AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg og min kjæreste ønsker oss en liten ferietur hvor vi kan nyte god mat, herlige dager på stranden og litt shopping (helst ikke med skyhøye priser!) Begge er glad i sol og varme og bading så en kombinasjon av en badeby med masse fin arkitektur og mye spennende å oppleve ville absolutt vært noe begge kunne likt Reisen blir altså på vår - sommerparten Det må være en by med litt liv siden begge er 19 år. Da er spørsmålet bare HVOR man skal dra?! Det finnes så mange muligheter! Vi har disse under vurdering: Frankrike - Cannes, Nice.. Spania - Barcelona, Madrid.. Italia - Roma, Riccione.. Noen som kan gi si oss om hvem av disse stedene vi burde velge, eller kanskje har andre forslag til hvor vi burde reise? Takker for alle svar! Anonym poster: aedca8ceb256bedf4a3cf49af0da0e37
lillemeg90 Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg villevalgt barcelona:) fantastisk by med både bademulighet, shopping, uteliv og arkitektur. Roma er en flott by, men der må du ta tog en halvtime for å komme til stranden. Skal til nice om noen uker, så kan ikke svare på hvordan det er der enda;) Men anbefaler virkelig Barcelona. Har selv vert der på kjærestetur:)
Binta Ba Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg elsker Barcelona. Man finner mange billige hoteller rundt omkring, det er flust med smågater langs rambla hvor de har aaalt mulig, til en billig penge, og det er ikke langt til stranda derfra heller. Men, jeg ville holdt meg til alle smågatene rundt fremfor Rambla. Men så er jeg ikke glad i turistbutikker heller..
freddy Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg ville også valgt Barcelona ut ifra de kriteriene du beskriver!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Vi tenkte vel å reise rundt vår sommerparten som sagt Ikke helt bestemt ennå! Men hvordan er det å reise til Barcelona i f.eks. April-Mai da? Vil ikke at det skal være for kaldt til å bade der. Anonym poster: da0ddd25c1987268eadb6584a50d4722
Binta Ba Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Vi tenkte vel å reise rundt vår sommerparten som sagt Ikke helt bestemt ennå! Men hvordan er det å reise til Barcelona i f.eks. April-Mai da? Vil ikke at det skal være for kaldt til å bade der. Anonym poster: da0ddd25c1987268eadb6584a50d4722 Satt akkurat og så på bilder fra Mai i Barcelona for to år sida, og da bada jeg..men aner ikke om det er vanlig på den årstida.
*Vilje* Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Barcelona! Nice/Cannes er dyrere steder og ikke helt stedet for folk på 19 år synes jeg. Roma er som sagt i innlandet og et stykke unna fine badebyer. For meg var Roma også en nedtur etter å ha vært i endel andre europeiske storbyer.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Hvorfor er folk så for Barcelona egentlig?` Hva er så spesielt med Barcelona som eventuelt andre steder ikke har? Anonym poster: da0ddd25c1987268eadb6584a50d4722
freddy Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Barcelona er ganske enkelt det beste alternativet av de som TS har listet opp pga. en kombinasjon av storby, strand, arkitektur, shopping og uteliv! Som en god nr. 2 ville kanskje foreslått Lisboa, eller Gdansk. Og hadde det vært et pensjonistektepar som hadde lurt på storbyferie ut ifra helt andre ønsker, så hadde det vært masse andre spennende, flotte byer å forslå også!
FruLuna Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 Hvis du vil ha flere forslag, så vil jeg anbefale Valencia. Der har man både by og strand, masse fin arkitektur og det er ikke så mye turister som i Barcelona (som også er en veldig fin by). Gode shoppingmuligheter og natteliv er det også 1
Gjest mari kontrari Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Stemmer også for Barcelona. Mai kan være varmt og fint, men det kan også være kaldt - det er litt som sommer i Norge, føler jeg, helt uforutsigbart. Sett bort i fra det har Barcelona fine shoppingmuligheter, fantastisk arkitektur og masse gode kulturtilbud. Og du kan bokstavligtalt spise deg gjennom byen om du ønsker det. Søk for eksempel opp kafeer og restauranter som serverer pintxos (?), så vidt jeg husker en baskisk tradisjon, der man plukker ulike småretter (festet med tannpirker) og betaler for antall tannpirkere man har på fatet når man vil videre. Utmerket når man bare vil ta en pause med et glass og en smakebit på vei gjennom gamle bystrøk.
lillemeg90 Skrevet 8. oktober 2012 #13 Skrevet 8. oktober 2012 Vi tenkte vel å reise rundt vår sommerparten som sagt Ikke helt bestemt ennå! Men hvordan er det å reise til Barcelona i f.eks. April-Mai da? Vil ikke at det skal være for kaldt til å bade der. Anonym poster: da0ddd25c1987268eadb6584a50d4722 Var i barcelona i april, da var det ikke badetemperatur:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå