Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Hvordan er det visst man blir gravid å får unge når man har silikon i puppene?? Må man da ta ut silikonen??
Lillebi Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Man må ikke ta ut silikonen. Men jeg har hørt at en del kan få problemer med ammingen..
femme fatale Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Jeg tror det kommer an på hvor du la inn silikonet, under brystet eller gjennom brystvorten. Større sjanse for at du ikke kan amme hvis du la det gjennom brystvorten, fordi melkekanalene kan ha blitt skåret over. Ellers tror jeg det går bra å amme med silikon, har ikke blitt bevist noe annet så vidt jeg vet...(selv om noen sikkert vil være uenig med meg på dette punktet)
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Men blir ikke puppene hengende når man er ferdig med ammingen selv om man har silikon?
NoName Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Man må ikke ta ut silikonen hvis man blir gravid, og man kan amme uten problemer så lenge alt ble gjort riktig for seg. Det er opp til 50 % større sjanse for kapsling når man blir gravid. Spesielt hvis man velger å amme. Kapsling er ikke farlig med resultatet vil bli at brystene blir harde og litt ømme. Dette kan bare rettes på ved en ny operasjon. Brystene uansett om man har silikon eller ikke vil endre form etter en graviditet (som regel).. At man har silikon er ikke noe unntak !
femme fatale Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Vil ikke brystene endre form etter en graviditet??Trodde de ble en god del slappere og "hengete", har værtfall hørt en del kvinner klage på dette.
femme fatale Skrevet 26. februar 2004 #7 Skrevet 26. februar 2004 ops, så jo nå at du mente de forandret form! :oops: :oops: sånn går det når man ikke leser ordentelig. Jeg har hørt at noen mener at silikonen går over i melken, tror dere dette stemmer?
Lillebi Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Silikonen ligger jo inni de geleklumpene som settes inn. Det skal jo ikke lekke ut i kroppen, så jeg tror ikke at det vil komme silikon inn gjennom melken..
-ida- Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Tror ikke de lekker, men de vil nok endre form, noen får jo også mye større pupper under graviditet. Puppene vil ofte endre form om man ikke ammer også, dette vet man ikke før man har prøvd.
VesleBråka Skrevet 26. februar 2004 #10 Skrevet 26. februar 2004 Hvorfor spør du ikke en lege hva h*n vet, heller enn å spørre her hva folk tror? Tror jeg at silikon lekker ut i melken? Ja, idag tror jeg bestemt det Er ikke dette litt for viktig til å ta en gjettekonkurranse på det? Jeg vet at de som tar silikon ikke vil forholde seg til at silikon kan lekke ut i kroppen. Men jeg har sett flere dokumentarer på tv hvor dette har skjedd, og personene har blitt temmelig syk. En baby vil vel ikke ha det så bra med silikon flytende rundt i blodstrømmen heller.. Det er en grunn til at mange venter med silikon/løft til etter at de er ferdige med å amme. Det er fordi ting endrer seg gjennom et svangerskap, og hele greia må gjøres opp. Selvfølgelig noe man tenker gjennom før man tar silikon.
femme fatale Skrevet 26. februar 2004 #11 Skrevet 26. februar 2004 Det har vist blitt gjort et forsøk på å måle silikoninnholdet i melken til de med proteser i brystene og de uten, og innholdet var det samme i begge. Men man kan jo aldri vite... Min svigermor ammet 3 barn med silikon i brystene, og de har det da bare bra
NoName Skrevet 27. februar 2004 #12 Skrevet 27. februar 2004 Hvis det skulle skje at det går hull og silikonen kommer ut i kroppen så vil ingen ta skade av dette. Dette er jo da ganske så sjelden, men det er ikke farlig.. Det at et barn tok skade av dette må nok være for leeenge siden da ting var litt anderledes vil jeg tro ! :-)
Jens Skrevet 27. februar 2004 #13 Skrevet 27. februar 2004 Man kan fint amme når man har silikon. Silikonen lekker ikke ut i kroppen, og det er ikke farlig. Veslebråka, du sier att man såklart har tenkt over det når man tar silkon, ang fremtidig amming etc..Jeg tok silikon for 8 år siden, og på den tid hadde jeg ingen tanker om barn i mitt hode. Nå som jeg er snart 32, og skal gifte meg, tenker jeg på barn, og håper det går greit med silikonen. Men, man kan jo ikke ikke ta silikon bare fordi man kanskje en gang i fremtiden skal ha barn??Jeg kommer ikke til å fjerne mine før jeg setter igang barnelagingen.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #14 Skrevet 27. februar 2004 femme fatale skrev: Jeg tror det kommer an på hvor du la inn silikonet, under brystet eller gjennom brystvorten. Jeg har ikke selv silikon, men jeg lurte fordi jg har sett at det er endel som har spurt spm om silikon i det siste...
VesleBråka Skrevet 27. februar 2004 #15 Skrevet 27. februar 2004 Det er faktisk en del jenter som tenker fremover i tid, Jens. Som vet at en dag vil de ha barn og amme, selv om det ikke er på en god stund enda. Noen av disse velger å ha små pupper heller enn å risikere å ikke kunne amme den dagen det blir aktuelt. Hver sitt valg selvfølgelig. Jeg har bl.a. en venninne som har latt være å ta brystreduksjon fordi hun ville amme når den dagen kom. Dette bestemte hun for rundt 10 år siden, og er nå gravid med førstemann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå