Gå til innhold

Evig dum


Cho Kon It

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med dagbok nummer ørt-og-fjørti.

Jeg har forsøkt meg på blogging, men foretrekker dagbok her inne. Føler det blir litt mer interaktivt, i motsetning til en blogg, hvor jeg føler jeg står på såpekassen min og roper ut (u)sannheter til følgere jeg ikke aner hvem er.

Så her er vi da. Jeg kan jo introdusere meg selv.

Jeg er midt i 20-årene og bor sør i landet. Langt sør.

Her bor jeg sammen med gubben (som er 20 på niende sesongen) som er fra et annet sted i landet. Jeg jobber som grafisk designer, og hobbyene mine er hunder (vi har dessverre ikke egen hund. Enda.) og kunst, helst billedkunst.

Hadde jeg kunnet velge hadde jeg livnært meg som kunstner. Jeg er veldig glad i forskjellige trykkeformer (silketrykk, lino, lito, mono og sjablong), å jobbe med gigantiske stensiler, og graffitikunst. Drømmen både for meg og gubben er å få tak i et firkantet, betongkledd rom vi kan bruke som verksted.

Jeg slenger nok inn litt interiør her også, for plutselig ble jeg voksen og fattet interesse for det også.

Så, velkommen inn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag. Har vært ufattelig kjedelig.

Våknet såvidt etter at alarmen hadde slumret i en time (dette er ingen overdrivelse, alarmen min ringer faktisk i en time før jeg tar hintet) og dro legemet ut i den kalde stua. Kom på at jeg ikke hadde hørt med sjefen om jeg skulle jobbe i dag eller ikke. Jeg har ikke full stilling, så det er ikke alltid det er noe å gjøre for meg på jobb.

Sendte uansett sjefen en melding, og fikk beskjed om å være hjemme i dag. Ja.. Jeg som har SÅ mange planer!

- På søndag ryddet, støvsugde, vasket og støvtørket jeg hele leiligheten. Såpass grundig var jeg at det ikke var et støvkorn å tørke bort i dag.

- Absolutt alle klærne mine er rene og brettet, da vi fikk ny vaskemaskin for et par uker siden og jeg gikk inn i akutt vaskepsykose.

- Alle filmer og serier er sett. Alle bøker lest. Alle spill rundet.

Så da jeg hadde utelukket alle fornuftige gjøremål (tv og spill er vel strengt tatt ikke så fornuftig, men..) fant jeg ut at jeg måtte tegne litt. Holder på med en logo til en privatkunde som blir særs kul, så den fikk jeg tegnet litt videre på. Er så fornøyd, men blir aldri fornøyd nok! Må bare sette en deadline for meg selv, og så si at er du ferdig!

Resten av dagen funderte jeg på en måte å få mamma ut på IKEA på. Hun har nemlig lovet oss en hylle/romdeler, men den har jeg ikke sett snurten til. Så under påskudd av å hente en TV-benk på lørdag skal jeg nok få lurt henne inn på IKEA også!

Nå er stuen vår snart helt ny. Vi kjøpte nettopp ny sofa, tv-benken og romdeler kommer snart, og så skal jeg male den gamle stygge spisestuen (med tre stoler..) vår i hvitt. Veldig glanset hvit, nesten høyglans. Det blir bra! Nå mangler vi bare et nytt teppe og noen nye bilder på veggen.

Det er en av tingene som er litt dumt med å ha egen kunst på veggen, ofte er man "ferdig" med motivet lenge før det blir hengt opp. Men så er jo plusset igjen at vi produserer det selv, så da er det enkelt å bytte!

Endret av Cho Kon It
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mission "få mamma med på IKEA": success!

Hadde familiemøte der ute nå i helgen; meg, mamma, pappa og mormor. Var veldig etterlengtet, og veldig koselig! Familien min er stor så den har forandret seg en hel masse siden jeg var liten, så det var deilig med litt "gamle dager" igjen :)

Fikk plukket med oss romdeleren og tv-benken, og så fikk jeg fire suppeboller og fire middagstallerkner av snille voksne :)

Det eneste aberet var jo det at dagen før hadde vi fått besøk langveisfra, av en kamerat vi ikke har sett på en stund. Det gikk jo som det gikk, og jeg befant meg på IKEA klokka elve lørdags formiddag med ikke mindre enn tre timers søvn innabords. Og der ble vi i fire timer.

Kan trygt si jeg var litt mør på slutten der.

Senere på kvelden var jeg bedt i tiurlag (Rar sammensetning av ord. Vi spiste altså tiur) hos min brors svigerforeldre. Var veldig klar for middag, og rimelig fornøyd med valg av rett. Elsker å være i familie med en haug med jegere og fiskere!

Men da det nærmet seg leggetider (for de små i hvert fall..) var jeg oppbrukt, hadde fått min dose familie, og ble kjørt hjem. Sov i et par dager etterpå, for heldigvis for meg hadde jeg fri på mandag. :nigo:

Nå har jeg begynt å tenke på julegaver. Min snart tre år gamle nevø må skifte ut samlingen da han har vokst fra den, så tante planlegger å gå fullstendig amok. Treåringer ruler! I tillegg har naboen ei tre år gammel jente som trenger litt prinsesseutstyr. Åh, jeg kommer til å leve på gamle julekaker i hele januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb i dag for første gang på en liten stund. Halv dag. Diiigg.

Etter jobb ble det en god tur med nabobikkja, hvor jeg var så freidig å foreslå for meg selv (og samboeren) at jeg kanskje skulle begynne å jogge med den tre ganger i uka. Naboen er gravid og jeg trenger trim, så at the time virket det som en god idé. Nå tviler jeg plutselig litt, her jeg sitter i min varme sofa med julebrus og TV..

Ellers har det ikke skjedd allverdens. Har bestilt bord på en digg restaurant til meg og kjæresten på bursdagen hans, det gleder jeg meg til. Har hørt masse fint om stedet og de er alltid stappfulle i helgene, så satser på at det blir bra.

I det siste har jeg tatt meg selv i å være en skikkelig jente-jente. Og ikke på en bra måte.

Samboeren var så lur her om dagen. Vi så på ett eller annet gifte-seg-greier på TV, og så sa han like godt "hadde vært litt kult hvis vi hadde gifta oss i [fødested]!" vel vitende om at jeg oppfattet at det var en tanke slengt ut fra intet, og ingen konkret plan om verken giftemål eller forlovelse. Vi er nemlig ikke der enda, noen av oss.

Men så, vet du. Dumme meg. Jeg går inn og googler "bryllup [fødested]" og finner et himla perfekt sted. Og så tenker jeg at "hvis jeg skal gifte meg så skal jeg ha kort kjole, hvis ikke kommer den til å være brun nederst". Så da googler jeg like godt korte brudekjoler, og finner jaggu meg en perfekt kjole også.

Så nå mangler jeg bare gjester og penger. Og så må jeg kanskje informere samboeren om planene. Etter hvert. Når det er for sent å snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenker enten denne:

im-a-little-teapot.jpg?w=535

Eller denne:

mariah-wedding-dress.jpg?w=535

Eller denne:

omg-dress.jpg?w=535

Den siste er jo ikke kort, men jeg kan jo bare klippe skjørtet litt. Hvilken synes du var finest?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kommet frem til noen terningkast?

Jeg tror jeg har bestemt meg for å gå for et american-gypsy-style-bryllup. Da blir nok samboeren fornøyd.

Middagen på restaurant ble vellykket for å si det mildt. Atmosfæren var utrolig koselig, servitørene var snille og flinke, maten var fantastisk perfekt, og ølet.. ølet.. herre mi ti. Jeg har aldri smakt noe sånt før i hele mitt liv. Ett mørkt, ett mellom og to lyse brygg som smakte himmel, helvete, engler, blomster og faenskap. Smakene eksploderte i munnen i ett øyeblikk, for så å totalt forsvinne i det neste. Det var en opplevelse, vi satt og gliste under hele besøket.

Snart skal vi spille paintball. "Snart" vil altså si i løpet av de neste to ukene. Gleder meg masse, er mange år siden sist og da hadde vi så dårlig sikt at vi fikk ikke noe særlig ut av det. Jeg skylder samboeren et par kuler i ryggen, og naboen tenkte jeg å plante et par i låret hos. På så nært hold som mulig.

Man blir litt bajas når man spiller paintball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...