Gå til innhold

Menn og jenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir gutter over 20 (noen ganger 18 også) stort sett kalt menn, mens damer blir kalt jenter ofte til langt opp i 30-årene?

Jeg vet også flere damer som selv kaller seg selv jenter selv om de er over 30, mens menn kaller seg menn helt fra de er 18-20-årene.

Hvorfor er det sånn?

Anonym poster: c01ace5c096032d88ae8f60d7f7d3ab9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg deler ikke den oppfatninga. Jeg synes altså ikke det er skjevt fordelt. Jeg ser ofte menn helt oppi femtiåra som omtaler seg sjøl som gutt, og jeg tviler ikke på at kvinner gjør det samme. Teit er det i hvert fall. Jeg tenker på camrunkere med en gang jeg hører gutt46.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg deler ikke den oppfatninga. Jeg synes altså ikke det er skjevt fordelt. Jeg ser ofte menn helt oppi femtiåra som omtaler seg sjøl som gutt, og jeg tviler ikke på at kvinner gjør det samme. Teit er det i hvert fall. Jeg tenker på camrunkere med en gang jeg hører gutt46.

Eller som denne jeg leste på en datingkanal: "Eg er ein glad og frilynt gut på 68 år..."

Man gjør seg sine tanker :ler:

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke dette så ofte, men noe lignende: etternavn på menn og fornavn på kvinner. Jeg husker (og tok bilde av) forsiden av Dagbladet 19. oktober i fjor: "Vibekes første møte med Breivik": Er det virkelig nødvendig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at man kaller seg det ene eller det andre under normale omstendigheter, men i avisene synes jeg det er feil å kalle en 20 årig kvinne for en jente. Samtidig har jeg sett en gutt på 17 bli kalt mann.

Anonym poster: c604687aeed5fd36d23f57eff96249e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dame høres gammel ut. mann høres bra ut.

Anonym poster: 721ae4165b9adfc537c8c6d4502ddd00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Hvorfor blir gutter over 20 (noen ganger 18 også) stort sett kalt menn, mens damer blir kalt jenter ofte til langt opp i 30-årene?

Jeg vet også flere damer som selv kaller seg selv jenter selv om de er over 30, mens menn kaller seg menn helt fra de er 18-20-årene.

Hvorfor er det sånn?

Anonym poster: c01ace5c096032d88ae8f60d7f7d3ab9

Fordi de vil infantilisere voksne kvinner og frata dem deres stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...