Gå til innhold

Penisen. Er den kun for barnas del?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har menn penis kun fordi den skal brukes til for å lage barn? Er i hvertfall det jeg alltid har trodd. Hva hvis menneskene var skapt (eller laget, utviklet eller hva man velger å kalle det) litt anderledes, hva om det f.eks var mannen sitt spytt som var sæd. Da ville vel det bli brukt oralsex for å få dama gravid. Ville da mannen bli skapt med en penis da også? Eller ville han like godt hatt mus (eller jentetiss så slipper noen å tro det er levende mus det er snakk om) han også, kanskje uten vagina, men et hull for å tisse med bare? Nå er jo jeg jente da, men føler egentlig at, er det ikke mer praktisk å ha mus egentlig?

Joda, jeg vet at innlegget er rart da, men spøt for det.

Anonym poster: 3f0c1393c7e8cf84c1913e82c9137248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så søt du er :blomst:

Den er sikkert laget for flere ting enn bare barn, vil jeg tro ;) Her dukket det opp noe jeg aldri har tenkt tanken på før selv, hehehe :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, penis er der først og fremst for reproduksjon. Man får større sjanse for befruktning når sæden kan slippes ut så nær eggene som mulig.

Anonym poster: 5f06d8a77b16962e79d6161dad2d8a7b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg lagde en lang post som sammenlignet vaginans og penisens anatomi osv. Gikk inn i forskjellige fordeler og ulemper, men så gadd jeg bare ikke mer, og droppa det hele.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg tenker akkurat det samme!! Sa det faktisk til samboeren min da han prøvde seg på noe hokuspokus i går! Det vil si at jeg ikke var helt i samme humør som ham :fnise:

MEN.. jeg ville gjerne hatt en snabel for å gjøre ett lettvindt toalettbesøk! Så den kan jo være praktisk på flere områder!

Anonym poster: fb4ba10815283d0351b6a0a3c8551483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Vel, men menn tisser jo og leiker med den også, så det er på en måte et redskap som kan brukes til så mangt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

De andre tetrapod landdyrene(altså amfibier, reptiler og fugler, pluss visse pattedyr) hare bare en opening, som heter Kloakk openingen, den funker til alt, avføring, urin og reproduksjon. Er egentlig bare et høl.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penis er i stor grad knyttet mot reproduksjon. Denne blir hard og større ved ereksjon, og spermiene kan da (som nevnt tidligere i tråden) ejakuleres så nærme eggene som mulig.

Genene våre er i stor grad interessert i å reprodusere seg selv, derfor har evolusjonen før til at ting som fremmer reproduksjon blir favorisert og utviklet.

Størrelsen på penis er nok irrelevant for dette formålet, så lenge den kommer inn i vagina. Kvinnens anatomi er også organisert slik at spermiene blir ført mot egget ved en orgasme.

Penis brukes også til å tisse med, som du sier TS.

Forsåvidt ville det vært litt rart om spermiene skulle reise hele veien fra testiklene til munnen.

Anonym poster: 3e31bfa7fdf33336449ccb3242456cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre tetrapod landdyrene(altså amfibier, reptiler og fugler, pluss visse pattedyr) hare bare en opening, som heter Kloakk openingen, den funker til alt, avføring, urin og reproduksjon. Er egentlig bare et høl.

Det stemmer med en åpning. Disse dyrene kalles ofte kloakkdyr, og sexen deres kalles "kloakkyss". Denne åpningen brukes til defaksjon og reproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det stemmer med en åpning. Disse dyrene kalles ofte kloakkdyr, og sexen deres kalles "kloakkyss". Denne åpningen brukes til defaksjon og reproduksjon.

Det skal sies at noen få fugler har penis som ender og andre andedyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange poster og ingen som har nevnt at penis er til for nytelse ennå?? Tror ikke det er gitt at penis ville ha forsvunnet om sæd kom fra munnen jeg. Morsom tanke da :fnise:

Tenk på hvordan kvinner er skapt - vi 'lager barn' med vagina, men likevel har vi klitoris som kun er til for å gi nytelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger den noe andre formål en å lage barn da? Er ikke det viktig nok? Forøvrig er penisen praktisk når man skal urinere, men bare vipper den ut. Den er kanskje mer utsatt enn en vagina, for den er "utenfor", men den er som regel trygg.

Mange poster og ingen som har nevnt at penis er til for nytelse ennå?? Tror ikke det er gitt at penis ville ha forsvunnet om sæd kom fra munnen jeg. Morsom tanke da :fnise:

Tenk på hvordan kvinner er skapt - vi 'lager barn' med vagina, men likevel har vi klitoris som kun er til for å gi nytelse. :)

De gir nytelse slik at mennesker skal ha lyst til å lage barn.

Anonym poster: 011f68d1c1f7d6776f6dfc171d2b0c23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ville ikke menn da kanskje hatt nytelse et annet sted? Kanskje klitoris på dem også eller noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir nytelse slik at mennesker skal ha lyst til å lage barn.

Anonym poster: 011f68d1c1f7d6776f6dfc171d2b0c23

Og likevel får flertallet av kvinner aldri orgasme vaginalt, men lyst til å lage barn har de likevel.

Men ville ikke menn da kanskje hatt nytelse et annet sted? Kanskje klitoris på dem også eller noe?

Kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temaet er snodig, det er jeg enig i, men samtidig fullt mulig å diskutere ut fra et biologisk/evolusjonsmessig standpunkt; der feilet du stort.

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskaper blir jo selektert i forhold til om det øker eller reduserer sjansen til å skaffe seg avkom, og indirekte gjennom om egenskapen bidrar til økt levedyktighet (og dertil større sjans for mange avkom).

Enkelt sagt: Hvis kvinner hadde foretrukket en stor penis (selvom denne ikke hadde noen rolle i reproduksjon), ville penisene fortsatt å eksistere. Det er jo mange eksempler på egenskaper med kun estetisk verdi i dyreriket. Se bare på påfuglen :blomst:

Dagens mann ble jo ikke "skapt", han ble utviklet av dere kvinner gjennom tusenvis av år hvor hver enkelt av dere hoppet til køys med en mann som hadde egenskaper dere fant attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Egenskaper blir jo selektert i forhold til om det øker eller reduserer sjansen til å skaffe seg avkom, og indirekte gjennom om egenskapen bidrar til økt levedyktighet (og dertil større sjans for mange avkom).

Enkelt sagt: Hvis kvinner hadde foretrukket en stor penis (selvom denne ikke hadde noen rolle i reproduksjon), ville penisene fortsatt å eksistere. Det er jo mange eksempler på egenskaper med kun estetisk verdi i dyreriket. Se bare på påfuglen :blomst:

Dagens mann ble jo ikke "skapt", han ble utviklet av dere kvinner gjennom tusenvis av år hvor hver enkelt av dere hoppet til køys med en mann som hadde egenskaper dere fant attraktive.

Sant nok, men jeg lurer på om homo erectus hadde tid til 3 timer med elskov i buskene, med tanke på alle løver og leoparder som ville spise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Er det ikke noe med det at menn har en slags "ramme" på to og et halvt minutt, med mindre de trener seg opp til å komme senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...