Gå til innhold

KG-samfunnet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg entret KG tidligere i år, så ante jeg ingenting om all dramatikken, intrigene (i KG-stil), sladder, grupperingene, "klikkene", og så videre.

I dag, så blir jeg like forundret hver gang det dukker opp en tråd som gjerne starter med "KG" eller har en overskrift som åpner opp for tolkninger (i retning KG, brukere etc) i overskriften, som tiltrekker brukere som fluer tiltrekkes av honning, og dermed er det i gang, side etter side med en god miks av drama og alt som jeg har nevnt i første avsnitt.

Jeg har vært innom et par andre forum i sin tid, men aldri har jeg opplevd slike tilstander som her på KG, og det jeg undrer på: hvorfor det er slik?

Jeg understreker at jeg ikke er interessert i å diskutere konkrete episoder eller eksplisitte brukere, men kun på et generelt nivå.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert fordi kvinner er så sosiale vesen og det er mange av dem her? Og jeg liker drama tenk så ikke ødelegg.

Anonym poster: a2444587da97840eb9e6aac6539b570b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske lett å forstå når du tar et par faktorer inn i bildet.

1) dette er et forum hvor mange forskjellige typer mennesker ferdes, og her diskuteres ingen spesifike faste tema. dette er ikke feks et bil, film, strikke-forum. her er det fritt leide for alle tema.

2) dette er et av norges definitivt største forum. mengden mennesker her er mye større enn noe annet norsk forum, ergo må det dannes mye reaksjoner. i motsetning til hva mange ser ut til å tro, så legger ikke mennesker bort sine menenskelige sider bare fordi de diskuterer på et forum.

jeg ser ikke det mystiske i dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi kvinner er så sosiale vesen og det er mange av dem her? Og jeg liker drama tenk så ikke ødelegg.

Anonym poster: a2444587da97840eb9e6aac6539b570b

Jeg liker også litt action og drama, så det er ikke for å moralisere som er beveggrunnen min for tråden. Neida, har ikke tenkt å ødelegge noe, hvorfor skulle jeg det? Tror neppe jeg har så stor makt :lol:

det er ganske lett å forstå når du tar et par faktorer inn i bildet.

1) dette er et forum hvor mange forskjellige typer mennesker ferdes, og her diskuteres ingen spesifike faste tema. dette er ikke feks et bil, film, strikke-forum. her er det fritt leide for alle tema.

2) dette er et av norges definitivt største forum. mengden mennesker her er mye større enn noe annet norsk forum, ergo må det dannes mye reaksjoner. i motsetning til hva mange ser ut til å tro, så legger ikke mennesker bort sine menenskelige sider bare fordi de diskuterer på et forum.

jeg ser ikke det mystiske i dette.

Hm, VGD er også et stort forum, med ulike temaer (om ikke flere enn på KG), og mye større takhøyde (innlegg som ville blitt slettet på KG, får som regel stå på VGD), men slike ingredienser som beskrevet, finnes nesten ikke der. Vil tro det samme gjelder diskusjon.no.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentlig poenget med denne sammenligningen? jeg forstår rett og slett ikke hva det filosoferes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darthoven

Når jeg entret KG tidligere i år, så ante jeg ingenting om all dramatikken, intrigene (i KG-stil), sladder, grupperingene, "klikkene", og så videre.

I dag, så blir jeg like forundret hver gang det dukker opp en tråd som gjerne starter med "KG" eller har en overskrift som åpner opp for tolkninger (i retning KG, brukere etc) i overskriften, som tiltrekker brukere som fluer tiltrekkes av honning, og dermed er det i gang, side etter side med en god miks av drama og alt som jeg har nevnt i første avsnitt.

Jeg har vært innom et par andre forum i sin tid, men aldri har jeg opplevd slike tilstander som her på KG, og det jeg undrer på: hvorfor det er slik?

Jeg understreker at jeg ikke er interessert i å diskutere konkrete episoder eller eksplisitte brukere, men kun på et generelt nivå.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

Det er ganske enkelt. Det er et forum med overvekt av kvinner. Bare det skulle tilsi at det ble mye drama, krangling, mangel på selvironi osv. Så har du det umiskjennelige faktum at menn tiltrekkes av kvinner. Du ender derfor opp med to typer menn her inne. De som sleiker kvinnene oppetter rompesprekken i håp om at de en dag skal få en søt PM og kanskje ende opp som kjæreste med en av disse mystiske gudinnene. Også har du de som sitter her og er interessert/forfjamset og nermest hypnotisert av at kvinner virkelig kan være SÅ stereotypiske og lik seg selv, samt noen som bare sitter her for å hate alle kvinner.

Denne miksen MÅ det bare blit masse kåling av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentlig poenget med denne sammenligningen? jeg forstår rett og slett ikke hva det filosoferes om.

Prøver å sammenligne KG med andre nettsamfunn. Du påpekte at KG er et stort samfunn, med mange ulike temaer, ulike mennesker etc og derfor oppstår det reaksjoner etc. Jeg dro sammenligninger til andre forum som jeg mener kan sammenlignes med KG for å vise at slike ting som jeg beskriver i startinnlegget, ikke eksisterer på de andre større forumene. Kun på KG.

Må understreke at det er en subjektiv oppfatning, og det kan godt hende jeg tar feil. Men hittil så er det min subjektive oppfatning av KG.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et drøss av kvinner, en dæsj av menn og vips!

Kanskje du har et poeng. Jeg antar at på andre forumer er det ca likt fordelt på kjønnene, mens det på KG er en overvekt av kvinner, uten at jeg skal si for sikkert om at det er det som er årsaken til at KG skiller seg ut fra de andre forumene (som jeg kjenner til, i hvertfall).

Det er ganske enkelt. Det er et forum med overvekt av kvinner. Bare det skulle tilsi at det ble mye drama, krangling, mangel på selvironi osv. Så har du det umiskjennelige faktum at menn tiltrekkes av kvinner. Du ender derfor opp med to typer menn her inne. De som sleiker kvinnene oppetter rompesprekken i håp om at de en dag skal få en søt PM og kanskje ende opp som kjæreste med en av disse mystiske gudinnene. Også har du de som sitter her og er interessert/forfjamset og nermest hypnotisert av at kvinner virkelig kan være SÅ stereotypiske og lik seg selv, samt noen som bare sitter her for å hate alle kvinner.

Denne miksen MÅ det bare blit masse kåling av. :)

Det var derfor jeg postet denne på skråblikk og generaliseringer, for jeg regnet med at sterotype oppfatninger/ forklaringer ville dukke opp ;)

Jeg tror at en viktig grunn til at det blir såpass med drama, er at det er en del unge, og usikre brukere og deres venner. Husker en episode der to venninner kranglet over et eller annet og lagde masse drama om det her på KG. Så alder er nok en vesentlig faktor.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Disguise

Kanskje du har et poeng. Jeg antar at på andre forumer er det ca likt fordelt på kjønnene, mens det på KG er en overvekt av kvinner, uten at jeg skal si for sikkert om at det er det som er årsaken til at KG skiller seg ut fra de andre forumene (som jeg kjenner til, i hvertfall).

Dramaet som skjer her er jo ikke i nærheten av alle brukerne eller alle subseksjoner. Tror det har noe med at kvinner er i flertall her og kanskje en spesiell type kvinne i tillegg? At veldig mange kvinner som er her har de samme trekkene som dyrker drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaet som skjer her er jo ikke i nærheten av alle brukerne eller alle subseksjoner. Tror det har noe med at kvinner er i flertall her og kanskje en spesiell type kvinne i tillegg? At veldig mange kvinner som er her har de samme trekkene som dyrker drama.

Jeg var nå nettopp innom VGD, og søkte på bestemte ord og så litt over, men merker at mye av "dramatikken" og den interne tonen som gjerne preger deler av forumet, var veldig fraværende der. Der borte er det faktisk tvert i mot, det enten diskuteres røft, eller man har en god, og tildels vennskapelig, tone med hverandre, men ingenting av det som foregår på VGD har samme type ingredienser som jeg oppfatter at KG i stor grad har.

Jeg tror at det er folk her som dyrker drama, uten tvil, jeg har sett folk peise på for å øke drama-nivået, men da har begge kjønn vært deltagende i dyrkingen, så jeg tror ikke kvinner i utgangspunktet er mer dramatisk anlagte enn menn.

Jeg tror at siden det er mange myter (noen av mytene er det sannhet i, dog) om kvinner, som at kvinner er mer dramatiske av natur enn menn, og når et sted som KG med en sterk overvekt av kvinner samt forum som i stor grad henvender seg til folks følelser og følelsesliv, altså "typiske" kvinnetemaer (og for å ikke snakke om fargene), så bidrar det i seg selv til å forsterke denne oppfatningen.

For jeg har faktisk en oppfatning at en del menn her, som også bidrar med sitt til å øke drama, intriger og annet, det er bare å kikke innom tråder som omhandler KGere eller lignede temaer, så ser man at mannlige brukere deltar i like stor grad som kvinnene. Kanskje blir de påvirket av det?

Egentlig var tråden min en "lure"tråd. for jeg regnet med at mange ville peke på den kvinnelige delen av brukerne, derav skråblikk og generaliseringer. Samtidig er det også et interessant fenomen, sett i forhold til andre forumer som eksisterer, og som kan sammenliknes med KG. KG står i en særstilling mht. det jeg har listet opp.

Anonym poster: c6137e94facffbfb14dc6d6b3dfb2eed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall interessant å se at 17-18 åringene på freakforum klarer å diskutere narkotikapolitikk på en saklig måte. Mye sakligere enn de fleste disputaser her inne.

Vi har nok alle litt skyld!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...