Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal reise til Mexico i jula- Playa del carmen. Noen som vet hvordan temperaturen er der i desember? Noen som har vært der og har noen tips??

På forhånd;takk for svar:)

Anonym poster: 8ac0696bea22222d3997f0999587ff27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der i jula i fjor, og det er absolutt god sommertemperatur! Nydelige, rene strender med krystallklart vann, men ikke riktig så eksotisk som jeg hadde forestilt meg. Var nok som mange beskriver, litt sånn amerikanerenes svar på kanariøyene.

Men gå for all del ikke glipp av en tur til Chitchen Itza (eh, ikke akkurat sånn det skrives, men... ) og få med deg omvisningen der. Vi var der 21/12 i fjor - altså nøyaktig et år før mayakalenderen slutter, og det var en spesiell opplevelse.

Fikk jo også feiret nyttår to ganger, først den europeiske på tur opp fra stranda om ettermiddagen og deretter en sinnsykt flott gallamiddag med påfølgende underholding på hotellet!

Skrevet

Heldiggrisen. Du kan glede deg. Jeg var der julen for 2 år siden og bodde på barcelo maya palace.

Temperaturen lå vel rundt 30 grader både på land og vann. Nydelige strender, koselige folk og masse å se.

På de 14 dagene vi var der så besøkte vi chitzen itza, vi var i xl-ha parken og fikk med oss det flotte kveldsshowet og vi var på tur til isla de mujeres. Vil anbefale alle turene.

Tulum skal også være bra og så er det flere utflukter for den som liker dykking og vandreturer som også innebærer vannaktiviteter.

Om dere er i selve playa del carmen så går det ferje derfra over til cozumel. Verdt et besøk der også.

God tur. Mexico er mitt paradis.

Skrevet (endret)

Var der i jula i fjor, og det er absolutt god sommertemperatur! Nydelige, rene strender med krystallklart vann, men ikke riktig så eksotisk som jeg hadde forestilt meg. Var nok som mange beskriver, litt sånn amerikanerenes svar på kanariøyene.

Enig i denne beskrivelsen - veldig lite ekte meksikansk der. Chichen Itza er veldig bra, samme med Tulum, selv om det er veeeldig mange turister i Tulum. Av de mer kommersielle steden var Xel-Ha veldig bra, en slags gigantisk naturlig badepark med mange aktiviteter. Akumal er også veldig fint.

Endret av Aranciata
Skrevet

Takk for fine svar:

Er temperaturen så "lav"at vi trenger å ta med langermet genser/bukse?

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Pga. luftfuktigheten føles det litt sånn tropisk varmt selv midt på natta. Men jeg vet endel var plaget av mygg da vi var der. Selv fikk jeg ikke et eneste myggstikk.

Opplevde forresten å få bankkortet skimmet i minibanken på et stort 5-stjerners hotell, og ble svindlet for mange tusen kroner et halvt år etter hjemkomst!

Uansett: Dere har masse å glede dere til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...