Steinar40 Skrevet 8. oktober 2012 #21 Skrevet 8. oktober 2012 Ikke for alle. For mitt vedkommende var separasjon noe staten har pålagt meg og ingenting annet. At jeg skulle gå tilbake til eksen i løpet av separasjonstiden var like sannsynlig som at jeg skulle få vinger helt av meg selv. Sånn er det for veldig mange, og man må jo selv få lov til å definere når man er ferdig eller ikke ferdig. Eller skal samboere også være påtvunget et år etter bruddet før de får lov å gå videre? Det er aldri noe som gjelder for alle. Men mange surrer nok fælt i separasjonsperioden, tror jeg. Spesielt når paret ikke er enige om hva som er best.
smilo Skrevet 8. oktober 2012 #22 Skrevet 8. oktober 2012 Ikke for alle. For mitt vedkommende var separasjon noe staten har pålagt meg og ingenting annet. At jeg skulle gå tilbake til eksen i løpet av separasjonstiden var like sannsynlig som at jeg skulle få vinger helt av meg selv. Sånn er det for veldig mange, og man må jo selv få lov til å definere når man er ferdig eller ikke ferdig. Eller skal samboere også være påtvunget et år etter bruddet før de får lov å gå videre? Samme her.. Og den dagen skilsmissepapirene lå i postkassen jublet jeg
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #23 Skrevet 8. oktober 2012 Takk for svar. Interessant å se svarene. De bekrefter iallfall at jeg ikke var helt på bærtur da jeg trodde at nesten 2 år var "lenge nok". Og så sier det meg at hvis jeg noengang begir meg inn i en slik suppe igjen så skal jeg vente til fyren faktisk har skilsmissepapirene i hånden. Bare sånn for sikkerhets skyld. Hilsen TS Anonym poster: b0f712de6506f8fb79620c8181fd7f27 1
solch Skrevet 8. oktober 2012 #24 Skrevet 8. oktober 2012 Når du blir dompa av noen som bruker deg som rebone er det kanskje litt mer kjipt? Sånn kanskje, om du ikke var helt forberedt? Kjipt for meg, men det er ikke noe eks-damen hans eller andre skal blande seg borti. Når forholdet er over, så er det over, så da kan man gjøre som man vil, for da er man et fritt menneske igjen.
RoH Skrevet 9. oktober 2012 #25 Skrevet 9. oktober 2012 Kjipt for meg, men det er ikke noe eks-damen hans eller andre skal blande seg borti. Når forholdet er over, så er det over, så da kan man gjøre som man vil, for da er man et fritt menneske igjen. Ja jeg har bare ansvar for meg selv, bla bla bla. Ut fra min livserfaring ser jeg at det ofte blir ringer i vannet som du ikke hadde forutsatt. Jeg alltid ansvar for de menneskene som berøres av de handlinger jeg utfører.
Gjest loren Skrevet 9. oktober 2012 #26 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg var heldigvis ikke gift, men da jeg gikk ut av et seks år langt samboerskap var jeg på grunn av omstendighetene rundt bruddet så ferdig med han som jeg kan bli. Vi har barn så vi må omgås, thats it. Selv om vi om vi hadde vært gift hadde hatt en seperasjonsperiode hadde jeg vært like ferdig med ham psykisk. Jeg ble sammen med en fem mnd etter bruddet, vi er ikke sammen i dag, det ble slutt etter ca ti mnd, men jeg ser ingen relevans mellom bruddet vår og tiden det gikk fra da jeg og ekssamboeren gjorde det slutt til da vi ble sammen. Det ble slutt mellom oss for to mnd siden, og jeg treffer i grunn allerede en ny som jeg bruker mye tid på å snakke med og treffer når vi kan. Jeg stortrives sammen med han, og føler ikke at jeg selv burde ha mer alenetid (som alenemor i avstandsforhold har jeg hatt mer enn nok alenetid det siste året uansett). Jeg tenker at om man tåler at det blir prata om en, så gjør man akkurat det man føler for, men om man som meg er fra et lite sted, så vær forberedt på prating blandt folk rundt deg, bygdedyret lever i beste velgående mange steder. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #27 Skrevet 9. oktober 2012 Det er aldri noe som gjelder for alle. Men mange surrer nok fælt i separasjonsperioden, tror jeg. Spesielt når paret ikke er enige om hva som er best. Helt riktig. Den som er separert er enten sikker eller usikker i situasjonen. Men for den "nye" så er det utrygt uansett. Så det beste for den "nye" å vente til det er gjennomført. Eller om du bare er ute etter flørt så er jo det greit. Plutselig blir man kjempe forelsket og så finner han ut at, nei... han elsker kona si og vil prøve igjen. Det er kjiipt haha. Anonym poster: ce78b18f586a8f864eabc7cffc1d73ed
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #28 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg vil si det kommer veldig an på det aktu Når du blir dompa av noen som bruker deg som rebone er det kanskje litt mer kjipt? Sånn kanskje, om du ikke var helt forberedt? Mener du rebound? Anonym poster: 718f3048319491e70d551a3334b65d23
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #29 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg var mentalt ferdig i mitt første ekteskap i flere år før jeg brøt ut. Det er mange grunner til at man blir for lenge i et forhold. Ingen andre kan eller bør sette seg til doms. Til TS : Så lenge du føler deg klar, så lenge han føler seg klar, og så lenge alt kan være åpent og ærlig i forhold til begges ekskjærester, da er alt helt i orden - null karantenetid trengs
Gjest Marmot Skrevet 9. oktober 2012 #30 Skrevet 9. oktober 2012 Helt riktig. Den som er separert er enten sikker eller usikker i situasjonen. Men for den "nye" så er det utrygt uansett. Hvis den som er separert er sikker er det vel ikke noe mer usikkert enn om vedkommende er skilt? Forhold og følelser og sånn er usikre greier uansett.
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2012 #31 Skrevet 9. oktober 2012 Helt riktig. Den som er separert er enten sikker eller usikker i situasjonen. Men for den "nye" så er det utrygt uansett. Så det beste for den "nye" å vente til det er gjennomført. Eller om du bare er ute etter flørt så er jo det greit. Plutselig blir man kjempe forelsket og så finner han ut at, nei... han elsker kona si og vil prøve igjen. Det er kjiipt haha. Anonym poster: ce78b18f586a8f864eabc7cffc1d73ed Der ligger risikoen, ja. Og spesielt risikabelt (for den "nye") er det da altså når ektemannen (eller kona) ikke ønsker å avslutte forholdet. Det er mye vanskeligere å avslutte et forhold når paret ikke klarer å bli enige om å avslutte.
Petalouda Skrevet 9. oktober 2012 #32 Skrevet 9. oktober 2012 Der ligger risikoen, ja. Og spesielt risikabelt (for den "nye") er det da altså når ektemannen (eller kona) ikke ønsker å avslutte forholdet. Det er mye vanskeligere å avslutte et forhold når paret ikke klarer å bli enige om å avslutte. Den ene kan like fullt være heeelt klar på at det ikke er noen vei tilbake. Her må folk få svare for seg selv. Da jeg tok ut separasjon sa min ektemann at han hadde tenkt på det lenge og at det var på høy tid. Likevel brukte han flere måneder på å jobbe hardt og intenst for å få meg tilbake. Jeg for min del er / var av den oppfatning at så mange penger finnes det ikke i verden. Da jeg først gikk var det ikke tvil i min sjel om at det var rett. Sånn sett kan man si at jeg "misforstod" hva dette med separasjon egentlig betyr. Separasjonstiden skal være den tiden der man vurderer om man skal gå i fra hverandre eller fortsette forholdet. Looking back var jeg separert på alle måter i flere år før jeg endelig tok til vettet og gikk. Likevel måtte jeg vente et år før jeg kunne søke om endelig skilsmisse. På en måte en fornuftig ordning. På en annen måte veldig mye unødvendig bortkastet tid for min del, og sikkert for flere andre. Det er latterlig at det tar deg en høneblund å bli gift, men det tar forever å bli skilt. Sånn sett burde kanskje inngangsprisen stå mer i forhold til utgangen. Men tilbake til tema, karantenetid er for meg latterlig. Jeg hadde ny kjæreste fem dager etter at jeg skrev under separasjonspapirene. Men da hadde jeg levd som singel i ekteskapet i mer enn tre år allerede - så jeg var dødsklar for kjæreste, kjærlighet og ikke minst sex *sikle* 1
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2012 #33 Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Den ene kan like fullt være heeelt klar på at det ikke er noen vei tilbake. Her må folk få svare for seg selv. Da jeg tok ut separasjon sa min ektemann at han hadde tenkt på det lenge og at det var på høy tid. Likevel brukte han flere måneder på å jobbe hardt og intenst for å få meg tilbake. Jeg for min del er / var av den oppfatning at så mange penger finnes det ikke i verden. Da jeg først gikk var det ikke tvil i min sjel om at det var rett. Sånn sett kan man si at jeg "misforstod" hva dette med separasjon egentlig betyr. Separasjonstiden skal være den tiden der man vurderer om man skal gå i fra hverandre eller fortsette forholdet. Looking back var jeg separert på alle måter i flere år før jeg endelig tok til vettet og gikk. Likevel måtte jeg vente et år før jeg kunne søke om endelig skilsmisse. På en måte en fornuftig ordning. På en annen måte veldig mye unødvendig bortkastet tid for min del, og sikkert for flere andre. Det er latterlig at det tar deg en høneblund å bli gift, men det tar forever å bli skilt. Sånn sett burde kanskje inngangsprisen stå mer i forhold til utgangen. Men tilbake til tema, karantenetid er for meg latterlig. Jeg hadde ny kjæreste fem dager etter at jeg skrev under separasjonspapirene. Men da hadde jeg levd som singel i ekteskapet i mer enn tre år allerede - så jeg var dødsklar for kjæreste, kjærlighet og ikke minst sex *sikle* Poenget mitt er egentlig at man skal være ganske sterk for å gjennomføre et samlivsbrudd når den andre er veldig imot det. Nå var jo mannen din i praksis enig med deg, selv om det tydeligvis ble den typiske forvirringen og surret hos dere også. Men når den andre overhodet ikke ser det på samme måte som deg selv; da kreves det altså viljestyrke og tro på seg selv og egen uavhengighet. Noe ikke alle har. Og felles mindreårige barn gjør selvfølgelig ingenting noe lettere. Endret 9. oktober 2012 av Steinar40
challenger Skrevet 9. oktober 2012 #34 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg syntes at den dagen man ikke lenger betrakter seg selv som i et forhold, kan man gå ut å gjøre hva faen man vil. Enig! Det som skjer det skjer.. Møter man noen like etter et brudd så skjønner jeg ikke hvorfor man MÅ vente bare pga at man nettopp er kommet ut av et forhold. Men sånne ting er veldig individuelt egentlig. Jeg har selv hoppet fra et forhold, rett inn i et nytt et, og det gikk helt fint det.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #35 Skrevet 9. oktober 2012 Fra den andre siden: å bli dumpet etter 25 år og med to barn til fordel for en som dro i den grad at hussalg og alt som fulgte med ble dumpet over på den dumpede - før separasjonspapirer var sendt inn og før felles hjem var historie - DET er ikke noe sjakktrekk. Anonym poster: e384a1ce33a78ecb5023c31ddb5f51c0
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2012 #36 Skrevet 10. oktober 2012 Fra den andre siden: å bli dumpet etter 25 år og med to barn til fordel for en som dro i den grad at hussalg og alt som fulgte med ble dumpet over på den dumpede - før separasjonspapirer var sendt inn og før felles hjem var historie - DET er ikke noe sjakktrekk. Anonym poster: e384a1ce33a78ecb5023c31ddb5f51c0 Vet ikke om jeg forstår deg rett; men du mener at eks-mannen din flyttet rett ut uten noen advarsel til fordel for et kvinnfolk som gjorde det samme?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå