Gå til innhold

Er det noe som heter periode-anorektiker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som er anorektisk i perioder? Jeg kan gå i perioder(på flere måneder) hvor jeg lever sunt, trener(styrke og utholdenhet) og spiser det jeg trenger og ikke tenker så mye på kropp, og plutselig kommer jeg inn i perioder hvor jeg slutter å spise og blir superopptatt av å gå ned i vekt. Jeg er 18 nå, og har vært sånn siden jeg var ca. 14 år. Er slank fra naturens side, men under sulteperiodene, eller hva jeg skal kalle det, går jeg kanskje ned 6-8 kg.. Da har jeg vel en BMI på ca. 16. Det har aldri gått lenger, det er som om jeg tar fatt i meg selv og tar til fornuften før det går for langt, men gang på gang går jeg tilbake til disse periodene uten særlig mat og ekstra mye trening. Jeg er generelt en glad og lykkelig jente, sunn og frisk uten andre psykiske plager.

Jeg synes det å være tynn er det fineste, så kanskje det kun bunner i dette? Bare synes det er rart at det går sånn i perioder. Perioder hvor jeg er helt frisk, og perioder hvor jeg blir helt besatt. De fleste er jo syke på heltid, selv om jeg vet at det går litt i bølgedaler. Jeg er spebygd, så jeg kan veie ganske lite uten at jeg ser skrapet ut. Men på det minste er jeg TYNN, altså.

Hva er dette for noe..? Til dere moderatorer: dere trenger ikke stenge denne tråden, det går helt fint med meg nå, jeg er bare interessert i å vite hva dette kalles. Og ja, jeg vet at ingen kan sette en diagnose på meg her! :)

På forhånd takk!

Anonym poster: a7b489508fd1f70a876a88057cb37924

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har aldri hørt uttrykket "periode-anorektiker", men da jeg slet med anoreksi for noen år siden, var det først perioder hvor jeg sultet meg. Kunne sulte meg, så spise normalt, så sulte meg, så spise normalt.

Du kan ringe IKS (Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser), nummeret deres er 22 94 00 10. De har helt sikkert svar på spørsmålet ditt :)

Men om dette er noe du sliter med ennå, selv om det "bare" er i perioder, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe deg hjelp.

Endret av kittykat1993
Skrevet

Interessegruppen for spiseforstyrrelser (IKS) har også nettside der du kan sende inn spørsmålet ditt i et åpent forum, og få svar av kyndige. Kan kanskje være enklere enn å ringe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...