AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er under noe som heter " Kvalifiserings stønad". Jeg er nå sykemeldt 100%, grunnet kraftig bekkenløsning. Min saksbehandler "truer" med at om jeg er sykemeldt så tar hun pengene mine og jeg vil sitte igjen med kr 0. Jeg sier til henne at jeg må jo få noe form for inntekt med tanke på at jeg ikke er alene. (har 1 mann, 1 barn på 18 mnd og gravid i 5 mnd.) Men nei, det kom helt an på hvor mye inntekt min ektemann fikk. Altså, tjener han nok så får jeg ingenting. Min mann får 20 tusen i mnd. Dette er en fin sum syns jeg, men det hjelper ikke at jeg ikke får penger i tillegg til disse pengene. Vi har veldig mye utgifter (veldig mye!) som fører til at når alt er betalt den 1. så sitter vi igjen med en meget liten sum penger. Det jeg vil frem til er at, burde ikke hun/nav ta "hensyn" til dette? Altså han får en grei sum penger, men når alt er betalt så sitter vi med svært lite av disse pengene. Dette ble litt rotete, håper dere forstår hva jeg mener. Anonym poster: 88d6dc584596c840a5746ab47b689a6f
Gjest Ratata Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Du skriver dere har veldig mye utgifter. Det er vel her man må starte å undersøke litt nøyere. Om det er noe man kan kutte ned på Det er ikke alt av utgifter som nav ser på som nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ble sykemeldt, og fikk ca 65% av inntekt i et år. Jeg hadde sagt opp jobben før sykemeldingen trådte i kraft, ellers ville jeg fått 100%. At du ikke skal ha noe høres helt feil ut. Anonym poster: b0fb4f4bc73901a47fc746d1f18fd73a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Du skriver dere har veldig mye utgifter. Det er vel her man må starte å undersøke litt nøyere. Om det er noe man kan kutte ned på Det er ikke alt av utgifter som nav ser på som nødvendig. Utgiftene er en haug med regninger, avbetalinger osv. Så dette er absolutt ikke noe vi kan kutte ned på. ts Anonym poster: 88d6dc584596c840a5746ab47b689a6f
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror saksbehandleren din har rett. Det ser ut til at du kan miste kvalifiseringsstønaden ved langvarig sykdom. Les mer på nav sine sider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå