Gå til innhold

Grinerbitersamfunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er så mange så sure i dagens samfunn? Spør man noen om noe så gidder dem ikke å stopper for å svare de svarer fort, mens de løper av gårde. Folk gidder ikke å holde opp døra når de skal inn og ser at det er en rett bak dem og lista fortsetter.

Nå går søstra mi på ungdomsskolen og hun har fått i oppgave og selge diverse småting. Det er jo så og si helt umulig. Folk slenger i gjen døra når de ser henne før hun en gang har åpnet munnen, står hun på butikken så er det flere som ikke svarer, mange slenger ut et surt nei mens de går forbi uten å se på henne. Jeg var i samme situasjon på ungdomsskolen så vet hva hun går i gjennom for jeg opplevde det samme. Greit at dem ikke skal ha, kan jo ikke tvinge dem, men hvorfor ikke svare litt mer høffelig?

Hvorfor er det sånn i dag?

Anonym poster: 6516d42f1fa660269da314c5ae0d9993

Videoannonse
Annonse
Gjest Disguise
Skrevet

Tror det har noe med telefonselgere som ringer i tide og utide. Folk er bare dritt lei av alt sånn "Hei vil du kjøpe?" mas.

Skrevet

Nei, si det. Jeg reagerer på det samme.

( Og at på jobb når jeg sier Hei, ser de bare bare dumt på meg..normal folkeskikk? Neh. )

Skrevet

Tror det har noe med telefonselgere som ringer i tide og utide. Folk er bare dritt lei av alt sånn "Hei vil du kjøpe?" mas.

Enig. Hvis folk er interessert i noe, så kjøper de det. Ingen liker å bli mast på. Når det er sagt, synes jeg det likevel er på sin plass å svare høflig "nei takk".

Når det gjelder de andre tingene du nevner, TS, er jeg enig i at det er egoistisk og til tider frekk oppførsel. Kan legge til alle de som presser seg inn i bussen før folk har fått mulighet til å gå av - IRRITERENDE!

Anonym poster: a8e216e8ecd1926f9800bc4c9da3b7af

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også vært nødt til å plage folk i regi av skolen, vi var ikke nødt til å selge ting men vi måtte plage folk ved å tigge penger. Jeg hatet det. Alle ungene gikk selvsagt i samme område, og folk ble rimelig lei av maset etterhvert.

De gretne folka som går forbi søstera di, svarer surt o.l har kanskje fått nøyaktig det samme spørsmålet et dusin ganger tidligere den dagen. Det er ikke rettferdig å la det gå ut over søstera di, men de som deler ut disse oppgavene burde virkelig tenke seg om. Det er deprimerende å hele tiden få sure "nei", dører smelt i trynet, oppgitt stønning og blikk som kan drepe, og det er ikke rettferdig å la elevene måtte gjennomgå slikt. Trenger de penger får de heller finne på noe annet.

Anonym poster: e2bcca95e1d3a2d5cce62e2e230e39cd

Skrevet

Folk får ikke en umiddelbar gevinst av å smile og være hyggelig, derfor gidder de ikke gjøre en innsats. Trist egentlig. Men når det gjelder folk som kommer på døra og selger ting, er det en stor forskjell. Det er faktisk utrolig irriterende å få folk på døra hele tiden. Nå etter jeg flyttet til en større by er det stadig folk på døra mi som skal selge ting. Hvis jeg trenger noe oppsøker jeg et utsalgssted. De ungene kunne hatt boder på kjøpesenter eller lignende og solgt loddene sine i stedet for å banke på dørene rundt omkring.

Skrevet

Jeg har blitt veldig opptatt av å fremstå som høflig når jeg er ute blandt folk fordi jeg har fått høre at jeg kan se litt skummel ut og jeg har ofte opplevd at folk blir skikkelig overrasket/ser rart på meg hvis jeg holder opp dører for dem eller sier "da ble det din tur!" til nestemann i minibankkøen, osv.. rart det der, er jo nesten så man ikke gidder å være høflig likevel, ond sirkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...