AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #21 Skrevet 27. januar 2013 Javisst! Se oversikt her: Elever med et annet morsmål enn norsk og samisk i grunnskolen i Oslo - skoleåret 2012/2013 Denne artikkelen er også nyttig: Minoriteter i flertall ved 54 Oslo-skoler Skremmende artikkel, glad jeg kan gi mine barn et liv, i en by som ikke har så grusomt mange innvandrere!! Anonym poster: 32c417e736d6d60475b0557f932f7522 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #22 Skrevet 27. januar 2013 Jeg synes det er skremmende den ghettofiseringen vi ser, Både i Oslo og i Drammen, og sikkert i andre norske byer også. Jeg forstår VELDIG GODT de norke foreldrene som busser sine barn til skoler som ikke ligger nærmst der de bor, for at deres barn skal gå på en skole med hovedvekt av etnisk norske elever. Det er mange kulturkonflikter som dukker opp når en skole har så stor innvandrerandel. Blant annet at få innvandrerforeldre går på foreldremøter, deltar på dugnader, at flere av innvandrerbarna blir undertrykket allerede som barn ved at foreldre får dem til å gå med hijab og andre kvinneundertrykkende plagg. og for ikke å glemme det som nesten er det værste; At enkelte skoler ikke skal " støte" innandrerelever og derfor velger å unngå julearrangementer ved skolen! Vet om en barnehage hvor alle grisetegninger på veggen og lekegriser måtte ut av barnehagen for å tekkes innvandrerne. Og dette er bare få av mange eksempler. Skolen og barnehagen blir plutselig ikke ordentlig norsk lenger. Den store innvandrerstrømmen til Norge må begrenses svært mye. Og saksbehandlingstiden må kortes ned betraktelig slik at asylbarn og andre får opphold eller avslag raskt. Når de får avalagbraskt får de heller ikke fotfeste. Anonym poster: f52b2cd3eb6c4a6173151f497109b5c8 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #23 Skrevet 27. januar 2013 Hold deg unna Groruddalen og sentrum så går det nok greit. Anonym poster: 682d3329af0de201f98d48306dee8358 1
jabx Skrevet 27. januar 2013 #24 Skrevet 27. januar 2013 Ville vært mere opptatt av resultater fra nasjonale prøver på skolen enn hvor mange % innvandrere det er der. Selv om de er innvandrere betyr det ikke at de er dårligere. Det er gjerne dårligere miljø på skoler med mange med muslimsk kulturbakgrunn i det minste. Der blir ikke-muslimer gjerne mobbet og trakassert. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2013 #25 Skrevet 28. januar 2013 Dette har gått for langt! Noen bør snart stilles til veggs for denne innvandringskatastrofen. Utrolig nok så sitter disse "noen" ennå i regjering. Velg en av de hviteste skolene i protest, TS. Det er mye de "sosialistiske" politikerne later som de ikke forstår, men statistikkene kan de ikke benekte.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2013 #26 Skrevet 18. juni 2013 Hold deg unna Groruddalen og sentrum så går det nok greit.Anonym poster: 682d3329af0de201f98d48306dee8358 Hva med mortensrud som er den verste skolen... Holmlia... Massevis av skoler utenfor groruddalen som er i mindretall på egen skole. http://www.rights.no/2013/01/minoritetsspraklige-elever-i-flertall-ved-osloskolene/
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #27 Skrevet 18. juni 2013 Da tiden kommer for barna mine å begynne på skolen så flytter jeg ut av Oslo.Anonymous poster hash: 0237a...f85 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #28 Skrevet 18. juni 2013 Da tiden kommer for barna mine å begynne på skolen så flytter jeg ut av Oslo.Anonymous poster hash: 0237a...f85 Ikke nødvendigvis så dumt det. Selv skolene hvor det er kun norske etniske elever lider under skolepolitikken til Høyre. Alt handler om at barna til de priviligerte skal få og få, også får resten fint klare seg med smuler og idiotstempel. At de nødvendigvis ikke er så veldig dumme er ikke så viktig, det viktigste er at adressen er beste Vest. Forøvrig kunne skolene med mange innvandrerbarn har klart seg helt fint, men det krever at man setter inn noe innsats på skoler med arbeidskrevende elever og situasjoner. I stedet ender disse skolene opp med mindre penger, mindre ressurser og større klasser å stri med enn de andre. Det verste er at folk er ikke i stand til å stille politikerne til veggs og kreve at de faktisk ordner opp i disse tingene. De synes det er helt greit at barn vokser opp i Norge som ikke kan norsk godt nok, som ikke får de samme mulighetene som andre barn. Folk synes det er greit fordi barna er brune. Ingen bør gå på en skole de ikke er komfortabel med, og jeg ville heller ikke sendt barna på Gran skole. Men vi bør heller ikke være komfortable med at det går barn på disse skolene som ikke får muligheter og sjanser til å lykkes senere i livet fordi kommunen vil ikke bruke pengene som må til for å løse utfordringene som finnes. Anonymous poster hash: fd220...072 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #29 Skrevet 18. juni 2013 Mange Holmlia-elever går på skole i andre bydeler. F.eks Nordstrand. Dermed har de bosatt seg i den rimeligste bydelen og går på skole i en av de dyreste. Anonymous poster hash: b18eb...757
Guybrush Skrevet 18. juni 2013 #30 Skrevet 18. juni 2013 Oversikt ligger hos utdanningsetaten. Gidder ikke lete frem nå, men det ligger et pdf. dokument der med antall elever med minoritetsspråkelig bakgrunn ved hver enkelt skole. Eller dvs, det står hvor mange som startet i 1.klasse som har minioritetsbakgrunn. Jeg ville heller vært opptatt av resultatene på de nasjonale prøvene og andre skoleresultater enn hvor mange innvandrere det var ved skolen. Den oversikten ligger på utdanningsdirektoratet. Mange skoler har veldig gode resultater og det er ikke umulig at en med 50% innvandrere har gode resultater og er en god skole. Så får en se hva en har råd til. I område med veldig få innvandrerere ved skolen er eiendomsprisene i Oslo skyhøye. Det har ofte med at disse områdene har ikke blokker og da må en kjøpe småhus og ikke alle har råd til å bla opp de 4+ millionene noe slikt koster fra det minste til de 10+ eneboligene koster. Problemet er at mange av de dårligste skolene i Oslo har lærere som saboterer ved å holde de dårligste elevene hjemme. 20 prosent av elevene på Oslo sine ungdomsskoler går ut som fungerende analfabeter. Det sier sitt. Skulle jeg hatt barn i skole i Oslo hadde jeg hatt St. Sunniva på førsteplass. Og den har faktisk over 50 prosent fremmedspråklige men er likevel kjempebra med foreldre som engasjerer seg og er opptatt av barnas skolegang. Men ellers hadde jeg vært svært skeptisk. Selv SV toppolitikeren Aktar Chaudrey flyttet barna sine vekk fra skoler med mange fremmedspråklige elever. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 18. juni 2013 #31 Skrevet 18. juni 2013 Hva med mortensrud som er den verste skolen... Holmlia... Massevis av skoler utenfor groruddalen som er i mindretall på egen skole. http://www.rights.no/2013/01/minoritetsspraklige-elever-i-flertall-ved-osloskolene/ Kunne ikke dy meg for å kommentere dette. "Sin egen skole" - regner med det er de etnisk norske du snakker om her. Men er det bare de etnisk norske sin skole? Alle barna på skolen kan da vel kalle skolen for sin egen, uavhengig av hvor de kommer fra? 3
sebastianen Skrevet 18. juni 2013 #32 Skrevet 18. juni 2013 Hadde nok ikke utsatt ungene mine for dette nei. 1
Gjest Maman Skrevet 20. juni 2013 #33 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bor i vest og her er det omvendt. Vi har èn jente i barnehagen som ikke er etnisk norsk, jeg skulle gjerne sett at vi hadde hatt noen flere innvandrere her. De som jobber i barnehagen er til gjengjeld ikke norske.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #34 Skrevet 20. juni 2013 Ville vært mere opptatt av resultater fra nasjonale prøver på skolen enn hvor mange % innvandrere det er der. Selv om de er innvandrere betyr det ikke at de er dårligere. Tipper at TS også tenker litt på det sosiale. Har barn selv, og vil aldri i verden at de skal begynne på skole med mange ikke-vestlige innvandrere. Årsaken er jo at det sosiale miljøet er veldig dårlig for norske barn på skoler hvor det er mange ikke-vestlige innvandrere. Det er jo fordi muslimer er ekstremt rasistiske og driver med både rasistisk motivert mobbing av norske og andre ikke-muslimske elever, både psykisk og fysisk mobbing. Muslimske miljøer må gå i seg selv og ta et ekstrem med den ekstreme rasismen som er veldig utbredt blant dem. Anonymous poster hash: 5862f...d90 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #35 Skrevet 20. juni 2013 Tipper at TS også tenker litt på det sosiale. Har barn selv, og vil aldri i verden at de skal begynne på skole med mange ikke-vestlige innvandrere. Årsaken er jo at det sosiale miljøet er veldig dårlig for norske barn på skoler hvor det er mange ikke-vestlige innvandrere. Det er jo fordi muslimer er ekstremt rasistiske og driver med både rasistisk motivert mobbing av norske og andre ikke-muslimske elever, både psykisk og fysisk mobbing. Muslimske miljøer må gå i seg selv og ta et ekstrem med den ekstreme rasismen som er veldig utbredt blant dem. Anonymous poster hash: 5862f...d90 Ta et oppgjør med den ekstreme rasismen blant dem, skulle det stå. Anonymous poster hash: 5862f...d90
jabx Skrevet 20. juni 2013 #36 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bor i vest og her er det omvendt. Vi har èn jente i barnehagen som ikke er etnisk norsk, jeg skulle gjerne sett at vi hadde hatt noen flere innvandrere her. De som jobber i barnehagen er til gjengjeld ikke norske.. Merkelig at man gambler med barna sine på denne måten. Er de i det minste kvalifiserte, eller er det NAV-rask fra gaten som jobber der? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #37 Skrevet 20. juni 2013 Takk for hjelp, har funnet oversikten nå. Jeg har selvsagt ikke noe vitenskapelig belegg for å si at "innvandrerskoler" er dårligere, men baserer dette på andre erfaringer og de som mine venner og bekjente har gjort seg. Etter min mening er det naturlig at mange elever som sliter med norsken, tar ressurser bort fra de andre elevene. For ikke å snakke om at man mangler felles kulturelle preferanser, noe som tar tid bort fra undervisning (kommer ikke på så mange eksempler, men f.eks utrykk som "han var en ordentlig Espen Askeladd", "fra Nordkapp til Lindesnes".. osv"). Jeg vet også at det kan være vanskelig å få folk til å stille opp på dugnader og lignende. Så alt i alt er det vårt valg basert på hva vi tror er best for våre barn, og sånn er det med den saken. Jeg har alltid sett på det som positivt med klassekamerater fra forskjellige kulturer og land, men det er nok fordi jeg har god erfaring med det. Jeg har flere venner og bekjente som har barn på skoler med relativt mange innvandrere og jeg kjenner lærere som jobber på slike skoler. Så vidt jeg vet får skolen ekstra midler når man har "fremmedspråklige" elever, slik er det i alle fall på den skolen mine barn går på. Med en gang det dukker opp et barn fra et annet land, får barnet ekstra undervisning og oppfølging. Jeg merker også at barna har en stor fordel ved å ha klassekamerater fra forskjellige land. Har man dyktige lærere kan man trekke inn erfaringer, kultur og språk fra disse elevene. Den ene sønnen min kan mange ord på både kinesisk, russisk, kroatisk og hindi En periode snakket han nesten bare dansk til lillesøsteren sin hehe! Dette er stort sett barn med velutdannede foreldre som er veldig godt integrert. Jeg skjønner godt at skoler med over 50% innvandrerbarn blir litt i overkant, og spesielt hvis de fleste kommer fra bare et par muslimske land.... Anonymous poster hash: 036d2...495
Trimsi Skrevet 20. juni 2013 #38 Skrevet 20. juni 2013 Merkelig at man gambler med barna sine på denne måten. Er de i det minste kvalifiserte, eller er det NAV-rask fra gaten som jobber der? Hehe! gambler med barn? Du tuller vel? Jeg har også en jente i barnehage, og hos henne er "utlendinger" som jobber der selvfølgelig like kvalifiserte som de norske. I hennes avdeling er for øyeblikket pedagogisk leder arbeidsinnvandrer + en av assistentene. Hadde vi ikke hatt arbeidsinnvandring ville vi ha hatt myye større problemer med bemanningen i b-hagene, den er da vanskelig nok som den er nå.... Jeg har dessuten veldig god eraring med å ha "ikke etniske" norske barn i b-hagen. Men de er fra mange, mange forskjellige land, og familiene er eller ønsker å bli godt integrert.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #39 Skrevet 20. juni 2013 Hva med mortensrud som er den verste skolen... Holmlia... Massevis av skoler utenfor groruddalen som er i mindretall på egen skole. http://www.rights.no/2013/01/minoritetsspraklige-elever-i-flertall-ved-osloskolene/ Heisann, der kom jammen den mest innvandrerkritiske stiftelsen i Norge med litt informasjon også.... Anonymous poster hash: 036d2...495 1
Trimsi Skrevet 20. juni 2013 #40 Skrevet 20. juni 2013 Jeg synes det er skremmende den ghettofiseringen vi ser, Både i Oslo og i Drammen, og sikkert i andre norske byer også. Jeg forstår VELDIG GODT de norke foreldrene som busser sine barn til skoler som ikke ligger nærmst der de bor, for at deres barn skal gå på en skole med hovedvekt av etnisk norske elever. Det er mange kulturkonflikter som dukker opp når en skole har så stor innvandrerandel. Blant annet at få innvandrerforeldre går på foreldremøter, deltar på dugnader, at flere av innvandrerbarna blir undertrykket allerede som barn ved at foreldre får dem til å gå med hijab og andre kvinneundertrykkende plagg. og for ikke å glemme det som nesten er det værste; At enkelte skoler ikke skal " støte" innandrerelever og derfor velger å unngå julearrangementer ved skolen! Vet om en barnehage hvor alle grisetegninger på veggen og lekegriser måtte ut av barnehagen for å tekkes innvandrerne. Og dette er bare få av mange eksempler. Skolen og barnehagen blir plutselig ikke ordentlig norsk lenger. Den store innvandrerstrømmen til Norge må begrenses svært mye. Og saksbehandlingstiden må kortes ned betraktelig slik at asylbarn og andre får opphold eller avslag raskt. Når de får avalagbraskt får de heller ikke fotfeste.Anonym poster: f52b2cd3eb6c4a6173151f497109b5c8 Er det skolegudstjeneste du snakker om blir i allefall jeg som er ateist skikkelig provosert av at skolen fremdeles har dette 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå