Gå til innhold

Penisen. Er den kun for barnas del?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dei lærde stridast vel om det i det heile tatt finnest eit g-punkt?

Det er jo ikke noen tvil om at det finnes et G-punkt. Det er jo bare å stikke fingeren opp i vagina, så merker man jo at den er der.

Mulig noen damer ikke har G-punkt, pga genetisk variasjon, men jeg kan ikke helt forstå at det skal være noe tvil om punktet finnes eller ikke.

Men jeg leste ett sted at G-punktet egentlig bare var slutten på klitoris jeg?

Altså man ser jo klitt tuppen, men at klitoris egentlig er såååå mye større men at den ligger skjult :)

Klitorisen er den delen som vokser og blir hodet på pikken hos menn, og prostataen er jo kobla til pikken, siden det er den som står for utløsningene, så jeg vil tro at de er kobla sammen hos jenter også, på en eller annen måte.

Klitorisen er vist ganske stor ja, og den går litt nedover lårene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise:

Men jupp - at noen kvinner ejakulerer henger sammen med fosterutvikling og rester av de delene som kunne blitt til 'manneutstyr'. Er ikke alle kvinner som kan ejakulere, og ikke alle får like mye sprut over det heller - avhenger av hvor mye av disse kjertlene som er tilstede.

Og hovedteorien om kvinners g-punkt er vel at det tilsvarer menns prostatakjertel?

Så vidt jeg husker av det lille jeg har lest om saken, så mener man at man har lokalisert en kjertellignende sak som ligner litt på prostata, og som er erektil og reagerer på stimulans. Omtrent som prostata gjør hos mange menn. Det er visstnok det som gjør at fenomenet "passive" homofile finnes. Dvs menn som (mer enn gjerne) lar seg penetrere analt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg leste ett sted at G-punktet egentlig bare var slutten på klitoris jeg?

Altså man ser jo klitt tuppen, men at klitoris egentlig er såååå mye større men at den ligger skjult :)

Klitoris er mye mer enn den lille knoppen som er synlig. Den fortsetter innover i kroppen og buer seg nedover på begge sider av skjeden. Jeg antar at det er en del av forklaringen på at det kan være så hyggelig å bli penetrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...