Gå til innhold

Penisen. Er den kun for barnas del?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du tar feil. Både dvergsjimpanser og delfiner har sex som det svir, uansett kjønn. Hvorfor iallverden skal to hanndelfiner pule hverandres pustehull, om det ikke var for nytelsens skyld?

Sannsynligvis er det enda flere arter som ikke følger den store kloke moralboka, når det gjelder sex. Les litt om forskningen her.

Jada, derfor jeg skrev så vidt jeg vet i parentes, hadde svakt i minnet at jeg har hørt det var noen få andre arter også...;)

Anonym poster: 042b8dcf7ce8bed1c2c937c277e83bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil. Både dvergsjimpanser og delfiner har sex som det svir, uansett kjønn. Hvorfor iallverden skal to hanndelfiner pule hverandres pustehull, om det ikke var for nytelsens skyld?

Sannsynligvis er det enda flere arter som ikke følger den store kloke moralboka, når det gjelder sex. Les litt om forskningen her.

Men hva med hunndelfinene da? For det er vel ingen stor hemmelighet at handterer gjerne føler nytelse i forbindelse med utløsning? Det å ha seg med hverandres pustehull er strengt talt ikke sex for nytelse slik som vi mennesker har, som sannsynligvis er grunnen til at mennene har såpass stor penis som de har...

Anonym poster: 042b8dcf7ce8bed1c2c937c277e83bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med hunndelfinene da? For det er vel ingen stor hemmelighet at handterer gjerne føler nytelse i forbindelse med utløsning?

Anonym poster: 042b8dcf7ce8bed1c2c937c277e83bf3

Det gjør de nok! Men når det gjelder "vanlig sex", kan man nok argumentere at det er noen dype reproduksjonsinstinkter som gjør at de har sex for "slektas skyld". Man kan ikke si at to hanndelfiner puler for å føre arten videre.

Det å ha seg med hverandres pustehull er strengt talt ikke sex for nytelse slik som vi mennesker har, som sannsynligvis er grunnen til at mennene har såpass stor penis som de har...

Anonym poster: 042b8dcf7ce8bed1c2c937c277e83bf3

Blåsehullpuling fører kanskje til mest nytelse for pulern, enn han som blir pult. Men hva vet vi egentlig? Kanskje pustehullet er en erogen sone? Dvergsjimpansene på sin side puler på tvers av både aldre og kjønnsgrenser, så der har sex helt tydelig en tilleggsfunksjon utover ren reproduksjon.

Tror damedelfinen koser seg ja. Det ser unektelig sånn ut.

Hvorfor holde seg til delfindamer?

Link.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør de nok! Men når det gjelder "vanlig sex", kan man nok argumentere at det er noen dype reproduksjonsinstinkter som gjør at de har sex for "slektas skyld". Man kan ikke si at to hanndelfiner puler for å føre arten videre.

Blåsehullpuling fører kanskje til mest nytelse for pulern, enn han som blir pult. Men hva vet vi egentlig? Kanskje pustehullet er en erogen sone? Dvergsjimpansene på sin side puler på tvers av både aldre og kjønnsgrenser, så der har sex helt tydelig en tilleggsfunksjon utover ren reproduksjon.

Hvorfor holde seg til delfindamer?

Link.

Delfinen er utrolig fasinerende:) Jeg lærte engang at de også var en av veldig få arter som "lekte" sammen i voksen alder, kun for gledens skyld. Som feks når man ser delfiner som lever fritt som hopper synkront bortover i vannflaten... Mulig at hunder også gjør det?....veldig off topic, beklager!

Mente for øvrig ikke at dyr generellt ikke nyter sex, men at de ikke har sex for nytelsens skyld.

Anonym poster: 1b962facfc2c0e6d1baf37a9b2af6d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Delfinen er utrolig fasinerende:) Jeg lærte engang at de også var en av veldig få arter som "lekte" sammen i voksen alder, kun for gledens skyld. Som feks når man ser delfiner som lever fritt som hopper synkront bortover i vannflaten... Mulig at hunder også gjør det?....veldig off topic, beklager!

Mente for øvrig ikke at dyr generellt ikke nyter sex, men at de ikke har sex for nytelsens skyld.

Anonym poster: 1b962facfc2c0e6d1baf37a9b2af6d92

Hunder leker i voksen alder fordi vi har avla dem, ulver gjør det ikke, men finnes div dyr som gjør det, flere otter arter gjør det, isbjørner liker å skli nedover snø kledde bakker. Elefanter leker med gjørme og vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, penis er der først og fremst for reproduksjon. Man får større sjanse for befruktning når sæden kan slippes ut så nær eggene som mulig.

Anonym poster: 5f06d8a77b16962e79d6161dad2d8a7b

Snakk for deg sjøl. Jeg er snart 50, og jeg har ikke brukt penisen min til reproduksjon en eneste gang. Men jeg har hatt mye gøy med den, allikevel. Jeg tror du burde åpne deg for alle de andre morsomme tingene man kan bruke en penis til. Det blir som en helt ny verden. Antar jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en lang post som sammenlignet vaginans og penisens anatomi osv. Gikk inn i forskjellige fordeler og ulemper, men så gadd jeg bare ikke mer, og droppa det hele.

What`s not to like? Jeg finner ingen downs med konseptet penis. Ingen ulemper så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange poster og ingen som har nevnt at penis er til for nytelse ennå?? Tror ikke det er gitt at penis ville ha forsvunnet om sæd kom fra munnen jeg. Morsom tanke da :fnise:

Tenk på hvordan kvinner er skapt - vi 'lager barn' med vagina, men likevel har vi klitoris som kun er til for å gi nytelse. :)

Dette med reproduksjon er mest en (mer eller mindre uheldig og uintendert) konsekvens av at man søker nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men jeg lurer på om homo erectus hadde tid til 3 timer med elskov i buskene, med tanke på alle løver og leoparder som ville spise dem.

Hey, homo ERECTUS? Gir ikke svaret seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alternativ teori. På det stadiet i menneskets utvikling når vi bodde i buskene og måtte passe oss for ville dyr, var ikke mannfolka så opptatt av kvinnens nytelse. Alfahannen tok for seg når det passet ham. :herremann: Dessuten er sex godt for kvinner også uten at de ejakulerer, så det er ikke slik at kvinner har null insentiv til å ha sex selvom de ikke får orgasme.

Jeg tror dette fokuset på busker og kjappiser er en avsporing. Det var også lange, og sikkert ganske kjedelig kvelder rundt leirbålet, der en lang hyrdestund helt sikkert var et kjærkomment underholdningsinnslag. De hadde hverken Jerry Springer eller Seinfeldt på den tiden, og hadde altså ikke annen moro enn den de lagde sjøl. Og som vi allerede har konstatert: Sex ER gøy. Hele vår seksuelle konstruksjon beviser det, egentlig. Erogene soner som ikke gir full uttelling før de er erigerte, økende følsomhet i store deler av kroppen med økende seksuell opphisselse. Samleiets forskjellige faser, og det faktum at kvinner får orgasmer først etter en periode som LANGT overstiger det som skal til for å fremkalle en mannlig ejakulasjon. Det KAN man jo få til ganske kjapt.

Jeg tror at da vi ble sosiale skapninger, så ble vi seriøst sexy. Mennesker er forsåvidt det mest sexy dyret på hele planeten. Vi har ingen fast paringstid, vi gjør det året rundt, 24/7, bare fordi det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, homo ERECTUS? Gir ikke svaret seg selv?

Det var før evolusjon fant opp svamplegeme, så de hadde kronisk ereksjon, og om man tar initialene i "kronisk ereksjon" får man "erectus" (om man blander inn litt bokstaver, og fjerner andre)... Derav navnet homo erectus. Dette har jeg sett, både i virkeligheten og på wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette fokuset på busker og kjappiser er en avsporing. Det var også lange, og sikkert ganske kjedelig kvelder rundt leirbålet, der en lang hyrdestund helt sikkert var et kjærkomment underholdningsinnslag. De hadde hverken Jerry Springer eller Seinfeldt på den tiden, og hadde altså ikke annen moro enn den de lagde sjøl. Og som vi allerede har konstatert: Sex ER gøy. Hele vår seksuelle konstruksjon beviser det, egentlig. Erogene soner som ikke gir full uttelling før de er erigerte, økende følsomhet i store deler av kroppen med økende seksuell opphisselse. Samleiets forskjellige faser, og det faktum at kvinner får orgasmer først etter en periode som LANGT overstiger det som skal til for å fremkalle en mannlig ejakulasjon. Det KAN man jo få til ganske kjapt.

Jeg tror at da vi ble sosiale skapninger, så ble vi seriøst sexy. Mennesker er forsåvidt det mest sexy dyret på hele planeten. Vi har ingen fast paringstid, vi gjør det året rundt, 24/7, bare fordi det er gøy.

apropos, kjenner vi til andre arter hvor hunkjønnet ejakulerer? Det kan jo tenkes at dette er en mutasjon som er blitt selektert på et senere tidspunkt fordi mannen faktisk foretrekker sex med kvinner som har en måte å vise at hun nyter samleiet på. (nå er jo alle egenskapene våre et resultat av mutasjoner, men du skjønner hvor jeg vil hen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos, kjenner vi til andre arter hvor hunkjønnet ejakulerer? Det kan jo tenkes at dette er en mutasjon som er blitt selektert på et senere tidspunkt fordi mannen faktisk foretrekker sex med kvinner som har en måte å vise at hun nyter samleiet på. (nå er jo alle egenskapene våre et resultat av mutasjoner, men du skjønner hvor jeg vil hen).

Njæ, jeg tror nærmest at det har en sammenheng med at vi alle sammen starter med det samme fysiske utgangspkt i fosterlivet. De fysiske forandringene som skaper gutter, skjer ikke før et godt stykke ut i svangerskapet, når fosteret utsettes for testosteron. Og mannlig og kvinnelig anatomi er temmelig identisk. Jeg vet ikke om du er kjent med fenomenet testosteron insensitivitet. Det er en pussig mangel hos noen fostere: Cellene deres reagerer ikke på testosteron, og som resultat av det fortsetter de å utvikle seg til jenter, til tross for at de har et y-kromosom og burde blitt gutter. Ofte oppdages ikke tilstanden før de i voksen alder forsøker å bli gravide, og oppdager at de mangler eggstokker.

Anyway, det var kanskje en avsporing. Men siden vi er anatomisk så like, og så mye av kroppens vev er ferdig differensiert og på plass før "kjønnskiftet" begynner, så antar jeg nesten at kvinner også har de samme musklene og mye av de samme kjertlene som vi menn har. Mesteparten av ejakulatet skriver seg jo fra diverse kjertler, bla prostata. Selv steriliserte menn ejakulerer. Og anatomien til klitoris har mye til felles med penis og tilhørende herligheter. Så kanskje det er så enkelt som at vi er mye mer like enn vi ofte tror. Det er bare MENTALT at damer virker som de kommer fra en annen planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Njæ, jeg tror nærmest at det har en sammenheng med at vi alle sammen starter med det samme fysiske utgangspkt i fosterlivet. De fysiske forandringene som skaper gutter, skjer ikke før et godt stykke ut i svangerskapet, når fosteret utsettes for testosteron. Og mannlig og kvinnelig anatomi er temmelig identisk. Jeg vet ikke om du er kjent med fenomenet testosteron insensitivitet. Det er en pussig mangel hos noen fostere: Cellene deres reagerer ikke på testosteron, og som resultat av det fortsetter de å utvikle seg til jenter, til tross for at de har et y-kromosom og burde blitt gutter. Ofte oppdages ikke tilstanden før de i voksen alder forsøker å bli gravide, og oppdager at de mangler eggstokker.

Anyway, det var kanskje en avsporing. Men siden vi er anatomisk så like, og så mye av kroppens vev er ferdig differensiert og på plass før "kjønnskiftet" begynner, så antar jeg nesten at kvinner også har de samme musklene og mye av de samme kjertlene som vi menn har. Mesteparten av ejakulatet skriver seg jo fra diverse kjertler, bla prostata. Selv steriliserte menn ejakulerer. Og anatomien til klitoris har mye til felles med penis og tilhørende herligheter. Så kanskje det er så enkelt som at vi er mye mer like enn vi ofte tror. Det er bare MENTALT at damer virker som de kommer fra en annen planet.

:fnise:

Men jupp - at noen kvinner ejakulerer henger sammen med fosterutvikling og rester av de delene som kunne blitt til 'manneutstyr'. Er ikke alle kvinner som kan ejakulere, og ikke alle får like mye sprut over det heller - avhenger av hvor mye av disse kjertlene som er tilstede.

Og hovedteorien om kvinners g-punkt er vel at det tilsvarer menns prostatakjertel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hovedteorien om kvinners g-punkt er vel at det tilsvarer menns prostatakjertel?

G-punktet, og det som gjør at damer kan sprute, er den samme delen som blir til prostata hos menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

G-punktet, og det som gjør at damer kan sprute, er den samme delen som blir til prostata hos menn.

Men jeg leste ett sted at G-punktet egentlig bare var slutten på klitoris jeg?

Altså man ser jo klitt tuppen, men at klitoris egentlig er såååå mye større men at den ligger skjult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...