Gå til innhold

opphold på sykehus i skoletiden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går på universitet, har blitt gravid noe som ikke var planlagt. Både meg og min kjæreste har snakket sammen og vi velger abort. Har barn fra før av og økonomien og div er ikke stabilt, så det passer rett og slett ikke med flere barn nå.

Det jeg lurer på er hvordan går det som fravær når man skal være på sykehuset, det blir vel som gyldig fravær med at man får med seg skriv fra sykehuset?

Har innformert læreren om dette å venter på svar.

Anonym poster: c0abcf16ebba7b32ab33dcff93de34a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vi har obligatorisk oppmøte så hjelper det ingenting med legeattest. Er man borte så er man borte, men vi kan ha 20% fravær.

Hør med universitetet ditt hvordan dette gjøres.

Normalt er det ikke snakk om så mange dager når du skal ta abort. Men ca 3 dager bør du beregne. Det er også avhengig om du velger kirurgisk eller medisinisk abort.

Anonym poster: f423dfea6622d1d031728ea7ac6acacd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel også litt an på universitetet, men det ville jo vært merkelig dersom man ikke møter noen forståelse for et sykehusopphold liksom. I fremtiden vil jeg for øvrig råde dere til (annen) prevensjon, så slipper du å risikere mer fravær + alt det andre som potensielt følger med en abort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel også litt an på universitetet, men det ville jo vært merkelig dersom man ikke møter noen forståelse for et sykehusopphold liksom. I fremtiden vil jeg for øvrig råde dere til (annen) prevensjon, så slipper du å risikere mer fravær + alt det andre som potensielt følger med en abort

Jeg er helt enig, men hos oss (er en høyskole) så er det ingen forståelse. Noe som er veldig frustrerende. Gleder meg til jeg er begynner å jobbe for da kan jeg faktisk være syk, men på ingen måte utnytte systemet.

Men det er nok forskjeller ja, godt er det.

Anonym poster: f423dfea6622d1d031728ea7ac6acacd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg hadde fråvær frå obligatorisk oppmøte på høgskule pga sjukehusopphold fekk eg godkjent uten problem :) Du har rett på helsehjelp...om det så er i skuletida...

Endret av Emas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når eg hadde fråvær frå obligatorisk oppmøte på høgskule pga sjukehusopphold fekk eg godkjent uten problem :) Du har rett på helsehjelp...om det så er i skuletida...

Det er klart man har rett på helsehjelp. Men skolen behøver ikke å godta det som godkjent fravær fordet.

Men jeg er helt enig at det bør være sånn at en legeerklæring burde gi godkjent fravær, men sånn er det ikke hos oss.

Anonym poster: f423dfea6622d1d031728ea7ac6acacd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Skjønner ikke helt opplegget jeg da,får du en dag med fravær tar du bare vare på dokumentasjonen og refererer til dette ved evt.spørsmål ang fraværet,har ikke vært noe problemer rundt dette for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket meg litt uklart, ein har rett på godkjent fravær ved skukehusopphold, uansett grunn! Det fekk i allefall eg beskjed om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et sykehusopphold med sykmelding for 14 dager etterpå (hadde vært gjennom en stor operasjon). Jeg fikk ikke godkjent fraværet på de dagene som var obligatoriske, så jeg måtte møte opp på skolen før jeg egentlig var helt frisk. Dette er på høgskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vårt studium var det lite obligatorisk, men på de dagene som faktisk var det så hjalp det ikke uansett hvilken grunn man hadde for å være borte. Var man borte, måtte man ta det igjen med neste kull. Dette var ting som var helt essensielt å få med seg, så det var ikke for å være kjipe de hadde den regelen.

Anonym poster: 2d4574bfa50f4828a8d71dcdc0cbff58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...