AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Hei! Jeg drar på alene-tur til Barcelona i starten av november. 4 overnattinger. Jeg kan litt spansk og har vært en del i Spania før, men aldri i Barcelona. Har dere noen tips til hva man MÅ se/shoppe/spise/gjøre der? Elsker også små bortgjemte cafeer og alt som er lokalt og annerledes. Alle tips tas imot med takknemlighet :D Anonym poster: 0f69620fa5977710fdf6300f934b059e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke rakk over så mye da jeg var der i fjor sommer, men jeg har da noen få tips å komme med! Strendene der er veldig fine, men det blir nok for kaldt for badeferie i november! Likevel: Barceloneta beach er fin. Passeig de Gracia er en fin shoppinggate. Finere område generelt. La Rambla(den kjente turistgaten) er VELDIG oppskrytt. Ikke er det noe fint der, ingenting å se eller gjøre. Kan sikkert være greit å ha gått der, men det er egentlig nada. Ble stoppet av mange ekle personer der, og snakket med flere nordmenn på samme tur som hadde blitt rundstjålet på La Rambla. Barcelona er den byen i Europa med flest tyverier, så vær EKSTREMT påpasselig med tingene dine. Gjem verdisaker som penger, kamera og mobil. Ikke gå med det i hendene med mindre du skal ta bilder, og hold GODT fast. Sagrada Familia er denne kirken deres som aldri blir ferdig (), men er jo en turistattraksjon. Camp Nou er Barcelona's fotballstadion. De har turist-busser i byen, tre ulike tror jeg, som går over forskjellige områder av byen. Litt dyrt, men kan anbefales! Ellers er Barcelona en veldig fin by. Ble skuffet over maten der, men det var jo helt greit! Kos deg masse!! Anonym poster: 3224b5fa37fc5be0c76197f76a12761c 1
Binta Ba Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Gå inn i smågatene ved siden av Rambla, turiststripa. Det er ufattelig mange små butikker med håndlagede og importerte ting, til rimelige priser. Du finner plakater, smykker, klær, hatter, sko osv, og de som eier butikkene var i iallefall i mitt tilfelle utrolig koselige. Jeg elsker de smågatene.. 1
Gjest padawan Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Sjekk denne tråden og denne siden så får du mange tips.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for tips alle sammen :D Skal huske å ta vare på tingene mine, visste ikke at det var kjent for mye kriminalitet! Anonym poster: 0f69620fa5977710fdf6300f934b059e
lillemeg90 Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Casa battlo og parc guell anbefaler jeg;) of når du først er der må du nesten en tur innom happy pills;) morsom godteributikk:) http://design-milk.com/happy-pills/
Sails Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Picasso Museumet er absolutt verdt en titt. Var i hvert fall høydepunktet ved turen når jeg var der i fjor sommer.
Mie Marie Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Noen som har vært i Barcelona i nov og kan tipse litt om hvilke klær en skal pakke med seg ifht været? Ser på yr.no at det er alt fra 15-23 grader der nå så vil det tilsvare vår/sommer her hjemme? Varmer sola mye i november?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Noen som har vært i Barcelona i nov og kan tipse litt om hvilke klær en skal pakke med seg ifht været? Ser på yr.no at det er alt fra 15-23 grader der nå så vil det tilsvare vår/sommer her hjemme? Varmer sola mye i november? Har snakket med en som bor der nede. Hun sa at det var ganske kaldt der nå, rund 13-15 på dagen. Du må gå med bukse og en høst-jakke. Kan bli litt varmere om det er strålende sol, men beregn deg på tidlig høstt Anonym poster: 0f69620fa5977710fdf6300f934b059e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå