Gå til innhold

vegen til mitt gamle jeg :D


barebesøk

Anbefalte innlegg

Etter ett svangerskap med mye oppkast og på svimlende 40tallet som høygravid er det nå 1 år etter fødsel på tide å komme i gang med å bygge meg selv opp!

Har mistet om mulig all muskelmasse og har både for lavt blodsukker og lavt blodtrykk etter svangerskapet. Turer er derfor det eneste jeg fikk lov til å holde på med helt til jeg klarte å spise normale måltider for å holde alt i sjakk.

Det har jeg nå klart!!! Så her sitter jeg 163 cm høy, 55 kg. UTEN muskler (jeg er derfor en tynn(?) flab som skal bli fab!!) - Har ikke lov til å utfordre pulsen min for mye enda, men man må jo prøve seg for å bli bedre?? Og heller lytte til kroppen underveis.

Hva gjør man da? Jo, man starter på MINUS og mister ikke gnisten underveis!

I går var min første treningstime - Corebar! Kan ikke huske at det var så jævlig, men gud så godt det føltes. Klarte riktignok ikke å holde helt følge på kondisparten, men det må jeg ta som det kommer. Styrkedelen gikk lett, men merket at magen sårt trenger vedlikehold!

I dag har jeg planer om en fin kveldstur med samboer og barn før leggetid, men kanskje jeg kommer meg på en liten treningstime etterpå også! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg falt av treningslasset, ja.. Ble ikke noe på meg verken på tirsdag eller i går, men i dag er det andre boller! Skal komme eg en tur på yoga i kveld!

Likevel så føler jeg ikke at de to siste dagene har vært helt bortkastet. På tirsdag tok jeg meg heller ett godt oljebad med ansiktsmaske og strekte ut etterpå! Og i går vasket jeg hele huset og kjente det godt i armene da jeg tok for meg dusjene! Gjør godt det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på corebar i kveld med en venninne! Jeg må ha en avtale med andre, slik at jeg ikke ombestemmer meg i siste sekund. Uten den hadde jeg uten tvil gått rett til sengs allerede nå. Er grusomt sliten i hodet etter en lang førstedag på jobb etter høstferien. Rart det at jeg gjerne kunne trengt en rolig start, mens ungene har mer energi enn noen gang. Ingen god kombinasjon :ler:

Blir uansett herlig å bruke kroppen og få opp energien etter en lat høstferie med relativt tomme løfter til meg selv om trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt støl i stumpen etter corebar i går! Kunne nok tenkt meg å kjenne det litt mer, men hadde en vikar som fokuserte mer på kondis.. Heldigvis er ingen trening bortkastet, selv om jeg foretrekker å kjenne det på kroppen i noen dager etterpå, for at det gode samvittigheten holder lenger ;)

I dag har vi hatt friluftskurs.. Hinderløyper, orientering og mye annet kjekt med gode kolleger. Så har allerede fått inn min daglige mosjon!! :)

I kveld skal (eller.. MÅ) jeg sette meg ned med noe samfunnsfag, og så skal jeg lage en Quiz til musikktimen i morgen.. Men først middag, bading og leggetid for litlå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ikke på denne mandagstreningen! Treningspartneren min skulle jobbe i dag, så da er det vel bare å slå seg i hodet og faktisk forstå at jeg ikke kommer meg noe sted uten å ha en avtale med andre :dry:

I tillegg så begynner fotballtreningen til min kjære igjen i dag etter en liten pause, og småen kan jo ikke akkurat være igjen alene.. så. så snill (eller bare giddalaus??) som jeg er, så sa jeg at han bare kunne gå han. Trenger ikke stresse med barnevakt i dag.. Og latet som at jeg ofret meg for hans lykke. Sannheten er jo en annen :fnise:

Jaja. Har heldigvis ikke noe sjokolade i skapene, for hadde det vært tilfelle så hadde jeg om 2 min. (den tiden det tar for en 200grams sjokolade å bli spist) sittet med en dårlig samvittighet!! sitter heller med en god kopp te og har egentid etter en travel helg!

God mandagskveld til meg :)

Endret av barebesøk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har byttet treningsdag siden min faste mandagstime er blitt tatt bort. Så nå går det i tirsdager (og torsdager når jeg har tid). Forstår ikke når folk sier at man bare kan ta seg tid til trening. Dagene mine fyker av gårde.. jobb, studier, barn.. og så skal jo mannen ha litt oppmerksomhet ;) Men det kan jo gå under trening det også.. :fnise: Og man skal jo også ha tid til å sette seg ned, slappe av og bare puste ut uten at man sitter å skriver på studier eller har en rask 5 minutter for å hive i seg noe mat.

Heldige dem som kan si "det er bare å ta seg tid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang fjelltur på tirsdag og fortsatt litt støl i hoftene :) For en god følelse!

I dag har jeg en del studier som jeg må kaste meg over før det blir trening med rockering og litt catslide og planken her hjemme. Må ikke gå ut døren for å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lenge siden jeg har oppdatert, ja..

Nå har jeg ikke fått trent så mye i julen, men har kommet sterkt tilbake :laugh:

Har fått ett mye bedre kosthold + at jeg har begynt på kickboxing! Så nå merker jeg store forskjeller i styrke, men ser lite på vekten. Kanskje ikke så rart siden jeg er veldig liten og lett, men uten muskler. Så jeg holder meg i ro på vekten. Mulig det er en ide å kjøpe seg ett målebånd, slik at jeg kan merke forbedringene lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...