AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Dette kommer til å høres ut som et skikkelig syteinnlegg, men prøver likevel; Jeg er en jente på 16 som sliter med selvtilliten på grunn av nesa mi. Er stort sett fornøyd med resten av kroppen, men likevel klarer jeg ikke komme over hvor mye jeg mistrives med nesen min. Noe av det som gjør det, er at jeg ofte går og lurer på om andre legger merke til at jeg har en stor nese. Den er ikke stor og klumpete, men lang og spiss - veldig skandinavisk, kan man vel si. Har prøvd så lenge å jobbe med det og tenke at den er helt fin og at andre ikke legger merke til det, men det virker ikke som om det hjelper. Jeg tror at det som først gjorde meg oppmerksom på det var at broren min kommenterte at jeg har "pappas nese" (den er lang og spiss), og senere har lillesøsteren min kommentert at nesa "bøyer seg når jeg snakker".. Ja, det er jo sånn at litt lange neser krummer seg litt når man snakker og smiler og sånt.. Huff, jeg er så lei av å hele tiden tenke på nesa mi. Det føles så teit og unødvendig, og likevel klarer jeg ikke å la være! :/ Anonym poster: ba39cea71d6cbaf16928754a890cdfd2
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Jeg føler det samme, herrgud, den første som sa det rett til meg var på begynnelsen av ungdomsskolen der jeg var en lett mobbeoffer, og broren min har før kommentert den og hvordan den ser ut og sånn, men jeg har ikke brydd meg siden det er broren min og han kommer til å kommentere alt jeg gjør, og i fjor som er 1 vgs sa en jente til en annen rett foran meg at nesen min var rar og spiss osv. jeg har ikke sett noen som har en sånn nese som meg og jeg har null selvtillitt på grunn av nesa, når jeg ler eller når folk ser på meg blir provosert og ser mest mulig bort fra folk. Når jeg ser en jente med en stygg nese tenker jeg "så glad jeg ikke er henne", men så ser jeg i speilet at jeg har akkurat hennes nese og enda verre. Neste år som er 2013 i sommeren når jeg er 18 skal jeg ta neseoperasjon og det gleder jeg meg til. Jeg har spart masse penger og skal sannsynligvis jobbe mer før operasjonen hvis jeg finner jobb. Så hvis du ikke er fornøyd ta en operasjon som meg hvis du har muligheten. :-)
Gjest Jente 17 Skrevet 25. desember 2012 #3 Skrevet 25. desember 2012 Jeg skrev det innlegget over og jeg skal ta operasjon i februar 2013 som jeg gleder meg masse til, skal gjøre det i utlandet foressten. Har ikke vært på konsultasjon men jeg skal gå dit og dagen etter blir det operasjon jeg er sinnsyk spent.
Gjest Jente 17 Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 I dag kan jeg si at jeg er mest usikker på nesa mi enn noen gang, det hindrer meg i å snakke med en gutt jeg liker fordi jeg bryr meg mer og mer om nesa mi, før brydde meg ikke selv om jeg fikk kommentarer men så etter hvert hatet jeg meg selv, operasjonen vil forandre meg fysisk men mest av alt psykisk. - Jente 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 Jeg lover dere som er misfornøyde med nesen deres over at når dere er 25+ så kommer dere ikke til å kaste en tanke på den engang, for den er antageligvis ikke så ille som dere vil ha det til! Anonym poster: 2b896b0d39fe0d5749e5b4e80486ae8f
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Jeg lover dere som er misfornøyde med nesen deres over at når dere er 25+ så kommer dere ikke til å kaste en tanke på den engang, for den er antageligvis ikke så ille som dere vil ha det til! Anonym poster: 2b896b0d39fe0d5749e5b4e80486ae8f Det samme har jeg tenkt også, men jeg vet om en dame på 40 år som angrer at hun ikke tok operasjon når hun var ung. Hvis jeg ikke hadde hatt 1 måned til operasjonen hadde jeg gitt opp livet det er faktisk operasjonen som holder meg motivert til å fortsette å leve, trist men sant.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 2 jævla uker igjen til operasjonen herregud, skriver om 2 uker om hvordan det gikk ;-)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Spar opp til operasjon og få det fikset. Er man 16 har du to år på å spare opp nok penger, og den tiden går fort. Ingen grunn til å gå rundt med slike plager om man ikke må. Jeg har selv operert meg, og har aldri angret en dag. Skulle ønske jeg gjorde det tidligere. Anonym poster: 41dffe582b52d881b34674356c57c7df
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2013 #9 Skrevet 29. mars 2013 sånn, operasjonen var for nesten 7 uker siden og jeg er fornøyd alt er perftekt jeg er lykkelig :D
Gjest fry Skrevet 29. mars 2013 #11 Skrevet 29. mars 2013 Siden mennesket ikke har kapasitet til å være fornøyd, antar jeg dere finner noe annet å rette misfornøydhet mot etter suksessrik operasjon. Kanskje dere burde undersøke om dere lider av BDD?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå