Gå til innhold

Antibacs vei ned til 50-tallet


antibac

Anbefalte innlegg

Da var det på an igjen! Tredje gang med slanking, og denne gangen skal jeg være mye mer fokusert på kosthold.

Jeg har tidligere gått ned totalt 24 kg, i to omganger. Sist spiste jeg for lite i forhold til det jeg trente. Jeg trente høy puls 4-5 dager i uka, men spiste bare 1300-1400 kalorier om dagen. Det sier seg selv at når man forbrenner 500 kalorier på trening, er dette ALTFOR lite. Det endte med at jeg traff veggen, og siden da (dette er vel 8-9 måneder siden), har jeg hatt en utrolig rar tretthet hengende over meg. Legene finner ikke utav det, jeg håper det er noe som er "galt", slik at jeg kan fikse opp i det. Jeg klarer å komme meg opp, og gjøre dagligdagse ting, men jeg er alltid veldig trøtt. Det er ganske plagsomt...

Alt dette har gjort at jeg vegrer meg for trening. Jeg er redd for at hvis jeg begynner å trene igjen, så vil jeg slite meg helt ut, og ikke orke noe. Jeg har lyst til å begynne rolig da, ikke sånn som før. Kanskje trene rolig 2 dager i uka til å begynne med, trenger ikke være lenge en gang. Det går jo også an å gå litt mer i hverdagen, det har jeg ikke noe problemer med. Skal ta en prat med legen snart, både for å ta litt mer prøver men også for å nevne denne angsten jeg har. For det er det det er. Angst for helsa, angst for å ikke kunne gjøre det jeg har en stor lidenskap for her i livet HELE livet. Jeg tør ikke helt skrive hva lidenskapen min er her, da det er et ganske lite miljø, og jeg vil helst ikke bli kjent igjen. Ikke enda ihvertfall. Jeg har også store problemer med at det nå er HØST. Jeg sliter ganske mye med humøret om høsten, og føler meg ofte nedtrykt.

Uansett, jeg har meldt meg inn i Vektklubb igjen. Vektklubb er helt konge. Jeg har brukt det før ved de to andre "slankeperiodene" mine også. Legger inn mat i dagboka, mange sunne oppskrifter, flotte og inspirerende artikler. Nå etter en sommer med mye alkohol og veldig usunn mat, kjenner jeg meg motivert til å igjen gå ned. Kanskje ikke like rask nedgang som jeg har gjort før, men ned skal jeg ihvertfall.

Målet mitt nå er å gå ned ca 10 kg. Jeg har vel lagt på meg ca 6 kg bare i sommer og til nå (JA, jeg har omtrent BARE spist dritt og ikke bevega på meg). Tror grunnen til at jeg la på meg de 6 kg så fort, var fordi jeg gikk dem ned så fort. Gikk vel ned 6 kg på rett under 2 måneder.

Vekt: 66,7 kg (det var 1,5-2 kg mer for et par uker siden, ganske fornøyd med det i og med at jeg ikke har gjort en innsats i det hele tatt :fnise:)

Mål: 56 kg

Har ikke målt meg rundt livet enda, har ikke målebånd. Gjør det kanskje etter hvert.

Kommer til å bruke denne dagboken til å skrive om oppturer og nedturer, kanskje noen oppskrifter jeg har prøvd meg på? Jeg er ikke verdens beste kokk ;) Veiedag blir hver mandag!

Hvis folk har tips eller kommentarer, må dere gjerne komme med dem :)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...