a Heller en singel kvinne uten planer for fremtiden enn en klein kontrollfrik... 2
Horge Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Hiver meg også på i hylekoret som synes dette mildt sagt høres spesielt ut. Hvis du skal gjennomføre noe slikt, så må det gjøres med glimt i øyet. Du kommer uansett til å balansere hårfint i retning mot både kleint og psykologisk diagnose, så dette må du i så fall legge opp på en snedig måte og gjennomføre med stor finesse. 1
Laurelle Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 haha første gang jeg har hørt om noen som kan tenke seg å gjøre det. og jeg anbefaler deg å IKKE gjøre det. spørreskjema blir bare tåpelig. det er normalt å lure på disse tingene men det er normalt å prate om det,ansikt til ansikt ikke gi hverandre spørreskjema. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Og så legger han pennen mot arket og skriver "Jeg er ikke sikker." som et svar på alle spørsmålene. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #14 Skrevet 9. oktober 2012 Vi snakker sammen, jeg kjenner ham utrolig godt og går ut i fra at jeg vett sånn ca hva han vil svare på mange av spørsmålene. Jeg vet at han vil gifte seg og ha flere barn, men er greit å få litt mer enn bare "ja" og "nei". Har vært sammen noen år, er samboere. Men ærlig talt, ikke alle menn er like enkle å ha dype og alvorlige samtaler med. Det er jo litt vesentlig å vite om han feks vil ha barn? Om han vil ha det i en alder av 25 eller 35? Om han ønsker å gifte seg og døpe barna i kirka når han er oppdratt i kristen familie og jeg i en ateistisk familie? Om din fremtidige mann kommer til å jobbe offshore og være bort 4 uker av gangen, mulig gå glipp av bursdager, første skritt, første skoledag osv. eller om han ser for seg å gå tilbake til sin gamle 7-3 jobb? Mulig det virker kleint for dere, men det er faktisk ting som er viktige for meg å prate om. Jeg mener så klart at disse spørsmålene skal brukes til en ordentlig samtale, men jeg ønsker å skive dem ned sånn at han kan få tenke litt på det og ikke bli "tatt på senga" med mange sånne alvårlige spørsmål på en gang. Jeg vet at mye av dette er ting han ikke klarer å gi meg et ordentlig svar på dersom jeg spør han direkte uten betenkningstid Hadde satt pris på å få svar om det jeg spurte om, istedet for spydige og "tøffe" kommentarer fra single kvinner som lever livet uten videre planer for fremtiden Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a Vet at det ikke er dette du vil høre, men synes du ikke det er litt bekymringsverdig å satse på en fremtid med en du ikke kan ha seriøse og alvorlige samtaler med? Det er jo noe av det viktigste i et forhold; hvordan man snakker sammen/kommuniserer. Anonym poster: c74057d13985c2c430ec3639332dccf7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Ser at flere kanskje reagerer på ordet "spørreskjema", men jeg mener bare å skrive ned spørsmålene sånn at han får tid til å tenke litt over ting og tang Mener så klart at vi skal prate om dette, men jeg har vel en mann som ikke åpner seg og pøser ut med tanker såpass viktige ting uten å tenke seg litt om. Vil derfor gi ham en slags oversikt over hva jeg ønsker å vite og hva jeg vil ha klaring i. Jeg skal jo også tenke litt over dette og fortelle han hva mine tanker og prioriteringer er. Mulig dere har mannfolk som elsker å snakke om sånnt og syns det er kjempeenkelt, men vi er alle forskjellige Skal såklart ikke tvinge han til å svare på noe som helst, og han kjenner meg såpass at han forstå at dette ikke er noe "bestått/ikkebestått test"! Det er ikke noe dønn seriøst som jeg MÅ ha svar på NÅ.. Tror det å skrive ned litt sånn som dette kan fungere greit for meg og han. Coco Chanel: Vi er i tyveårene, han noen år eldre enn meg. Takker for innspill men jeg er ikke på jakt etter konstruktive råd, jeg spør etter konkrete spørsmål eller temaer som hadde vært viktige å ta opp. Vi har snakket litt om barn, og det er derfor jeg har begynt å tenke på alt dette. Vil jo være sikker på at vi er på "samme side." Det er tross alt viktige beslutninger som skal tas. Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a
Gjest Vampen Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Holy, om jeg hadde blitt servert et spørreskjema, med spørsmål om alt fra hyppighet for samleie, om jeg vil ha kjæledyr og om jeg vil døpe barna, så hadde jeg vært ute av døra på null komma niks! TS. jeg forstår godt at du føler for å kartlegge og få svar på viktige ting i livet. Men et spørreskjema er bare riv, ruskende galt! 2
Gjest Red Queen Skrevet 9. oktober 2012 #17 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar TS, men beklageligvis så kan jeg ikke hjelpe deg hvis ikke du er interessert i råd. Du har tydeligvis bestemt deg og er ikke villig til å revurdere taktikken din så da kan jeg ikke annet enn å bare ønske deg masse lykke til.
OhSerendipity Skrevet 9. oktober 2012 #18 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Spørreskjema? Det ville vært like sært som å sende han en mail med viktige spørsmål mens dere sitter i samme rom.... Nei nei nei. Vær voksen, sett dere ned og kommuniser! Jeg har full forståelse for at du vil vite tankene hans rundt fremtiden og andre viktige ting, men via et spørreskjema er etter min del bare barnslig. Det du lurer på krever kun en (evt. mange) samtale(r ), ikke et intervju. Endret 9. oktober 2012 av OhSerendipity
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #19 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for flotte svar alle sammen, men nå må jeg legge meg.. Trololol:) Som takk for råd har jeg et råd tilbake, dere bør se mer på tv1000 filmkanalene Anonym poster: e8501865da1eced5cfe9c9151fde947a
Derpinaa Skrevet 9. oktober 2012 #20 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg tror nok heller jeg ville spurt han om dere kunne ta en prat om disse tingene, da gjerne et par dager senere, og om han da kan tenke over disse tingene (barn, bryllup og fremtiden generelt?) før den tid. Å gi han et A4-ark med spørsmål er bare kleint, og hadde samboeren min gjort det, så hadde jeg seriøst lurt på om han hadde slått seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå