Gå til innhold

Familiemiddag

Anbefalte innlegg

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Foreldre og søsken kommer på middag søndag (vi blir seks stk), og jeg vet enda ikke hva jeg skal lage til :klø: Har bl a servert moussaka tidligere, og jeg VET mamma kommer til å spørre etter dette igjen (gjorde nemlig STOR lykke) - men jeg kunne tenkt meg no annet jeg da. Litt vanskelig å komme opp med gode ideer da jeg ikke vil servere typisk 'mamma-mat' - kunne nemlig tenkt meg både lapskaus, fersk suppe e.l. selv, men vet at særlig mamma synes det er koselig å få servert noe hun ikke er ekspert på selv....

Noen som har gode tips til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Taco. Det har jeg laget til mamma og pappa, med stor suksess. Det er nemlig ikke noe de lager selv hjemme. Det var første gang pappa spiste noe som helst meksikansk og han holdt på å spise seg ihjel. Det er jo skikkelig kosemat som jo er totalt annerledes enn lapskaus og suppe.

Skrevet

Minestronesuppe? Det er kjempegodt og enkelt å lage til mange. også kan du ha revet parmesan ved siden av.

Amarone

Skrevet

Hører kanskje med til historien at jeg har unge foreldre (begge under 50) og yngstebroren min er 14 så de har blitt vel eksponert for annen mat enn kjøttkaker altså :wink: Kom kanskje ikke veldig godt fram i original-innlegget mitt. Vurderte å kanskje lage en pai eller no, det vet jeg er noe de ikke spiser ofte. Men er det flere forslag, tar jeg mer enn gjerne imot altså!!!

Skrevet

Tja, kanskje det Amarone? Du har ikke tilfeldigvis en oppskrift???

Skrevet

*Fondue er jo godt, og de fleste settene passer til 6 personer!!

Koselig er det også!! :Nikke:

*Ellers er wraps med kylling godt!

f.eks. denne:

http://www.toro.no/index.php?valg=oppskrif...698?print=true&

*Hva med pitapizza?!

Kjøp inn x-antall pita,

hakk opp løk,

paprika,

sopp,

mais,

litt stekt kjøttdeig,

pølse/skinke i terninger

lag en god tomatsaus

--> la alle lage sin egen lille pizza!!

Lykke til ! :)

Skrevet

Jeg foreslår cottage pie! Brun løk og hvitløk litt og ta det ut. Så bruner du karbonadedeig og har kjøttdeigen tilbake. Ha i noen spiseskjeer tomatpuré, en god dæsj worcestershiresaus, et laurbærblad, salt, pepper, paprikapulver, litt timian, et par gulrøtter i terninger, sellerirot i terninger, selleri i terninger, en håndfull frosne erter og en dæsj rødvinseddik (kan sløyfes). Hell over et par glass rødvin og la det koke inn. Hell så over noen dl med buljong, legg på lokk og la putre en times tid. Fisk ut laurbærbladet. Kok poteter som du moser med salt, pepper, revet muskat og litt melk og ha i 2 egg også. Fordel kjøttet i bunnen av en ildfast form og bre potetmosen over (her kan det være en fordel å begynne på kantene og fylle midten igjen til slutt). Pensle overflaten med smeltet smør (evt kan du drysse på revet ost) og stek ved 200 grader i ca 30 minutter.

Skrevet

Hei igjen - og takk for input!

Tenker jeg ender opp med baconrullet svinefilet, hasselback-poteter, wokede grønnsaker og blåost-saus. Ikke servert det til familien før, blir nok godt. Gleder meg allerede, sulten!!!

Skrevet

Jeg har ikke oppskrift her - men om du er interessert kan jeg legge ut en minestroneoppskrift i morgen.

Amarone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...