AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Sikkert tusen som har spurt før meg, men jeg oppretter likevel en tråd i håp om gode råd og innspill. :-) Jeg skal ut å reise i Asia om 1 mnd, og trenger tips om et godt kamera jeg bør kjøpe.Jeg har ikke mye peiling på kameraer, men ønsker å ta minneverdige bilder jeg kan ha på veggen senere, så bildene må være av god kvalitet. Vil ikke kjøpe et alt for dyrt kamera i og med at jeg skal ta det med på mye rundt og er redd for at det skal bli ødelagt, en prisklasse på 1000-2500 håper jeg skal være overkommerlig. Er en fordel om kameraet er bra på zoom, og også kan brukes til filming. Så, kan du anbefale noe? Systemkamera, kompaktkamera, speilrefleks, hybrid? Jeg kan også gå opp i pris om noen mener det er verdt det for en nybegynner som meg. Håper på gode erfaringer og råd :-) Anonym poster: 4a97c9797c3cebc64137b0ed08707c5e Anonym poster: 4a97c9797c3cebc64137b0ed08707c5e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Hybridene er fantastiske, men også dyre ofte. Du kan sjekke ut kompaktkameraene fra Lumix, de er veldig gode. Aller helst ville jeg anbefalt en Leica, men da må du kjøpe brukt for å få lav nok pris, sjekk foto.no Du kan også få tak i en brukt speilrefleks for den prisen Anonym poster: 5c775e0d5764134c3e8a66dd2848d40d
halo Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Har du "ikke mye peiling" vil komme best ut med et bra kompaktkamera. Canon S95/S100 er bra. S95 er utgått, men gunstig brukt.
Sofie1 Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 Kan også anbefale Canon S95, det er ett lite kamera men veldig bra! Evt kan du også kjøpe ett speilrefleks brukt til denne prisen. Ellers vil jeg nå bare si at det er fotografen som gjør det meste for at bildene skal bli bra og ikke kameraet! Kan du å benytte litt manuelle innstillinger så vil jeg absolutt anbefale og kjøpe ett kamerea med manuell og ikke kun kjøre auto, da vil du få utrolig mye bedre bilder! Med S 95 har du muligheter for manuelle innstillinger, kameraet er også veldig lyssterkt om du skal ta bilder under dårlige lysforhold. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå