Gjest Lurer Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hei. Beklager langt innlegg! Håper noen orker å lese og svare!! Jeg har ikke hatt regelmessig menstruasjon før, men nå har jeg fulgt med på menstruasjonssyklusen min i 1 år, og vet ca hva som er MAKS tid på "overtid". Alt fra 4,5-5 uker ca har vært vanlig. Det har gått opp og ned. Jeg hadde tidligere en periode da jeg stresset veldig, og da gikk det litt over 5 uker før jeg fikk menstruasjon, men tror det var pga stress. Synes å huske at jeg testet en gravitest, og at den var negativ, derfor konkluderte jeg med stress (var ikke abort da altså). Jeg har trent litt den siste mnd. Ikke veldig hardt, vil jeg si, men jeg har prøvd å gå ned i vekt. Har vel mistet endel vann og gått ned kanskje rundt 4-5 kg maks. Jeg lest at hard trening kan gjøre at menstruasjonen uteblir, men det har jeg aldri opplevd tidligere, selvom jeg har presset meg hardt flere ganger i løpet av livet. Synes også det virker skummelt. Jeg er ikke i god form, så jeg tenkte på dette med at jeg har trent da, kan det gjøre at mensen uteblir? Jeg har begynt å gå endel, har gått hver dag, og 3 ganger i uken har jeg gått et par km, trent intervalltrening med 1-2 løpeintervaller, trent styrke da jeg kom hjem og sånne ting. Men har ikke vært helt utslitt! Og det har jeg vært tidligere, uten at det (som jeg husker) har påvirket menstruasjonen.. så synes dette er merkelig. Nå har ikke jeg tatt en gravitest enda, har hatt ubeskyttet samleie, men det er lenge siden (flere uker), og det har jeg hatt mange ganger tidligere uten at det har skjedd noenting. Jeg sluttet på ppiller høsten 2010, siden da har jeg hatt problemer med å bli gravid (ikke det at jeg har prøvd veldig, men virker som det har forskrudd systemet litt, har lest det også at det kan ødelegge i noen år etterpå). Rett etter pilleslutt ble jeg gravid, og det ble en spontanabort i uke 6-7. Legen sjekka, var ikke noe igjen der inne osv. Har ikke brukt hormonell prevansjon siden. Men da hadde jeg jo gått og ventet på menstruasjon slik som nå, den eneste forskjellen var vel at jeg hadde utrolig lyst på spesielle ting, maten smakte ekkelt osv. Jeg synes ikke maten smaker ekkelt (men jeg er forkjøla da!), og jeg har ikke lyst på spesielle ting. Vel, kanskje litt, men det hender jo.. De siste ukene: Nå, de siste ukene, har jeg vært veldig kvalm, har holdt på å kaste opp osv, har ekstremt ømme bryster, har vekslet mellom hard og løs mage, har hatt mye luftproblemer (men jeg har drukket brus i helger o.l.) har menstruasjonssmerter noen ganger pr dag (dvs jeg får sånne perioder med smerter, noen ganger litt vage, andre ganger slik at jeg har tenkt at "nå kommer mensen enten idag eller i morgen), jeg har fått litt utflod, det har jeg ikke pleid å ha, jeg er sliten (men jeg er forkjøla!), og er sur, men det pleier jeg å bli når jeg skal ha mensen. Kan det bare være at mensen bare hopper over denne gangen? Hva synes dere virker sannsynlig mtp at jeg ikke har blitt lett gravid tidligere? Jeg synes det er så skummelt å tenke på at en test evt. kan være negativ. Hva er det da liksom? Har vondt i magen, er kvalm, føler meg dårlig osv. Må jeg til legen da? Hvor mange tester burde jeg ta? Jeg vet at hvis den er positiv, er den det, men har hørt at den kan være negativ og at det kan være feil. Sist jeg var gravid, testet den positivt på 1. test. Føler meg liksom ikke gravid heller.. Men er kanskje litt oppblåst. Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, føler meg kanskje litt redd og ensom, vil vite hva andre tenker og har erfart.. Håper noen svarer altså!!
lillemeg90 Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ville tatt en test som du sier, og hvis den ikke er positiv ville jeg kontakte legen. Uansett mdet bare er for en sjekk. Det er ikke helt normalt å gå så lenge uten menstruasjon:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå