AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 jeg har vært avhengig av nesespray i over 15 år og bruker dette daglig, flere ganger i døgnet. spesielt når jeg skal sove. når jeg ikke får "dosa" mi med spray blir jeg potte tett, får hodepine og føler jeg ikke får puste. har fått en slags allergi-nesespray av legen min som visstnok skal være bedre og "avvenne" meg fra Otrivin-produktene, men dette hjelper ikke. heller ikke saltvann etc... Er det noen som har erfaring med dette og vet om noe som hjelper? evt opersajon..? er virkelig avvhengig av faenskapen..og lyst til å kunne puste normalt via nesa uten problemer. Anonym poster: 029d8f3e98a13087a1d59a5f38e052a5
Fantomina Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er på avvenning nå. Etter ett og et halvt år på kjøret var oppe i fullt snørr hver gang jeg bøyde meg framover eller lå med hodet lavt, men har avvent meg til kun nesespray når jeg skal sove. Nå holder jeg på med ett nesebor om gangen. Har sprayet kun i venstre nesebor ved sengetid i fjorten dager, og i natt sov jeg første natt uten nesespray! Du må bare stålsette deg og godta at du blir snørrete og sliten. Bruk saltvannesespray selv om det ikke fungerer. Det smører nesen godt. Bruk også olje i nesen for å prøve å reparere de (sannsynligvis) tynnslitte slimhinnene.
Miss hønemor Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Hva med å redusere til barne spray og deretter gå over til saltvann etterpå 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er på avvenning nå. Etter ett og et halvt år på kjøret var oppe i fullt snørr hver gang jeg bøyde meg framover eller lå med hodet lavt, men har avvent meg til kun nesespray når jeg skal sove. Nå holder jeg på med ett nesebor om gangen. Har sprayet kun i venstre nesebor ved sengetid i fjorten dager, og i natt sov jeg første natt uten nesespray! Du må bare stålsette deg og godta at du blir snørrete og sliten. Bruk saltvannesespray selv om det ikke fungerer. Det smører nesen godt. Bruk også olje i nesen for å prøve å reparere de (sannsynligvis) tynnslitte slimhinnene. tipper alt av slimhinner er ødelagt...blir ikke snørrete heller. bare helt tett... komme meg til en spesialist da kanskje.... Anonym poster: 029d8f3e98a13087a1d59a5f38e052a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Hva med å redusere til barne spray og deretter gå over til saltvann etterpå Funker ikke for min del (ikke TS). Har vært avhengig av barnespray i flere år , greier ikke å gå over på saltvann/kortison. Anonym poster: fc1edb9c5b02042b7eb2fcb11ff5be0c
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Du må jo nesten bare slutte jeg vet hva du går gjennom. Man er skamtett i noen dager, så går det over. 1
Silkepiken Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg var avhengig i 5 år, brukte minst 3 flasker nesespray i uka. Klarte å slutte for ett år siden. Man må rett og slett bare kutte det ut. Det er helt jævlig, men etter ca 3 uker er man så og si over det. For meg så var det hemmende i hverdagen at jeg bare måtte slutte. Var avhengning av å snyte meg fem minutter før jeg brukte nesesprayen for å få virkning, og det er jo ganske stress når man gjør det hver annen time. Er fortsatt avhening av å snyte meg litt innimellom, men det er mye bedre, og nesesprayen er jeg kommet helt over. Og jeg kommer ALDRI til å spraye et eneste spray mer i hele mitt liv! 2
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Har du forsøkt MIRWANA NATURELL ? Jeg var avhengig av nesespray (Otrivin og Zymelin) i over 20 år. Siste årene 3-4 flasker i uken. Konstant tett og rennende nese. Legen forsøkte alskens allergi sprayer og tabletter uten virkning. Har støv og midd allergi så noe av årsaken til tettheten er jo det. Hadde forsøkt alle disse variantene av saltvanns oppløsninger på spray. Prøvde også å blande ut selv å bruke. Testet damp og rent vann også. Ingenting hjalp. Kunne fort gå en hel flaske på natten siden jeg gikk tett med en gang jeg la hodet på puta. Bygde opp med 3 puter for å få bedring. Hjalp veldig lite, så jeg ga opp helt i mange år. Så var det en apoteker som anbefalte Mirwana Naturell (Hadde kjøpt 3 flasker Otrivin på det apoteket de siste ukene så hun skjønte problemet)Dette påsto hun skulle hjelpe. jaja.. Jeg var sterkt i tvil og hadde ikke noe tro på det i det hele tatt. Men gjorde nå et forsøk. I starten skulle jeg skylle nesen med disse 3-4 spray i hver side for å "vaske" godt. Holde det inne så lenge jeg orket og blåse ut igjen. For så og spraye 1-2 i hver side etterpå for å holde åpent. Ble også anbefalt å ha det lit kjøligere på soverommet. Lufte før jeg skulle legge meg. Testet det også. Det ble 2 uker med god viljestyrke KUN med Mirwana Naturell. Da virket det faktisk. Merket ikke selv i starten at jeg begynte bruke mindre. Før en dag jeg hadde glemt flasken hjemme da jeg skulle på besøk (vanligvis har det bare vært å snu å hente i slike tilfeller) Nå er det 3 år sien ca. Er litt småtett av og til, men aldri så tett som jeg engang var. Har Mirwana liggende i tilfelle behov, men det kan gå lange tider før jeg har bruk for det. HÆRLIG MEN.... ved feiltagelse har mannen min av og til kjøpt andre merker. Eller andre varianter av Mirwana med tilsettning`s stoffer i. Da blir jeg enten tett med en gang eller får sår i og rundt nesen. Så for min del er det kun Mirwana Naturell som har hatt god virkning. Engang jeg ble forkjølet brukte jeg vanlig nesespray noen dager ALDRI MER,,, gikk ikke mange dagene før jeg var tilbake til den tette nesa og måtte ha ny runde med avvening 1 uke etterpå. Så en må vist nesten være rimelig konsekvent med dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå