AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 lurer på hva menn mener om å ha et forhold til en kvinne som er bifil. Er dette en "trussel" i et forhold mer enn om kvinnen er hetero....? Anonym poster: d7a4d921b3e0306e30291a2827c6ebd4 Anonym poster: d7a4d921b3e0306e30291a2827c6ebd4
Gjest Gunfreak Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Er teorien at bifile kvinner har større sjangse for å være utro? Har ikke sett noe forsking på at bifile kvinner har mindre hemminger ovenfor å være utro mot sin kjære!
pingu 78 Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Er teorien at bifile kvinner har større sjangse for å være utro? Har ikke sett noe forsking på at bifile kvinner har mindre hemminger ovenfor å være utro mot sin kjære! vel, det er det jeg lurer på om menn generelt har teorier på om bifile kvinner vil være oftere utro pga sin legning... og om mange ser på det som en trussel pga nettopp d.. ute etter å høre holninger...
Akcent Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Det er en problemstilling jeg aldri har tenkt på, for jeg har aldri vært så priviligert at jeg har fått sjansen til å date eller innlede noe forhold til en bilfil kvinne. Men jeg antar at det er det samme med bifile kvinner, som med både homofile og heterofile kvinner, og både homofile, bifile og heterofile menn; At man hovedsakelig forelsker seg i én person av gangen, og holder seg trofast til den personen så lenge forholdet er som det skal, forutsatt at ens personlige holdninger tilsier at man ikke har sexuell omgang eller innleder forhold med andre mennesker mens man er i et fast forhold. Jeg tror ikke hverken bifile kvinner eller bifile menn har noen mindre hemninger overfor å være utro mot sin partner/ektefelle enn heterofile kvinner og menn. Ikke homofile kvinner eller menn heller, for den saks skyld. Jeg tror de fleste mennesker er like på det planet. Man forelsker seg stort sett i en person som man blir ekstra glad i, og som man holder oppmerksomheten sin rettet mot, så lenge man føler at det finnes en sjanse for at den man er glad i vil rette sin oppmerksomhet tilbake... 2
plix Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Hmm det lurer jeg også på, er de en trussel? Aldri tenkt tanken!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Etter litt googling fant jeg ingen statisker som tilsa at dette var tilfelle, fant derimot maaaange tråder på div forum. hvor folk (for det meste homofile menn) lurte på om det var verdt å satse på en partner som var BI eller om vedkommende bare ville bedra deg. Personlig er jeg positivt innstilt til en bifil partner, dersom hun er utro med en jente kan det, etter at sorgen har passert, bli en utmerket runkefantasi. Anonym poster: f410064eb005997b02a3dca56eb3da5d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg kan ikke være objektiv, siden jeg er bifil selv, men jeg kan jo si hvordan jeg personlig stiller meg til denne problemstillingen. Jeg tar meg faktisk litt nær av det når denne problemstillingen kommer opp. Det er dessverre noe jeg har hørt snakk om mange ganger, og det er en av grunnene til at jeg vegrer meg for å innrømme for folk at jeg faktisk er bi. Jeg ser på det som litt trangsynt å mene at bifile har større sannsynlighet for å være utro. I realiteten har vi flere valgmuligheter, og det ville på den måten kanskje være lettere for oss å være utro om vi skulle ønske det, men vi har ikke noe større behov for det enn andre. Når jeg er forelsket i en person, holder jeg meg helt og holdent til den personen, både av eget ønske og av respekt for partneren min. Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1
Noorgie Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Nå har jeg ingen erfaring med bifile kvinnelige partnere, men jeg har og har hatt biseksuell partner, Den største forskjellen er jo at den bifile kvinnen kan bli forelsket i en annen kvinne. Tror vel egentlig ikke at forskjellen er større for at hun skal gå ut av forholdet til en annen kvinne, enn at hun skulle bli forelsket i en annen mann. Har heller ikke sett noen statistikk på dette. Forøvrig har jeg hatt mange flotte øyeblikk sammen med min biseksuelle partner i trekanter med andre kvinner. Det synes jeg er et kjempepluss
Cassiuss Skrevet 6. oktober 2012 #9 Skrevet 6. oktober 2012 lurer på hva menn mener om å ha et forhold til en kvinne som er bifil. Er dette en "trussel" i et forhold mer enn om kvinnen er hetero....? Anonym poster: d7a4d921b3e0306e30291a2827c6ebd4 Anonym poster: d7a4d921b3e0306e30291a2827c6ebd4 ja, jeg vil kalle det en trussel. Ikke fordi jeg har noe i mot homofile eller bifile, men fordi jeg rett og slett ikke forstår hva som skjer mellom to kvinner som blir forelsket. Jeg kan ikke fikse forholdet på en måte. Skjønner du? blir dama mi forelska i en mann, kan jeg forholde meg til det. Jeg kan endre meg selv ift hva hun kanskje ser i den andre mannen, jeg kan forsøke å gjøre forholdet mer spennende og jeg kan se hva mannen ser i dama mi og forstå det. Dette kan jeg ikke med en annen kvinne. Det er plutselig en arena jeg ikke kan konkurrere på og da liker jeg meg ikke der.
Gjest BM2 Skrevet 6. oktober 2012 #10 Skrevet 6. oktober 2012 Njaaaaaa... Njeiiiiii... Vanskelig å svare kort på. Men en trussel sånn sett er jo enhver partner som ikek har vett til å investere i eget forhold. Da har legning ikke noe med saken å gjøre. Jeg tror kvinner med bifile menn sånn sett må være åpnere for at partneren har seg med andre av samme kjønn en hva menn må. Mye fordi jeg oppfatter menn som mye mer pågående rent seksuelt og at menn er mer villige til å ha sex bare for sexen sin del. Om jeg hadde hatt en partner, og hun vill ha seg med andre jenter, så kunne jeg se for meg scenarioer der det hadde vært mer en OK for min del, men også scenarioer der det hadde vert alt annet en OK for min del. Som en ytterligere kompliserende faktor kan vi legge til at både "OK" og "ikke OK" begge kan være med eller uten meg som deltager. Men rent generelt så tror jeg flere menn enn kvinner føler seg truet av en bifil partner, men at i praksis så er det kvinnene som må være mest åpne for at sin bifile partner har seg med andre av samme kjønn.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #11 Skrevet 6. oktober 2012 ja, jeg vil kalle det en trussel. Ikke fordi jeg har noe i mot homofile eller bifile, men fordi jeg rett og slett ikke forstår hva som skjer mellom to kvinner som blir forelsket. Jeg kan ikke fikse forholdet på en måte. Skjønner du? blir dama mi forelska i en mann, kan jeg forholde meg til det. Jeg kan endre meg selv ift hva hun kanskje ser i den andre mannen, jeg kan forsøke å gjøre forholdet mer spennende og jeg kan se hva mannen ser i dama mi og forstå det. Dette kan jeg ikke med en annen kvinne. Det er plutselig en arena jeg ikke kan konkurrere på og da liker jeg meg ikke der. Nja, bifile er vel i grunnen som alle andre i det at de faller for personlighet, ikke kjønn. Hvis kjæresten din forelsker seg i en kvinne, er det vel fremdeles snakk om noe denne andre kvinnen har personlighetsmessig som du ikke har. Jeg tror ikke hun ville falle for en kvinne kun fordi vedkommende er kvinne. Sånn sett blir konkurranseaspektet det samme samme. Njaaaaaa... Njeiiiiii... Vanskelig å svare kort på. Men en trussel sånn sett er jo enhver partner som ikek har vett til å investere i eget forhold. Da har legning ikke noe med saken å gjøre. Jeg tror kvinner med bifile menn sånn sett må være åpnere for at partneren har seg med andre av samme kjønn en hva menn må. Mye fordi jeg oppfatter menn som mye mer pågående rent seksuelt og at menn er mer villige til å ha sex bare for sexen sin del. ... Men rent generelt så tror jeg flere menn enn kvinner føler seg truet av en bifil partner, men at i praksis så er det kvinnene som må være mest åpne for at sin bifile partner har seg med andre av samme kjønn. Dette er jeg ikke enig i. Selvfølgelig er det opp til partene i hvert enkelt forhold å bestemme hva son er greit og ikke i deres forhold men jeg er ikke enig i at kvinner må åpne seg for at deres bifile menn skal ha sex med andre menn. Det er som i alle andre forhold: Klarer du ikke å være tro mot partneren din, må du være ærlig om dette fra starten av, uavhengig om du ønsker å ha sex med andre kvinner eller menn. At menn er mer pågående seksuelt, er ikke et godt argument uansett om det er sant eller ikke. Inngår du et forhold til en person, må denne personen respekteres uansett hva din legning er. Man kan lure på om denne bifile mannen ville savne å ha sex med menn hvis han var i et forhold med en kvinne, men det er lmike naturlig å da anta at han ville savne å ha sex med kvinner om han var i et forhold med en mann. Sånn sett er jo påstanden at bifile menn aldri kan forventes å være trofaste uansett, og det blir ganske dømmende og urettferdig å påstå. Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1 Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1 1
Gjest BM2 Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 Nja, bifile er vel i grunnen som alle andre i det at de faller for personlighet, ikke kjønn. Hvis kjæresten din forelsker seg i en kvinne, er det vel fremdeles snakk om noe denne andre kvinnen har personlighetsmessig som du ikke har. Jeg tror ikke hun ville falle for en kvinne kun fordi vedkommende er kvinne. Sånn sett blir konkurranseaspektet det samme samme. Dette er jeg ikke enig i. Selvfølgelig er det opp til partene i hvert enkelt forhold å bestemme hva son er greit og ikke i deres forhold men jeg er ikke enig i at kvinner må åpne seg for at deres bifile menn skal ha sex med andre menn. Det er som i alle andre forhold: Klarer du ikke å være tro mot partneren din, må du være ærlig om dette fra starten av, uavhengig om du ønsker å ha sex med andre kvinner eller menn. At menn er mer pågående seksuelt, er ikke et godt argument uansett om det er sant eller ikke. Inngår du et forhold til en person, må denne personen respekteres uansett hva din legning er. Man kan lure på om denne bifile mannen ville savne å ha sex med menn hvis han var i et forhold med en kvinne, men det er lmike naturlig å da anta at han ville savne å ha sex med kvinner om han var i et forhold med en mann. Sånn sett er jo påstanden at bifile menn aldri kan forventes å være trofaste uansett, og det blir ganske dømmende og urettferdig å påstå. Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1 Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1 Nå missforstår du litt her. Det jeg prøver å nå frem med er at bifile menn nok vil legger mer opp til, ha sterkere ønske om og presse mere på for å leve ut sin bifile side, en hva bifile kvinner vil gjøre. Jeg tror rett og slett at som gruppe så er menn sin seksuelle drivkraft kraftigere og mer utviklet en kvinnens.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Nå missforstår du litt her. Det jeg prøver å nå frem med er at bifile menn nok vil legger mer opp til, ha sterkere ønske om og presse mere på for å leve ut sin bifile side, en hva bifile kvinner vil gjøre. Jeg tror rett og slett at som gruppe så er menn sin seksuelle drivkraft kraftigere og mer utviklet en kvinnens. Det kan hende, der har jeg ingen erfaring ut over en bifil mannlig kjæreste som aldri villd drømme om å ha seg med noen andre. Men det er jo bare ett kasus. Jeg mener uansett ikke at dette presset er noe kvinnen i forholdet er nødt til å gi etter for. Anonym poster: 8c0aac7e0cf7f792abf5dda65b1352d1
Mann 42 Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 Kan ikke helt skjønne at det skulle være noen trusel. Særlig ikke hvis det vi diskuterer er faren for utroskap eller om den øker proporsjonalt med tilfanget av mulige mennesker å være utro med. Det tror jeg er sludder, forøvrig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå